پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پایان پارالمپیک 2016 برزیل نمره قبولی برای کرمانی‌ها

پایان پارالمپیک 2016 برزیل نمره قبولی برای کرمانی‌ها





۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۳:۱۴

پایان پارالمپیک 2016 برزیل
نمره قبولی برای کرمانی‌ها

پارالمـــپـیک 2016 ریودوژانیرو برزیل هم با تمام خاطرات تلخ و شیرینش، گریه ها و خنده هایش و برد و باخت هایش به پایان رسید و همه برای هم آرزوی دیداردرتوکیو 2020 کردند. کاروان ایران هم به پایان راهش رسید و با مدال هایی که گرفت و با هر کدامش اشک شوق ریختیم و برای مدال هایی که نگرفت و حسرت خوردیم، به ایران بازگشت. برای قهرمانی خوشحال شدیم و برای باخت ها و اتفاقات ناگوار، متاثر. کاروانی که با بهمن و دنیایی از امید رفت و بعد از افتخارآفرینی اما بدون بهمن برگشت. بهمن گلبار نژاد، دوچرخه سوارجاده تیم ملی پارالمپیک ایران در واپسین روز مسابقات، به دلیل برخورد با دیوار حاشیه جاده، جان خودش را از دست داد و تمام ایران را در غم فروبرد. خدایش بیامرزد.
پاراالمپیک هم مانند المپیک ریو و تمامی المپیک های دیگر تمام شد و فقط دوستی ها و رفاقت های بین ملل ماند، ولی ریو با تمامی پاراالمپیک های دیگر تفاوت داشت چرا که کاروان ایران، 7 بازیکن و 3 مربی کرمانی را در دل خود جاد داده بود، کرمانی هایی که هر کدام از آنها برای ما مایه غرور و تمامی آنها قهرمان و اول هستند و خواهند بود، قهرمانانی که قرار است صبح امروز در فرودگاه کرمان مورد استقبال گیرند و امیدواریم از فردا به بوته فراموشی سپرده نشوند. بزرگانی که در سکوت مطلق صدا و سیمای کرمان که قرار بود برنامه های مسابقات کرمانی ها را اعلام کند و رقابت آنها را ازرادیو و تلویزیون پخش کند، در فراموشی برنامه هایی که قبل از شروع مسابقات شعارشان را دادیم و عمل نکردیم و از تلویزیون های شهری که قرار بود مسابقات هم استانی های عزیز را نشان دهند، افتخارآفرینی کردند.
کاروان کرمانیان پارالمپیکی به شهر و دیارمان برگشتند و از دید ما تمامی آنها قهرمان و دوست داشتنی اند، چه آنها که مدال و مقام گرفتند و چه آنها که نتوانستند، همه یک هستند.
در زیر نگاهی کوتاه به عملکرد تک تک این بزرگان بر حسب رنگ مدال و رتبه شان در مسابقات پاراالمپیک ریو 2016 داریم؛
زهرا نعمتی؛ کماندارو نابغه تیراندازی، و پرچم دار تیم ملی در المپیک 2016 که در دو پاراالمپیک لندن و ریو موفق به کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز شد و به عنوان پرافتخار ترین بانوی ایرانی در ادوار متفاوت پاراالمپیک معرفی شد. البته وی درالمپیک ریو هم حاضر بود اما متاسفانه موفقیتی کسب نکرد.
ایمان فرح بخش به عنوان مربی در کنار صادق رحیمی و محمدرضا مهنی نسب در تیم 5 نفره نابینایان و کم بینایان دست به کار بزرگی زدند و پس از تساوی با برزیل و ترکیه و شکست تیم مراکش، در مرحله نیمه نهایی به مصاف آرژانتین رفتند و با شکست این تیم در ضربات پنالتی، برای اولین بار به فینال این رویداد بزرگ صعود کردند اما در فینال با یک گل از میزبان مسابقات، برزیل شکست خوردند و به مدال باارزش نقره دست یافتند.
پیمان نصیری به همراه مربی خود، سجاد مرادی در مسابقات 1500 متر پس از دوندگان آمریکایی و لهستانی، با قرار گرفتن در رده سوم، مدال برنز را نصیب خود و کاروان ایران کرد. این در حالی است که نصیری در پارالمپیک 2012 لندن، موفق شده بود گردن آویز خوش رنگ طلا را صاحب شود. وی همانند مسابقات لندن مدال خود را به سردار سلیمانی تقدیم کرد.
سمیه عباسپور دیگر کماندار کرمانی تیم ملی، پس از پیروزی برابر آلمان و بریتانیا وارد مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های انفرادی کامپوند بانوان شد و در این مرحله مقابل کمانداری از کشور چین شکست خورد تا برای کسب مدال برنز رقابت کند. وی در این مرحله برابر حریفی از کره‌جنوبی قرار گرفت و با نتیجه نزدیک 140 بر 138 شکست خورد و به عنوان چهارمی رضایت داد.
عشرت کردستانی، پرچمدار کاروان پاراالمپیک ایران در مسابقات ریو که به همراه، بتول جعفریان و بتول خلیل زاده و به اتفاق مریم ایران منش به عنوان مربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران، در اولین حضور خود موفق به کسب جایگاه پنجمی شدند. تیم ایران برای کسب عنوان پنجم و ششمی به مصاف تیم قدرتمند و با تجربه هلند رفت و با شکست این تیم، پنجم جهان شدند.
در هر حال پاراالمپیک ریو تمام شد و از حالا باید به فکر مسابقات 4 سال آینده در توکیو 2020 باشیم تا بار دیگر شاهد حضور بیشتر و پررنگ تری از کرمانی ها هم در المپیک و هم در پارالمپیک باشیم .

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *