پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چهارتن از اعضای شورای شهر بم: می خواستیم با تغییر ریاست شورا به جوانان میدان دهیم

چهارتن از اعضای شورای شهر بم: می خواستیم با تغییر ریاست شورا به جوانان میدان دهیم





۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۱۷

چهارتن از اعضای شورای شهر بم:
می خواستیم با تغییر ریاست شورا به جوانان میدان دهیم

سکینه خدیش- پیام ما/بم
در پی برگزار نشدن دو جلسه شورای اسلامی شهر بم برای انتخاب هیأت رییسه این شورا پای صحبت چهارنفر از اعضای شورا نشسته و دلیل برگزار نشدن این جلسات را از آن‌ها جویا شدیم.
اقایان پشتیبان و عزیزآبادی و خانم ها سام نژاد و جوشایی دلیل این تعویق را تغییری که آن‌ها خواستارش بودند دانستند .
این اعضا گفتند: «همان‌طور که رهبر فرمودند به جوانان اعتماد کنید و به آن‌ها میدان بدهید تا آن‌ها هم بتوانند تجربه کسب کنند. یکی از دلایل اصلی تغییر در مدیریت شورا از طرف ما چهار نفر حرکت در راستای سخن رهبری بود.
ما خواستیم مدیریت را به تفکر جوان شورا بعد از سه سال واگذار کنیم و با نظارت افراد باتجربه در کنار جوانان شورا گامی مؤثر در جهت پیشرفت و آبادانی شهرمان برداریم.» آن‌ها افزودند: «جوانان شهر سرمایه‌های ما هستند و در آینده تصمیم‌ گیرنده‌های شهر محسوب می‌شوند ولی متأسفانه وقتی ما در راستای این سخن رهبری و این تفکر جلو رفتیم مورد هجوم بعضی قرار گرفتیم و می‌گفتند چرا قصد چنین تغییری را دارید. از ما خواستند نظرمان که تأکید بر تغییر مدیریت شورا بود را عوض کرده و بگذاریم مدیریت قبل به کارش ادامه دهد. درصورتی‌که ما هیچ خصومتی با مدیریت قبلی شورا، آقای طاهریان، نداشته و فقط مدنظر ما همین تفکر رهبری و میدان دادن به جوانان بود. وقتی ما با اعتراض گروهی مبنی بر تغییر مدیریت روبرو شدیم تعجب کردیم که دلیل این‌همه مخالفت با ما چیست؟ چرا گروهی نمی‌خواهند تغییر در مدیریت شورا اتفاق افتد. بااین‌همه مخالفت ما بر تفکرمان که در راستای تفکر رهبری بوده است ایستادگی کردیم.» این اعضا بابیان اینکه از زمانی که فشار زیادی بر ما وارد شد تصمیم گرفتیم که در قبال منافع شهرمان معامله‌ای انجام ندهیم و اولویت مهم ما منافع و اهداف شهرمان است، اضافه کردند: «درنهایت وقتی از ما خواسته شد که یا مدیریت قبلی بماند و یا هیچ‌کس ما هم گفتیم یا تغییر یا استعفا. به دلیل احترام به دموکراسی و اینکه درازای رأی مردم خیانت نکرده باشیم گفتیم استعفا. در پی استعفای ما، با آن موافقت نشد. یکسری از مسئولین گفتند شما در بین مردم رأی صادقانه داشته و منتخب مردم هستید. رأی آن‌ها نزد شما امانت است بمانید و در هر شرایطی برای آن‌ها کار کنید.» این چهار عضو گفتند: «ما نیز باوجوداینکه می‌دانستیم آقای طاهریان 6 رأی دارد، در لحظات آخر می‌توانستیم به آن‌ها بپیوندیم ولی این کار را انجام ندادیم زیرا با نگاه به اطرافمان می‌بینیم امروزه سیاست را به مکر، حیله و دور زدن تعبیر کرده‌اند درصورتی‌که چنین نیست. سیاست فقط صداقت، توسعه و تعامل داشتن با یکدیگر در جهت توسعه و آبادانی بیشتر شهر است. ما خواستیم به کسانی که بیرون این گود هستند و کارها، اخلاق و رفتار ما را در شورا رصد و الگوبرداری می‌کنند این پیام را که تغییر رفتار و تفکر با اعمال‌نفوذ الگوی نامناسبی برای نسل بعد که قصد ورود به شورا و داشتن جایگاه را دارند، ندهیم و به آن‌ها بگوییم که افراد باصداقت همیشه جایگاهشان محفوظ خواهد بود و طرد نمی‌شوند چراکه در سیاست صداقت اولین حرف را می‌زند.
اگر قصد ما داشتن منفعت از جایگاه شورا بوده است قبل از ورود به این جایگاه ما چهار نفر هرکدام در جایگاه‌هایی بوده که بتوانیم منفعت‌طلبی کنیم بدون اینکه در تیررس دید کسی باشیم. پس هدف ما از ورود به شورا منفعت‌طلبی نبوده و امروز بیشتر از قبل در دید و تیررس مردم شهرمان قرار داریم. هدف ما فقط تعامل با مسئولین و انجام کار برای شهر بوده است. تاکنون هم تا آخرین لحظه بر این تفکر و هدفمان ایستادگی کرده‌ایم. اکنون شاید برخی فکر کنند در انتخابات هیأت رئیسه که عصر چهارشنبه برگزار شد ما شکست خوردیم اما باید بگوییم ما قهرمان این انتخابات بودیم زیرا تغییر عقیده نداده و بر تفکرمان پای بند بودیم. از نماینده و فرماندار که با درایت خود و مشورت دادن به‌خوبی توانستند این قضیه را حل کنند و به سرانجام برسانند تشکر و قدردانی داریم.»
چهارشنبه گذشته پس از دو هفته، جلسه شورای شهر بم به‌منظور انتخاب هیأت رییسه این شورا برگزار شد. این در حالی بود که در دو هفته گذشته این جلسه به حدنصاب نرسیده بود.
در جلسه یادشده طاهریان رییس شوراى شهر بم در سه سال گذشته، توانست با شش رأی ریاست این شورا در سال پایانى را هم از آن خود کند. پشتیبان رقیب وی بود که چهار رأی آورد. یوسفى با شش رأی نایب رییس شوراى شهر بم شد.
حاج امینى دیگر عضو شوراى شهر بم با همین تعداد رأی خزانه‌دار شد. اعضاى شوراى شهر بم «افشار» یکى از اعضاى این شورا را با ۱۰ رأی به‌عنوان سخنگوى شورا اعلام کردند و بدین ترتیب رأی‌گیری به پایان رسید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *