پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نماینده کرمان و راور در حاشیه چهارمین سالگرد درگذشت پهلوان اسدی: شورای شهر نسبت به نام گذاری معابر به نام پهلوانان اقدام کند

نماینده کرمان و راور در حاشیه چهارمین سالگرد درگذشت پهلوان اسدی: شورای شهر نسبت به نام گذاری معابر به نام پهلوانان اقدام کند





۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۲۹

نماینده کرمان و راور در حاشیه چهارمین سالگرد درگذشت پهلوان اسدی:
شورای شهر نسبت به نام گذاری معابر به نام پهلوانان اقدام کند

مراسم چهارمین سال جاودانگی پهلوان ناصر اسدی، کهن کسوت و پیر ورزش باستانی و زورخانه ای استان کرمان، پنج شنبه شب هفته گذشته در محل زورخانه پهلوان اسدی برگزار شد.
در این مراسم که دکتر زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دامغانی، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان، مرادیان، مسئول ورزش پهلوانی و زورخانه ای دانشگاه های پیام نور و جمع دیگری از بزرگان ، پیشکسوتان، ورزشکاران و علاقمندان بومی و غیربومی گود زورخانه حضور داشتند، باستانی کاران با نوای گرم مرشدان و انجام حرکات باستانی، یاد و خاطره پهلوان ناصر اسدی را گرامی داشتند.
دکتر زاهدی در حاشیه این مراسم در گفت و گویی کوتاه به پیام ما گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره پهلوانان استان و کرمان باعث آشنایی نسل جدید و تو با خلق و خوی پهلوانی است، چرا نسل جوان ما گاهی افراد بیگانه ای را الگوی خود قرار می دهند که فاقد کمترین نکات اخلاقی هستند.
پهلوان ناصر اسدی یکی از الگوهای خوب و بارز است که هم خلق و خوی پهلوانی قهرمانی داشته و هم انسان متدین و با ایمانی بوده که به گفته نزدیکان او حتی نماز شب آن مرد هم ترک نمی شده است. قدردانی و بزرگداشت این قبیل پهلوانانی، هم احترام به جایگاه پیشکسوتان است و هم معرفی آنها به عنوان الگوهای واقعی به نسل جدید. استقبال پرشوری که مردم از مراسم امشب داشتند، نشان داد این ورزش و روح پهلوانی جایگاه ویژه ای در نزد مردم کرمان دارد، باید به برگزاری این گونه مراسم ها اهتمام بیشتر شود.
وی ادامه داد: یکی از راههای فراگیرتراین ورزش و ترویج فرهنگ پهلوانی، شناساندن این افراد ومعرفی آنها با استفاده از ابزارهای متفاوت است.مسئولین استانداری و فرمانداری باید در ترویج این موضوع بیشتر تلاش و بسترسازی مناسبی انجام دهند و با واگذاری زمین و مکان های مناسب در ترویج این فرهنگ پسندیده، همت کنند. ضمن اینکه بهتر است شورای شهر با استفاده از نام پهلوانانی مانند ناصر اسدی و سیدعباس طاهری در نامگذاری معابر و خیابان ها، مردم و جوانان را بیشتر با این بزرگواران آشنا کنند.
ایمان مرادیان، مسئول ورزش پهلوانی زورخانه ای دانشگاه های پیام نور کشورهم درباره این مراسم اظهار داشت:
پهلوان اسدی از مفاخر آبروی استان کرمان محسوب می شود که در کنار ورزش و اخلاق پهلوانی، انسان شریف و دین داری بوده است. وی با اخلاق نکویش همه را جذب این ورزش کرده و در سراسر ایران شناخته شده است، در مراسم امشب هم می بینید از اصفهان و خیلی شهرهای دیگر برای گرامیداشت این پهلوان بزرگ گرد هم آمده اند.
وی افزود: برادران و فرزندان پهلوان اسدی، هم از انسان های شریف و بزرگ و قابل احترام هستند که رفتار و اخلاق پهلوان ناصر را ادامه داده اند و همچنین همسر بزرگوار ایشان، نیز زحمات زیادی را متقبل شده و بارها میزبان ورزشکاران بزرگی در منزل خودشان بوده اند. به راستی باید قدر بزرگان اینچنینی را دانست و ادامه و پاس دهنده راه بزرگان از میان ما رفته باشیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *