پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیش نویس لایحه قانون حمایت از محیط بانان تقدیم معاون اول رییس جمهور شد

پیش نویس لایحه قانون حمایت از محیط بانان تقدیم معاون اول رییس جمهور شد





۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۲۶

پیش نویس لایحه قانون حمایت از محیط بانان تقدیم معاون اول رییس جمهور شد
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: متن این پیش نویس پس از طی کردن مراحل رسیدگی در دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.
محمد مجابی در گفت و گو با ایرنا افزود: این لایحه برای حمایت بیشتر از محیط بانان تهیه و برای بررسی و طی کردن روند تصویب در دولت و مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) تقدیم معاون اول رییس جمهوری شد.
وی افزود: همچنین در جلسه ای که با کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی داشتیم پیگیری با جدیت و فوریت این لایحه در مجلس شورای اسلامی مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.
مجابی گفت: در این لایحه مباحث متعددی از جمله معاضدت های قضایی از محیط بانان، اشد مجازات برای متخلفانی که به محیط بانان شلیک می کنند، فوریت برای رسیدگی در دادگاه ها و دادسرها نسبت به پرونده هایی که منجر به آسیب دیدگی برای محیط بانان شده، هزینه درمان محیط بانان و مباحث متعددی در رابطه با از رده خارج شدن سلاح های شکاری از حوزه شکار مطرح شده است.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: هر چند اکنون نیز محیط بانان تحت حمایت هستند اما قطعا با تصویب این لایحه حمایت ها بیشتر خواهد شد.
انتظار برای تصویب لوایح پنجگانه
در مجلس
مجابی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ۶ لایحه را به مجلس نهم شورای اسلامی تقدیم کرده بود تا مورد تصویب قرار گیرد که در این میان فقط لایحه ارزیابی زیست محیطی در صحن علنی مجلس مطرح و مورد تصویب قرار نگرفت.
وی اظهار کرد: با تعیین مهلت قانونی پیش بینی شده مجددا لایحه ارزیابی زیست محیطی برای تصویب به مجلس دهم تقدیم می شود.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: علاوه بر این تقاضا کردیم لوایح پنجگانه ای که در دستور کار مجلس دهم قرار دارد نیز هر چه زودتر مورد بررسی و تصویب قرار گیرد که لایحه هوای پاک، حفاظت از تالاب ها و خاک از مهمترین این لوایح هستند.
وی گفت: مجلس دهم شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده تا در مورد مباحث محیط زیستی و اصلاح قوانین در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *