پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان: ۳۸ ‌درصد از دانش‌آموزان کرمان به سمت رشته‌های فنی ‌وحرفه‌ای هدایت شدند

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان: ۳۸ ‌درصد از دانش‌آموزان کرمان به سمت رشته‌های فنی ‌وحرفه‌ای هدایت شدند





۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۱۲

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان:
۳۸ ‌درصد از دانش‌آموزان کرمان به سمت رشته‌های فنی ‌وحرفه‌ای هدایت شدند

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه نشانه سواد و دانش فقط اخذ مدرک تحصیلی نیست، گفت: حدود ۳۸‌درصد از دانش‌آموزان در استان کرمان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای هدایت شدند.
به گزارش تسنیم، محمد محسن‌بیگی قبل از خطبه‌های نماز جمعه دیروز کرمان به مناسبت نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس اظهار‌داشت: بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید دمیدن روح حیات در جامعه است. وی با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس باعث ایجاد شور و شوق و حرکت و پویایی در جامعه می‌شود، گفت: در زمان تعطیلی مدارس احساس می‌شود بخش بزرگی از جامعه در حالت سکوت و رکود است.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بازگشایی مدارس رشد و بالندگی کشور را رقم می‌زند، افزود: سابقه آموزش و پرورش همزاد با تولد بشریت است و از زمانی که انسان خلق شده بحث تعلیم و تربیت او نیز وجود داشته‌است.
وی با اشاره به اینکه همه نظام‌ها و دولت‌ها و مکاتب به بحث آموزش و پرورش نگاه مثبت دارند، خاطر‌نشان کرد: شاید نگاه دولت‌ها به مقوله آموزش و پرورش متغیر بوده اما هیچ وقت حذف نشده و آموختن برای عمل کردن حائز اهمیت است.
محسن‌بیگی با بیان اینکه دانستن برای بهتر زندگی‌کردن باید مطرح باشد، گفت: آموختن برای در کنار یکدیگر زیستن و با دیگران زندگی کردن باید داده شود.
وی با اشاره به اینکه فرزندان ما باید طریق زندگی اجتماعی را یاد بگیرند، تاکید‌ کرد: دانش‌آموزان باید در مقابل آسیب‌های اجتماعی تاب‌آوری داشته باشند و قدرت «نه» گفتن را آموزش ببینند. وی با اشاره به اینکه امروز استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شده‌ است، گفت: نشانه سواد و پیشرفت فقط اخذ مدرک تحصیلی نیست بلکه کسب مهارت‌های لازم فنی برای اداره زندگی نیز لازم است.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در این راستا حدود 38‌ درصد از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای هدایت شدند، افزود: داشتن مهارت، آینده شغلی دانش‌آموزان را نیز تامین می‌کند و خانواده‌ ها باید نسبت به این موضوع توجه داشته‌باشند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *