سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۱۲

دبیر جشنواره هنرمندان کوهبنان:
خانه هنرمندان کوهبنان به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد
دبیر نخستین جشنواره هنرمندان کوهبنان گفت: با قول مساعد شهردار کوهبنان به زودی خانه مرحوم محمود روح‌الامینی پدر مردم‌شناسی ایران به عنوان خانه هنرمندان کوهبنان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
سید محمدرضا سیدی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره هنرمندان کوهبنان اظهار داشت: کلید این جشنواره از حدود شش ماه قبل در گروه توسعه شهرستان کوهبنان زده شد.
دبیر نخستین جشنواره هنرمندان شهرستان کوهبنان خاطرنشان کرد: تاکنون 17 جلسه به منظور شناسایی هنرمندان شهرستان کوهبنان برگزار شده است.
وی ابراز داشت: تاکنون حدود 50 هنرمند در عرصه‌های مختلف در شهرستان کوهبنان شناسایی شده‌اند و ان‌شاءالله در آینده نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای هنرمندان کوهبنانی اقدام می‌شود.
دبیر نخستین جشنواره هنرمندان کوهبنان عنوان کرد: با قول مساعد شهردار کوهبنان به زودی خانه مرحوم محمود روح‌الامینی پدر مردم‌شناسی ایران به عنوان خانه هنرمندان کوهبنان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بهره برداری از نخستین واحد تولید تیتانیوم کشور در کهنوج نیمه دوم امسال
مجری طرح تولید تیتانیوم کهنوج از بهره‌برداری نخستین واحد نیمه‌صنعتی تولید تیتانیوم کشور در نیمه دوم امسال خبر داد.
مرادعلی منظری توکلی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طرح تولید نیمه‌صنعتی (پایلوت) پیگمنت تیتانیوم با روش الکترودیالیز از جمله طرح‌های ارزش‌آفرین ایمیدرو به شمار می‌رود که مطالعات پژوهشی آن با همکاری شرکت اکو اتم ارمنستان اجرایی شده و اکنون آزمایش‌های راه‌اندازی آن انجام شده است.
وی ادامه داد: هزینه احداث این واحد حدود 2 میلیون و 40 هزار یورو است که فناوری آن به‌صورت مساوی متعلق به ایمیدرو و شرکت اکو اتم است.
منظری توکلی با اشاره به اینکه طرح مذکور، پیش‌زمینه تولید محصول نهایی است، تصریح کرد: ایمیدرو برای دستیابی به تکمیل زنجیره ارزش محصولات و ذخایر قابل توجه اکسید تیتانیوم در منطقه کهنوج، اجرای طرح احداث کارخانه‌های «کنسانتره اکسید تیتانیوم» با ظرفیت 130 هزار تن در سال و «سرباره اکسید تیتانیوم» با ظرفیت 70 هزار تن را در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: اکنون با انتخاب مشاور مادر داخلی کنار مشاور ذی‌صلاح خارجی، اسناد مناقصه تهیه شده و مناقصه‌های مربوطه به انجام رسیده است. همچنین، پیمانکار بخش سرباره مشخص، تجهیز کارگاه انجام شده و قرارداد به‌زودی منعقد می‌شود. پیمانکار بخش کنسانتره نیز انتخاب شده است.
مجری طرح تولید تیتانیوم کهنوج خاطرنشان کرد: اعتبار طرح صنعتی حدود 5 هزار میلیارد ریال تخمین زده شده و از طریق اوراق مشارکت تأمین می‌شود. با بهره برداری از این طرح، برای 400 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد. همچنین، برنامه ریزی برای انجام مطالعات درباره امکان استحصال سایر عناصر و محصولات جنبی در دست انجام است.
به‌گفته وی، معدن تیتانیوم کهنوج، 150 میلیون تن ذخیره قطعی و 400 میلیون تن ذخیره احتمالی دارد.
بنا بر این گزارش، بیشترین کاربرد پیگمنت (دی‌اکسید تیتان) در صنایع رنگ‌سازی است که اکنون افزون بر 50 هزار تن، از خارج کشور وارد می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *