سایت خبری پیام ما آنلاین | زهرا؛ نعمتی برای ملت ایران

زهرا؛ نعمتی برای ملت ایران





۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۰۵

زهرا؛ نعمتی برای ملت ایران

زهرا نعمتی، نابغه تیراندازی ایران و استان کرمان دومین طلای متوالی خود را از مسابقات پاراالمپیک به دست آورد.
وی که متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۴کرمان و عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان معلولان ایران است، نخستین زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی و پارالمپیک شده است.
زهرا نعمتی همسر«رهام شهابی‌پور» عضو سابق تیم‌ملی تیراندازی با کمان مردان معلول ایران است. این زوج قهرمان، جشن عروسی خود را پس از دریافت مدال طلای زهرا نعمتی در دهکده المپیک لندن ۲۰۱۲ برگزار کردند. زهرا نعمتی که پیش از این، عضو تیم‌ملی تکواندوی بانوان ایران بود پس از این که در سال ۱۳۸۳ در اثر سانحه رانندگی ویلچرنشین شد به ورزش تیراندازی با کمان روی آورد.
پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن
بانوی کماندارکرمانی، با کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ در شاخه ریکرو انفرادی نام خود را به عنوان نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا درسطح پارالمپیک شده‌است، جاودانه کرد.
وی هم‌چنین به همراه راضیه شیرمحمدی و زهرا جوانمرد که تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان ایران را در قسمت تیمی تشکیل می‌دادند عنوان سومی و مدال برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را به‌دست آوردند.
جایزه ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن
زهرا نعمتی در ۲۹ می ۲۰۱۳(۸ خرداد ۱۳۹۲) از سوی «بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد» مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن شد. مراسم اهدای جوایز منتخبین اسپورت آکورد با حضور رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش روسیه و روسای فدراسیون‌های جهانی و نامزدهای معرفی‌شده برای دریافت این جایزه در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار شد.
بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶
او اولین ورزشکار ایرانی، اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانسته هم در المپیک و هم در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ کسب سهمیه کند، هرچند در بازی های المپیک ریو موفقیت چندانی کسب نکرد و با شکست مقابل حریف روسی از چرخه رقابت ها حذف گردید. وی همچنین با تصمیم کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ انتخاب شد. با این حساب او اولین بانوی مسلمان معلول است که پرچمدار کاروان المپیک یک کشور شده است.
زهرا نعمتی پس از حذف از المپیک اعلام کرد: با وجود شرایط سخت و روزهای دشواری که داشتم به هیچ‌وجه به حضور دوباره در المپیک فکر نمی‌کنم. حرف‌هایی که به نظر می رسد بیشتر از سر احساسات و مشکلات بی حد او بوده است و شاید در آینده درباره آن تجدید نظر کند.
بازی های پارالمپیک 2016
بامداد جمعه زهرا نعمتی، کماندار ایرانی توانست با غلبه بر نماینده چین مدال طلای رشته ریکرو انفرادی مسابقات پارالمپیک 2016 ریو را به دست آورد و برای دومین المپیک متوالی صاحب گردن آویز خوش رنگ طلا شود. پیش از این او به همراه ابراهیم رنجبردر تیم مختلط تیراندازی با کمان ایران در رشته ریکرو در بازی‌های پارالمپیک به مدال نقره دست یافته بودند. نعمتی دومین ورزشکار زن پرافتخار ایران بعد از ساره جوانمردی است که در بازی‌های پارالمپیک برزیل دو نشان کسب کرده است. ساره جوانمردی در رشته تیراندازی دو مدال طلا کسب کرده است.
بازتاب قهرمانی در ریو
قهرمانی نعمتی در سایت‌های مختلف جهانی بازتاب گسترده‌ای داشت. سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک در این باره نوشت: کماندار 31 ساله که ماه قبل در المپیک شرکت کرده بود توانست در پارالمپیک مدال طلا را کسب کند.
این سایت در ادامه بخش هایی از مصاحبه نعمتی را منتشر کرد که وی گفته بود:حس می کردم که طلا را خواهم گرفت و می‌دانستم که امروز پیروز خواهم شد به همین دلیل آرام بودم. از همه مردمی که می‌خواستند برنده شوم انرژی گرفتم. همه این انرژی‌ها روی من تاثیر گذاشت و این چیزی بود که به من کمک کرد. من واقعا خوشحالم.
وی درباره برخورد شهروندان برزیلی‌ اظهار داشت: همه مردم برزیل در طول المپیک و پارالمپیک به من لطف داشتند. آنها مهربان هستند و انرژی زیادی به من دادند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *