سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۰۶

صادرات 20 میلیارد
فرش کرمان از گمرکات غرب تهران
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه بر اساس تعداد فرش‌بافان استان در سال گذشته به‌طور میانگین 242 هزار مترمربع بافت فرش بافته‌شده است گفت: «با برنامه‌ریزی‌ها و اهداف سازمان این مقدار به 400 هزار مترمربع خواهد رسید.» مهدی حسینی نژاد افزود: «بیش از 20 میلیارد صادرات فرش استان کرمان از طریق گمرکات غرب تهران انجام می‌شود که پیگیر زیرساخت‌های صادرات هستیم تا صادرات فرش استان از طریق گمرکات کرمان انجام شود.» وی ادامه داد: «در این زمینه اقدام کرده‌ایم تا در شهرستان‌هایی که فرش دستباف انجام می‌شود در این زمینه از رونق بیشتری بهره‌مند شوند، اکنون در شهرستان راور دو کارگاه فرش‌بافی با حدود 300 نفر اشتغال در شهرستان راور وجود دارد که فرش‌های مربوط به عتبات عالیات در این مراکز بافته می‌شود و به‌زودی یک کارگاه هم در شهرستان بردسیر توسط بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.» وی با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار نفر در حوزه فرش استان اشتغال دارند خاطرنشان کرد: «تاکنون برای بیش از 40 هزار نفر در این حوزه کارت صادرشده است و از این تعداد بیش از 18 هزار نفر بیمه‌شده‌اند و پیگیر بیمه مابقی ثبت‌نام‌شدگان هستیم.» سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان همچنین بیان کرد: «تیم‌هایی راه‌اندازی شده است تا بر روی کیفیت فرش در حوزه مواد اولیه موردنیاز و همچنین نحوه بافت آن تحقیق کنند و این کار در حال انجام است.» حسینی نژاد خاطرنشان کرد: «فرش کرمان در سال 93 به‌عنوان یک برند ثبت جهانی شده است که می‌توان این اقدام را یک حرکت ماندگار در تاریخ فرش کرمان دانست.»

انجام دو مانور اصلاح شبکه در برق کرمان
دو مانور گروهی به‌منظور اصلاح شبکه‌های برق در امور برق چترود و شرق کرمان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، مدیر توزیع برق شهرستان کرمان، هدف از برگزاری دو مانور فوق را افزایش پایداری شبکه به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به مردم دانست و گفت: «مانور گروهی اصلاح شبکه چترود بر روی فیدر فشار متوسط هوتک از پست فوق توزیع کاظم‌آباد با همکاری ۹ گروه کاری از برق غرب، شرق، چترود، ماهان، باغین و زنگی‌آباد به میزبانی امور برق چترود و با اعمال ۳ساعت خاموشی با برنامه صورت گرفت و هدف از انجام آن اصلاح شبکه‌های برق، کاهش انرژی توزیع نشده و کاهش تلفات برق چترود بود.» محمود طاهری خاطرنشان کرد: «مانور تعمیرات گروهی قسمتی از شبکه‌های برق شرق شهر کرمان نیز با حضور 6 گروه کاری و باهدف برق‌دار کردن فیدر جدید بسیج از پست فوق توزیع کرمان و به‌منظور تعدیل بار فیدرهای مجاور انجام شد و در آن تعداد 31 عدد رابط شبکه فشار متوسط اصلاح و تعویض گردید.»

طاهریان برای چهارمین سال پیاپی رییس شورای شهر بم شد
روز گذشته پس از دو هفته، جلسه شورای شهر بم به‌منظور انتخاب هیأت رییسه این شورا برگزار شد. این در حالی بود که در دو هفته گذشته این جلسه به حد نصاب نرسیده بود. در جلسه روز گذشته طاهریان رئیس شوراى شهر بم در سه سال گذشته، توانست با شش رأی ریاست این شورا در سال پایانى را هم از آن خود کند. پشتیبان رقیب وی بود که چهار رأی آورد. یوسفى با شش رأی نایب رییس شوراى شهر بم شد. امینى دیگر عضو شوراى شهر بم با همین تعداد رأی خزانه‌دار شد. اعضاى شوراى شهر بم «افشار» یکى از اعضاى این شورا را با ۱۰ رأی به‌عنوان سخنگوى شورا اعلام کردند و بدین ترتیب رأی‌گیری به پایان رسید.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *