پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سخنگوی دولت در نشست خبری: جای مباحث FATF شورای عالی امنیت ملی است نه تریبون‌ نماز جمعه

سخنگوی دولت در نشست خبری: جای مباحث FATF شورای عالی امنیت ملی است نه تریبون‌ نماز جمعه





۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۰۴

سخنگوی دولت در نشست خبری:
جای مباحث FATF شورای عالی امنیت ملی است نه تریبون‌ نماز جمعه

سخنگوی دولت گفت: جای مباحث FATF شورای عالی امنیت ملی است نه تریبون‌ نماز جمعه. به گزارش فرارو، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود درباره مسائل مختلفی صحبت کرد که گزیده آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:
در مورد اف.ای.تی.اف اتهام‌هایی مطرح شد که مسئولان ذی‌ربط برای پاسخگویی اقدام کردند اما این نوع مباحث را نمی‌توان در گفت‌وشنود مطبوعاتی جمع‌بندی کرد. این نظام درهم‌ریخته نیست. همان‌طور که توقع داریم تریبون‌های نماز جمعه به وظیفه خود عمل کنند، ما شورای امنیت ملی داریم و این مباحث باید در این شورا بحث شود. جای این مباحث آنجاست گاهی پرسش‌هایی در رسانه‌ها مطرح می‌شود و طرف مقابل درجایی قرار می‌گیرد که مجبور می‌شود مطلبی را بگوید.
ما برخی مسائل را از تریبون‌های عمومی دیگر کشورها نمی‌شنویم، چرا کاری می‌کنیم که مسئول یا سوال‌شونده یا نتواند پاسخ را بگوید یا پاسخی را بدهد که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد. در مورد اف.ای.تی.اف شورای عالی امنیت ملی جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی می‌کند، همه تصمیمات این دولت نسبت به منافع ملی بی‌توجه نیست و مصالح ملی را موردتوجه قرار می‌دهیم.
سخنگوی شورای نگهبان تائید می‌کند که اف.ای.تی.اف مورد تائید قانون است بااین‌حال ما برای اجازه دوباره از مجلس آمادگی داریم، اگر دنبال پاسخ هستیم داده شد. اما اگر می‌خواهیم قانع نشویم بحث دیگری است. صریح‌تر بگویید دیگر کشورها بخورند و ببرند و ما بمانیم. هر چه لازم بود گفته شد. دولت هم تلاش کرد آن را اصلاح کند.
در مورد شهدای منا از هیچ اقدامی که بشود در جهت استیفای حقوقمان باشد کوتاهی نکردیم اینکه این حق استیفا نشده واقعیت است. این دولت عربستان در دوره عادی بودن روابط با آن‌ها مشکلاتی داشتیم؛ چه برسد که الان با حمله به سفارتخانه مسائلی را مطرح کردند. ما نسبت به این خانواده‌ها ادای احترام می‌کنیم و اگر لازم باشد بودجه‌ای را برای حمایت پیش‌بینی می‌کنیم؛ از بنیاد شهید هم می‌خواهم حمایت بیشتری داشته باشد برخی مسائل فقط از سوی دولت انجام نمی‌شود.
انتظارمان از ائمه جمعه این است که باانصاف نسبت به دولت اظهارنظر کنند. همه بخشی از نظام هستیم مخدوش کردن قوه مجریه مخدوش کردن بخشی از نظام است، گاهی الفاظی به‌کاربرده می‌شود که نیاز به توضیحات طویل از سوی ما دارد، امیدواریم در این تریبون‌ها ازآنچه شایسته است برخوردار شویم.
همه خواهان خدمات بهتر از سوی دولت است اما به نظر می‌رسد با توجه به پایان این دوره، تغییر کابینه وجهی پیدا نکند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *