پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استاندار کرمان: سرمایه‌گذار، مجاهد اقتصادی است نه زالوصفت

استاندار کرمان: سرمایه‌گذار، مجاهد اقتصادی است نه زالوصفت





۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۰۰

استاندار کرمان:
سرمایه‌گذار، مجاهد اقتصادی است نه زالوصفت

پیام ما- استاندار کرمان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان سرمایه‌گذاران را «مجاهدان اقتصادی» خواند.
علیرضا رزم حسینی روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی کشور، برگزار شد گفت: «سرمایه‌گذار، مجاهد اقتصادی است. از نزدیکی مردم با کفر جلوگیری می‌کند. نباید به سرمایه‌گذاران بی‌مهری شود.
سرمایه‌گذاران زالوصفت نیستند، بلکه مجاهد اقتصادی هستند.» وی با اشاره به طرح مثلث توسعه و پهن کردن فرش قرمز در کرمان برای سرمایه‌گذاران، گفت: «تنها دولت و فرماندار و استاندار مسئول توسعه شهر یا استان نیستند. در مدل مثلث توسعه اقتصادی همه ارکان پای‌کار آمدند. نمایندگان، سرمایه‌گذاران و نمایندگان دولت سه ضلع مثلث بودند. ائمه محترم جمعه هم به‌منظور فرهنگ‌سازی اقتصاد در این مثلث حضور داشتند که برای اولین بار در کرمان اتفاق افتاد. خوشبختانه ائمه جمعه همراهی صددرصدی با مثلث توسعه دارند.»
استاندار کرمان اضافه کرد: «دستاورد این مثلث همگرایی و هم‌افزایی بود. حتی نمایندگانی که در دوره قبل یک سری گرایش سیاسی داشتند همراهی کردند.» مقام عالی دولت در کرمان به واگذاری قلعه گنج به بنیاد مستضعفان اشاره کرد و بابیان اینکه خوشبختانه ایده واگذاری یک شهرستان به بخش غیردولتی مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفت، این واگذاری را برای فقرزدایی ندانست و گفت: «این واگذاری برای توسعه است. به دنبال بنیاد مستضعفان 3 سرمایه‌گذار در این شهر کارخانه راه انداخته‌اند.»
وی به تقسیم استان کرمان به هشت منطقه اقتصاد اشاره کرد و بابیان اینکه هشت شرکت بزرگ پای‌کار آمدند، از سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری برای ایجاد مجموعه مدرن کشاورزی و ترویج کشاورزی مدرن در کرمان خبر داد.
رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش، مهم‌ترین هدف اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد دانست و گفت: «یکی از مشکلات اساسی استان کرمان بحث آب است. ظرف 2 سال گذشته 800 میلیون مترمکعب با طرح‌های آب صرفه‌جویی کردیم. همچنین دو خط انتقال در حال اجراست و یک خط در حال مطالعه است.»
به گفته استاندار کرمان خط انتقال آب از خلیج‌فارس 30 درصد پیشرفت داشته است. همچنین خط انتقال آب از خارج از استان به کرمان در حال اجراست و خط انتقال آب از دریای عمان از طریق جنوب کرمان پیش‌بینی‌شده است.
وی عنوان کرد: «خط اعتدالی مدنظر رییس جمهور در کرمان عملیاتی شده است.» رزم حسینی همچنین ثبت اثر سه اثر از پنج اثر استان کرمان در فهرست میراث جهانی یونسکو در دولت تدبیر و امید را نشانه توجه این دولت به میراث فرهنگی دانست.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *