پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۳۷

افزایش ارزش سهام نینتندو پس از معرفی بازی ماریو برای گوشی های هوشمند
دیشب و در جریان کنفرانس اپل، شیگرو میاموتو خالق ماریو برروی صحنه آمد و اعلام کرد که ماریو، لوله‌کش محبوب نینتندو، به گوشی‌های هوشمند خواهد آمد. به محض اعلام این خبر، ارزش سهام نینتندو افزایش یافت.
در جریان کنفرانس شرکت Apple که چهارشنبه شب برگزار شد و از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رونمایی شد، کمپانی Nintendo خبر بسیار مهمی را اعلام کرد. این کمپانی ژاپنی اعلام کرد که بازی‌ای با نام Super Mario Run به زودی برای گوشی‌های هوشمند و ابتدا برای گوشی‌های شرکت اپل منتشر خواهد شد و ماریو، این لوله‌کش محبوب، به گوشی‌های هوشمند خواهد آمد. این بازی قرار است که در ماه دسامبر (آذر / دی) برای پلتفرم iOS عرضه شود و مدتی دیگر نیز برای پلتفرم اندروید منتشر خواهد شد. این خبر را Shigeru Miyamoto، خالق Mario اعلام کرد.
پس از اعلام این خبر و به محض باز شدن بازار سهام در ژاپن ارزش هر سهم نینتندو به ۲۹۱۹۵ ین (۱۸ درصد رشد‌) و هر سهم DeNa (کمپانی شریک نینتندو برای ساختن بازی‌های موبایل) به ۳۹۵۵ ین (۲۱/۵ درصد رشد) رسید.
البته این اولین بازی‌ای نیست که نینتندو برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کند. پیش از این اپلیکیشن / بازی Miitomo برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده بود و در تاریخ مارس ۲۰۱۷ ( اسفند / فروردین) یک بازی بر اساس مجموعه Animal Crossing and Fire Emblem برای گوشی‌های هوشمند منتشر خواهد کرد. این سه بازی، بازی‌هایی هستند که نینتندو برنامه دارد تا پایان سال مالی ۲۰۱۷ که در ماه مارس به اتمام می‌رسد با همکاری DeNa برای گوشی‌های هوشمند عرضه کند.

مشخصات فنی کنسول پلی استیشن 4 پرو مشخص شد
سونی در جریان رویداد نشست پلی‌استیشن، رسما کنسول جدید خود را نام پلی‌استیشن 4 پرو را معرفی کرد؛ کنسولی که از قابلیت HDR و استریم 4K بهره می‌برد. این کنسول در تاریخ ۲۰ آبان با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد و البته بازی‌های قدیمی، به لطف سیستمی که سونی آن را Forward Compatibility معرفی کرده، روی این کنسول با کیفیت بهتری اجرا خواهند شد.
حال کمپانی سونی با انتشار تصویری، رسما از مشخصات فنی این کنسول نیز رونمایی کرده است. بر این اساس، پلی‌استیشن 4 پرو از یک پردازنده با قدرت ۴/۲۰ ترافلاپس بهره می‌برد و و ۸ گیگابایت حافظه از نوع GDDR 5 دارد. میزان مصرف برق این کنسول ۳۱۰ وات است و وزن آن هم ۳/۳ کیلوگرم خواهد بود. همچنین سه پورت USB 3.1 و یک پورت AUX هم از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این کنسول هستند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *