پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | باهنر به دنبال وزارت یا معاونت روحانی! لابی من مجلس ایران به دنبال ورود به کابینه دوازدهم است؟

باهنر به دنبال وزارت یا معاونت روحانی! لابی من مجلس ایران به دنبال ورود به کابینه دوازدهم است؟





۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۳۱

باهنر به دنبال وزارت یا معاونت روحانی!
لابی من مجلس ایران به دنبال ورود به کابینه دوازدهم است؟
نامه نیوز نوشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 96 یکی از پیچ‌های تاریخی است که هم می‌تواند کمک بزرگی به پیشرفت ایران کند و هم می‌تواند تفکری را مجدد بر سرکار بیاورد که دستاوردهای کسب‌شده در این چند سال اخیر را از بین برده و راه خود را برود و ساز خود را بزند.
بسیاری از سیاستمدارانی که عاقبت ‌به‌ خیری و سعادت مردم ایران را طلب می‌کنند به این مهم پی برده و در تلاش هستند تا کشور هیچ‌گاه دیگر انتخاباتی مانند سال 84 را تجربه نکند. در همین راستا، چهره‌های جریان اصولگرای ایران برای انتخابات پیش رو فعال‌شده‌اند و در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها اعلام می‌کنند که از روحانی یا احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات حمایت می‌کنیم، اما! اگر شروط ما را بپذیرند. قصد نداریم به موضوع حضور یا عدم حضور احمدی‌نژاد بپردازیم و موضوع موردبحث شرط‌هایی است که برخی برای حمایت از روحانی بیان می‌کنند.
میان این چهره‌ها محمدرضا باهنر که این روزها تریبون مجلس را ازدست‌داده است، میانگین هر ده روز یک‌بار با رسانه‌های مختلف به گفتگو می‌نشیند و از شروط خود برای حمایت از کاندیداهای مختلف سخن می‌گوید. باهنر که بر جایگاه عسگراولادی به‌عنوان دبیر کل بزرگ‌ترین تشکل سیاسی اصولگرایان یعنی جبهه پیروان تکیه زده است، با حرکتی منحصربه‌فرد در عالم سیاست ایران باوجود سابقه چندین ساله در مجلس ایران از شرکت در انتخابات این دوره کنار کشید. از همان روزهایی که این اتفاق رخ داد، گمانه‌زنی‌ها سیاسی فراوانی در مورد عدم حضور وی در انتخابات به گوش رسید. شخص باهنر مدعی بود برای پرداختن به خانواده و زندگی دست به این اقدام زده است ولی برخی می‌گفتند وی از نتیجه انتخابات خبر داشته است و رفتن باعزت را به ماندن و حذف با شکستی سخت ترجیح داده است. اما شاید وی فکر دیگری نیز در سر داشته است و اینکه بنا دارد تا به‌شرط حمایت از دولت در کابینه دوازدهم جایگاه،پست یا مقام بگیرد.
باهنر با توجه به سابقه‌ای که در مدیریت کلان کشور و تحصیلی دارد می‌تواند در وزارتخانه‌های مختلفی مانند کشور، راه و شهرسازی و اقتصاد مشغول به کار شود. البته معاونت‌های مختلفی نیز در ریاست جمهوری وجود دارد که می‌تواند باهنر به‌عنوان یک سیاستمدار در آنجا مشغول شود. از سوی دیگر باهنر در طول مدت حضور در مجلس نشان داده است که به‌خوبی می‌تواند بدون درگیری و اختلاف جدی با جریان‌های مختلف سیاسی به مدیریت خود ادامه داده و حتی درزمانی که لازم است لابی‌های خود را با جریان‌های مختلف برای رسیدن به یک هدف بزرگ‌تر به کار گیرد. اما روحانی باید حواشی ایجادشده بر سر افرادی مانند رحمانی فضلی یا انفعال جنتی را نیز در نظر بگیرد و به یک دولت مقتدر و موفق توجه کند، چراکه دوره آخر ریاست دیگر وقتی برای تجربه نیست. حال باید منتظر ماند و دید که آیا روحانی برای موفقیت در انتخابات پیش رو با رأی بیشتر از انتخابات 92 با این طیف از اصولگرایان به نتیجه مناسبی خواهد رسید یا خیر.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *