سایت خبری پیام ما آنلاین | می‌دانید چندصد میلیون تومان دندان در دهانتان دارید؟!

می‌دانید چندصد میلیون تومان دندان در دهانتان دارید؟!





۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶

می‌دانید چندصد میلیون تومان دندان در دهانتان دارید؟!
امکان ندارد و یا نادر است یک ایرانی در سنین مختلف پیدا کنی که مشکل دندانی نداشته باشد به وفور هم می توانی افرادی را مشاهده کنی که به دلیل هزینه های سنگین دندانپزشکی به راحتی دندانشان را می‌کشند و چشم بر سرمایه ۱۰۰ میلیونی تومانی دندانهای خود می بندند.
این در حالی است که کشور ما از نظر تعداد دندانپزشک شرایط نامناسبی ندارد، ولی با وجود انبوه دانشکده های دندانپزشکی، متاسفانه بهداشت دهان مردم در شرایط مناسبی قرار ندارد، کما اینکه در قالب طرح تحول سلامت برای 7 میلیون دانش آموزان اقدامات گسترده پیشگیری از پوسیدگی دندانی در حال انجام است.
حال در وانفسای گرفتن دارو از داروخانه ای، یک آگهی مشاهده میکنی که خدمات مرکز دندانپرشکی، آن هم در منطقه ای متوسط تهران را تبلیغ می کرد، و با دیدن هزینه های خدمات دندانی مثلاً کشیدن یک دندان معمولی به مبلغ 70 هزار تومان، به خوبی علت هجوم مردم در مناطق محروم به گروه های جهادی دندانپزشکی را درک خواهی کرد.
مردمی که حاضرند یک روز در زل آفتاب و تیزی گرما صف بایستند تا یک دندان آنها؛ که حتی شاید می توانستند ترمیم و یا پُر کنند، بکشند، زیرا مردمی که پول یک کیلو گوشت را ندارند! چطور می توانند خود را راضی کنند که برای کشیدن یک دندان پوسیده پول دو کیلو گوشت را بدهند. البته برخی از خدمات دندانپزشکی از جمله کشیدن دندان تحت پوشش بیمه است ولی همین امر باعث شده است مردم ارزانترین خدمت دندانی که همانا کشیدن دندان است را انتخاب کنند درحالیکه ارزش دندان های هر فردی می تواند گاهی تا 100 میلیون تومان برای ترمیم و کاشت ایمپلنت برسد، بطوریکه کاوه سیدان، – دندانپزشک و استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می گوید: در دهان هر انسان بیش از 100 میلیون تومان سرمایه دندانی وجود دارد، بنابراین صرف بیمه کشیدن دندان علاجی از مشکلات دندانی مردم نمی کاهد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *