پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کرمانی‌ها رکوردداران لیگ یک

کرمانی‌ها رکوردداران لیگ یک





۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۵۳

کرمانی‌ها رکوردداران
لیگ یک

هفته ششم از دور رفت لیگ دست اول ایران جام آزادگان، عصر امروز و در شهرهای مختلف برگزار و تیم های کرمانی به مصاف حریفان خود می روند. مس کرمان با مربیگری منصور ابراهیم زاده رکوردار تساوی است، 5 تساوی پی در پی . مس رفسنجان دیگر تیم از خانواده بزرگ مس هم شروع خوبی نداشته و فقط یک امتیاز از 5 بازی کسب کرده آنهم تیمی که در یکی دو فصل گذشته مدعی صعود بوده است! اما گل گهر به مراتب از فصل های گذشته نتایج بهتری گرفته و زیبا و منسجم تر بازی می کند. دو تیم مس و گل گهر در کنار پارس جنوبی جم، تنها تیم های بدون شکست این مسابقات تا به امروز هستند.
بادران و مس
با عملکردی مشابه
امروز مس کرمان که هفته گذشته هم سنت شکنی نکرد و به روند تساوی های پی در پی خود ادامه داد، میهمان تیم تازه صعود کرده به لیگ یک یعنی بادران تهران خواهد بود.
دو تیم در حالی در ورزشگاه اکباتان تهران به مصاف هم می روند که بادران در رتبه 8 جدول رده بندی است و مس با کسب 5 امتیاز از 5 بازی، در مکان 12 قرار دارد.
از سوی دیگر تقابل اکبر میثاقیان سرمربی حال حاضر تیم بادران با تیم سابقش، از نکات جالب توجه این بازی است، میثاقیان که در دو فصل گذشته و در مقاطعی هدایت تیم مس را بر عهده داشته است نتوانست این تیم را به لیگ برتر رهنمون سازد و حال در مقام سرمربی بادران به مصاف شاگردان و تیم سابق خود خواهد رفت.
نگاهی به آمار و عملکرد دو تیم نشان می دهد که در بحث حمله و دفاع عملکرد تقریبا یکسانی داشته اند، بادرانی ها تا پایان هفته پنجم رقابت‌ها و در تقابل با حریفان موفق شده اند پنج گل به ثمر برسانند و در مقابل چهار گل نیز دریافت کرده اند، مسی ها نیز در پنج بازی گذشته خود شش گل را وارد دروازه رقبا کرده اند و به همین تعداد نیز گل دریافت کرده اند. با این اوصاف تساوی دو تیم در این دیدار دور از ذهن نخواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید آیا روند رو به رشد بادران ادامه خواهد یافت یا تساوی های مس؟
قضاوت این دیدار بر عهده سعید رحیمی مقدم است و امیر مبشر، میلاد قاسمی و میثم پور کریمیان وی را در این امر یاری خواهند کرد.
گل گهر و ایران‌جوان
نزول و صعود کرده ها
آبی های سیرجانی، امروز میزبان تیم بوشهری ایران‌جوان است، گل گهر که فصل را با دو برد خوب شروع کرد، پس از آن و در سه هفته بعدی نتوانست روند پیروزی های خود را ادامه دهد و با کسب سه امتیاز از سه بازی، صدر جدول را از دست داد و اکنون با 9 امتیاز در رتبه پنجم لیگ قرار دارند. وینگو که به نظر می رسد تجربه خوبی در لیگ ایران به دست آورده، تیم خوبی را روانه بازی ها کرده و سیرجانی ها را امیدوار کرده تا پس از سالها تیم شان را در رتبه های بالای جدول ببینند.
در آن سو ایران‌جوان بوشهر، که هفته قبل برد خوبی را برابر قوهای سپید انزلی به دست آورد و موفق شد این تیم قدیمی و ریشه دار با نتیجه 3-2 شکست دهد، امروز با روحیه ای دوچندان به ورزشگاه اختصاصی گل گهر می آید و امیدوارند با کسب امتیاز لازم جایگاه 11 خود را در جدول ارتقا ببخشد.
این دیدار را حسین ترابیان، عسگر محمدی و احسان تیموری به همراه مرتضی عابدی قضاوت خواهند کرد.
رفسنجان و یزد
دربی کویرنشینان
ورزشگاه شهدا رفسنجان امروز شاهد فوتبال دو تیم صنعتی و قعرنشین جدول لیگ یک است. در این بازی که از ساعت 45/16 آغاز خواهد شد، تیم مس رفسنجان از پنج بازی ابتدایی خود تنها یک تساوی کسب کرده و در چهار بازی دیگر با شکست بدرقه شده است . این تیم با یک گل زده و شش گل خورده فقط یک امتیاز اندوخته و در قعر جدل 18 تیمی جای گرفته است. علی اصغر کلانتری، سرمربی نارنجی پوشان رفسنجانی تا فرصت دارد باید شایستگی های خود را نشان بدهد، چرا که صبر مدیران این تیم اندازه ای دارد و دلشان نمی خواهد تیمی که فصل های قبل ادعای صعود به لیگ برتر را داشته، هم اکنون در انتهای جدول قرار داشته باشد.
فولاد یزد مهمان هرچند وضعیت بهتری نسبت به میزبان خود دارد اما این تیم هم با سه تساوی و دو شکست با سه امتیاز جایگاه چهاردهم جدول را به خود اختصاص داده است. شاگردان آسیابانپور در پنج بازی ابتدایی سه گل به ثمر رسانده اند و پنج بار نیز قفل دروازه شان شکسته شده است.
این دهمین صف آرایی رودرروی دو تیم خواهد بود . پیش از این چهار بار رفسنجانی ها پیروز شده اند ، دو بار فولاد به پیروزی رسیده است و در سه بازی نیز تساوی حاصل تلاش دو تیم بوده است .داوران این بازی انور دورانی، فرهاد فرهادپور و حسین سلیمانی به کمک ابوالفضل گرجی خواهند بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *