سایت خبری پیام ما آنلاین | هوندا HRV ، خوش استیل ژاپنی بزودی در ایران

هوندا HRV ، خوش استیل ژاپنی بزودی در ایران





۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۴۴

هوندا HRV ، خوش استیل ژاپنی بزودی در ایران

شاید نام هوندا HR-V را تا بحال شنیده باشید، خودروی شاسی بلند کوچکی که نسل اول آن سال 1998 شروع به تولید شد و در سال 2006 عمر نسل اول به پایان رسید. خودرویی که تنها در بعضی بازارهای انتخاب شده به فروش می رسید و طراحی آن بر پایه لوگوی هوندا بود. اما سال 2014 بود که این شرکت معروف ژاپنی دوباره این مدل را متولد کرد و آن را برپایه نسل سوم هوندا Fit طراحی و به تولید رساند و اینبار آن را جسورانه به بازارهای بزرگ دنیا از جمله آمریکا، استرالیا، برزیل و بازارهای آسیایی ارسال کرد.
هوندا HR-V که در حقیقت مخفف کلمه Hi-rider Revolutionary Vehicle است در نمایشگاه نیویورک سال 2014 خود را در معرض دید عمومی گذاشت تا نشان دهد در سگمنتی کاملاً جداگانه قصد دارد بازی جدیدی را مجدداً آغاز کند، سگمنتی که تابحال رقیب اصلی هوندا یعنی تویوتا، نماینده ای در آن ندارد و فعلاً هوندا در این رده یکه تازی می کند.
اجازه دهید بجای صحبت در مورد کلیات و تاریخچه، مستقیماً به سراغ این خودروی ژاپنی خوش استیل رفته و ببینیم تازه وارد امسال بازار ما چه خودرویی خواهد بود. به واقع هوندا HR-V از نظر طراحی خودرویی بسیار جذاب و خوش فرم است و طراحی قسمت عقبی آن به وضوح نشان دهنده هم خانواده بودن با هوندا سیویک است که آن هم قرار است به زودی جنگ سختی را در سگمنت سدان های متوسط شهری به راه بیندازد.
هوندا HR-V شاسی بلند جمع و جوری است که پتانسیل خوبی برای فتح بازار خود دارد. روی این خودرو قابلیت نصب پیشرانه های 1.5 و 1.8 لیتری وجود دارد که گویا گلرنگ موتور قصد دارد مدل 1.5 لیتری را وارد بازار کند. ممکن است بعضی در ابتدا این حجم را برای هیکل 4295 متری (طول) کم بدانند. ولی باید گفت که HR-V سر حال تر از این حرف ها است زیرا وزن این خودرو تنها 1249 کیلوگرم است و نشان دهنده رژیم سختی است که هوندا به این مدل داده و توان تولیدی گرفته شده از این پیشرانه با حجم 1498 سی سی 129 اسب بخار (در 6600 دور در دقیقه) و 155 نیوتن متر (در 4600 دور در دقیقه) است که این نیرو بدون استفاده از هیچ سیستم پرخورانی گرفته شده است. لذا در نهایت شتاب صفر تا صد این خودرو 11.2 ثانیه است که باید گفت برای یک شاسی بلند کوچک شهری عددی قابل قبول است.
از آنجاییکه هوندا معمولاً در بازارهای بزرگ دنیا در حال رقابت است و جنگ سختی برای کمتر کردن مصرف سوخت و آلایندگی وجود دارد (البته بدون تقلب!)، هوندا نیز در HR-V سعی کرده این مهم را پیاده کند و میزان تولید آلایندگی در این مدل 1.5 لیتری تنها 120 گرم در هر صد کیلومتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی می باشد که عددی بسیار کم برای یک شاسی بلند محسوب می شود. همچنین همانند دیگر محصولات جدید هوندا، این مدل نیز از گیربکس CVT بهره می برد که می تواند با آن به حداکثر سرعت 187 کیلومتر در ساعت برسد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *