پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیر موسسه قرآنی صاحب‌الزمان: طرح رحله قرآن کریم شهرستان بم به پایان رسید

مدیر موسسه قرآنی صاحب‌الزمان: طرح رحله قرآن کریم شهرستان بم به پایان رسید





۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۳۷

مدیر موسسه قرآنی صاحب‌الزمان:
طرح رحله قرآن کریم شهرستان بم به پایان رسید

سکینه خدیش
مراسم اختتامیه طرح رحله قرآن کریم با حضور زورانی معاون فرماندار، دانشی امام‌جمعه بم، ایران‌نژاد امام‌جمعه نرماشیر،مشکی فرماندار نرماشیر و جمعی از اعضای شورای شهر بم و مسئولین برگزار شد.
دانش پور مدیر موسسه قرآنی صاحب‌الزمان گفت: «چهار سال قبل در موسسه ما که شیوه حفظ به‌صورت معمولی انجام می‌شد در سایت‌های مختلف به دنبال مؤسساتی بودم که توانسته بودند در حفظ قرآن کریم موفق عمل کنند که با موسسه بیت الاحزان استهبان آشنا شدم و با تماس با موسسه و بازدید حضوری متوجه شدم این موسسه، مدرسه‌ی شبانه‌روزی طرح حفظ قران یک‌ساله دارند و بعد از گذشت یک سال حافظ کل قرآن کریم تحویل می‌دادند. در این چند سال با این موسسه در ارتباط بودم و امسال با مدیرمسئول بیت الاحزان حاج‌آقا شاهسونی تماس گرفتم و خواهش کردم مدرسه شبانه‌روزی مانند مدرسه خودشان در شهر بم با امکاناتی که ما فراهم می‌کنیم راه‌اندازی کنند.» وی افزود: «طرح رحله قرآن کریم طرحی 2 ماهه بوده است که در این مدت بچه‌ها 4جزء قران حفظ می‌کنند. رنج سنی کسانی که در این طرح شرکت کرده‌اند از 13 تا 18 سال است و در این دو ماه به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت بچه‌ها بودیم. همراه با حفظ قران کریم و همراه با تفسیر، یکسری نکات اخلاقی و تربیتی و احکام در کلاس‌هایشان گنجانده‌شده بود البته تفسیر آقای بهرام پور بابیان رسایی به آن‌ها عنوان می‌شد که درکش برای بچه‌ها راحت‌تر باشد.»
دانش پور اضافه کرد: «تمامی اساتید این طرح حتی مدیر داخلی مجموعه از شیراز آمده بودند. برای ثبت‌نام این بچه‌ها هم در شهرستان‌های اطراف فراخوان زده بودیم. کسانی که علاقه داشتند حضوری ثبت‌نام شدند. بعداً به ما اطلاع دادند که باید ثبت‌نام اینترنتی از طریق مراجعه به سایت صورت بگیرد و چون بچه‌ها در روستا به اینترنت دسترسی نداشتند و در دسترس ما نبودند خودمان با هزینه موسسه آن‌ها را ثبت‌نام کردیم. ابتدا 103 نفر پذیرش اولیه داشتیم که بعد از انجام مصاحبه تقریباً 75 نفر توانستند بمانند و بعد از آنالیزهای بیشتر 44 نفر توانستند تا آخر دوره بمانند.» مدیر موسسه صاحب‌الزمان بیان کرد: «هزینه ثبت‌نام اینترنتی کسانی که می‌خواستند در این طرح شرکت کنند به ازای هر نفر15000 تومان بود که مستقیم به‌حساب موسسه شیراز واریز می‌شد ولی هزینه کل دوره که به‌صورت دو ماه بود به ازای هر نفر 200 هزار تومان بود. چون برای اولین بار این طرح در شهرستان بم انجام می‌گرفت و باهمت مسئولین شهر قرار بر این شد که مبلغ 200 هزار تومان را از افراد متقاضی دریافت نکنیم. در این زمینه کمک‌های بسیاری توسط شورای شهر و فرمانداری شهرستان بم در اجرای این طرح صورت پذیرفته است و ما فقط هزینه دو ماه که 50 هزار تومان بوده است را از متقاضیان گرفتیم.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *