سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۳۱

رییس جدید علوم پزشکی بم:
در دانشگاه سیاسی کار نمی کنم
دکتر مکارم رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی گفت: «باید شخصیت آدم‌ها را در هر جایگاهی که هستند حفظ کرد. اگرچه فردی سیاسی هستم اما برای خدمت آمده‌ام و در فعالیت‌هایم در دانشگاه کار سیاسی نخواهم کرد و هیچ زمان کسی را به خاطر فکر سیاسی حذف نمی‌کنم. افراد بر اساس توانمندی‌هایشان انتخاب خواهند شد.از این زمان، فضا برای کار تیمی با حضور همه همکاران فراهم خواهد بود.» وی با تشکر از دکتر گردان بابت خدماتی که در دانشگاه انجام دادند، عنوان کرد: «من به عشق مردم بزرگوار شرق استان که خود را مدیون تک‌تک آن‌ها می‌دانم برگشتم.» وی افزود:ب «ه طور قاطع تحت هیچ شرایطی به کرمان وابسته و زیر نظر دانشگاه کرمان نخواهیم بود. مملکت ما قانون دارد. بحث منطقه بندی و قطب‌بندی در اختیار قوانین مملکت است و در اختیار دانشگاه نیست. نقاط قوت و ضعف دانشگاه‌های بم و کرمان را کنار یکدیگر قرار خواهیم داد و بین این دو دانشگاه تعامل بیشتر ایجاد خواهم کرد. رسالت ما بر این است که از منابع مملکت به نحو احسن محافظت کنیم. در بحث اجرایی هیچ احدی حق دخالت کردن ندارد.» دکتر مکارم بابیان اینکه مسائل و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی بم را از طریق وزارتخانه پیگیری می‌کنم، اضافه کرد: «سعی خواهم کرد اعتبارات و امکانات لازم را جذب کنم. سلامت یک حوزه وسیع است و تمام نهادهای مجموعه نظام به شکلی در سلامت تأثیرگذارند.»

رئیس علوم پزشکی بم مشکلات حوزه بهداشت را کمتر کند
نماینده شرق استان کرمان در مجلس، در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: « دست هرکسی را که قدمی مثبت برای مردم شرق بردارد، خواهم بوسید. نگاه سیاسی ندارم. امیدوارم کاستی‌های موجود در بخش درمان کم شود. مردم بم بزرگ شایسته‌ترین مردم استان کرمان بوده‌اند اما به خاطر زلزله به این نابسامانی‌ها گرفتارشده‌اند.» حبیب‌الله نیک زادی پناه افزود: «مردم بم مردمانی باهوش، کارآفرین، سیاست‌گذار و برنامه‌ریز هستند. خواهشم از رئیس جدید علوم پزشکی این است که پزشک‌های بومی بم بزرگ را به شهرشان برگردان دو در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات بهداشت و درمان را کمتر کنند و با دعوت از متخصصین فن برای زدودن غم انباشته‌شده در دل‌وجان مردم تلاش کند.»

بسیج می‌تواند در اجرای طرح‌های کشاورزی نقش مهمی ایفا کند
همایش بسیج مهندسین کشاورزی در محل مدیریت جهاد کشاورزی بم با حضور جمع کثیری از مهندسین کشاورزی، کشاورزان و باغداران نمونه شهرستان برگزار شد. مهندس قهری مدیر جهاد کشاورزی بم و مسئول کانون بسیج مهندسین، افزایش سطح علمی و عملی کشاورزان، ارتقای عملکرد در واحد سطح و استفاده از دانش متخصصان در فعالیت‌های کشاورزی را از اهداف این همایش دانست و گفت: «اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی مشخص‌شده است و بسیج می‌تواند در اجرای طرح‌های عمده کشاورزی با بهره‌گیری از دانش متخصصان در ایجاد اشتغال پایدار، توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی نقش مهمی ایفا کند.» وی برنامه‌ها و اقداماتی که در شهرستان بم صورت گرفته است را این‌گونه معرفی کرد: «صادرات و واردات خرما که در سال گذشته 41هزار تن بوده است، اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در برخی نقاط شهرستان و روستاهای اطراف که باعث کیفیت محصول خرما شده است، اجرای سه طرح تحقیقاتی جهت عارضه خشکیدگی خوشه خرما که بیش از هفتاد درصد باعث نتیجه مطلوب شده است و برای خروج از تک‌محصولی شدن احداث گلخانه پرورش زعفران ، گل محمدی ، عناب و زرشک.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *