پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۰۶

وزیراطلاعات: برخی را با خوش‌رفتاری از پیوستن
‌ به‌ داعش منصرف‌کردیم
ایرنا نوشت: وزیر اطلاعات گفت: رفتار ما مسئولان باید زمینه‌ساز جذب حداکثری، دفع حداقلی و منجر به افزایش ولایت مداری و گسترش دایره زیر سایه رهبری بودن در جامعه شود. علوی افزود: مدیران نظام جمهوری اسلامی باید به جای دافعه، جاذبه داشته باشند. کسی حق ندارد جامعه را دوقطبی و نظام را دوگانه کند. هترین کار اطلاعات با رعایت اخلاق و مراعات شرع انجام می‌شود کما این‌که به‌تازگی افرادی‌که زمینه پیوستن به گروه تروریستی داعش را داشتند وقتی با خوش‌رفتاری سربازان گمنام امام زمان(عج) روبه‌رو شدند از ایده خود منصرف شدند.
هشدار سردار جزایری به دشمنان ایران: اقدام نظامی انجام دهید، دچار مخاطرات عظیم خواهید شد
باشگاه خبرنگاران نوشت: سخنگوی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر تهاجم سلاح‌های کشتار جمعی دست‌بسته نیست. سردار «مسعود جزایری» معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: دشمن باید متوجه باشد اگر اقدام نظامی انجام دهد، دچار مخاطرات عظیم خواهد شد. تنها عامل بازدارنده در برابر اینکه دشمن دست را از روی ماشه برداشته، این بوده که اگر حمله کنند، عاقبت آن چه می شود!؟
باهنر: اگر هاشمی گفته باشد بودجه نظامی نمی خواهیم، یا نادان است یا خائن
خبرآنلاین نوشت: محمدرضا باهنر گفت: اگر کسی ادعا کند امروز ما نیاز به افزایش توانایی نظامی نداریم یا خائن است یا نادان. این تهدیدها نشان می‌دهد این گفتمان غیرعقلایی است. شاید کسی بگوید ما تهدید می‌شویم، اما این تهدید می‌توانید سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی باشد. در نتیجه اگر ما سرمایه خارجی را جذب می‌کنیم باید بدانیم در چه حوزه‌ای جذب می‌شود. اگر در حوزه دفاعی نمی‌شود این را جذب کرد، خب بنیه دفاعی ما باید روی پای خودمان باشد. اگر این نوع اظهارنظرها در داخل یک سبد سیاستی نباشد، می‌شود برداشت‌های منفی یا مثبت کرد. باید بدانیم مقدمه و موخره این صحبت‌ها باید مشخص باشد. اگر کسی بگوید ما بودجه نظامی نمی‌خواهیم چه آقای هاشمی باشد چه هر کس دیگر، یا نادان است یا خائن.
او همچنین گفت: ما در مورد همدلی و همراهی جبهه اصولگرایی یا جبهه انقلابیون و کسانی که به ارزش‌های انقلابی اعتقاد دارند، برای تقویت این جبهه نه تنها نیاز به رای مصباح یزدی داریم، بلکه به کوچکترین رای کشور هم نیاز داریم. نمی‌توانیم از سرمایه‌های اجتماعی‌مان اظهار بی‌نیازی کنیم. اگر کسی بگوید به احمدی‌نژاد و دوستانش نیاز نداریم، غلط است. یک موقع ما می‌گوییم به احمدی‌نژاد برای نامزدی ریاست جمهوری نیاز نداریم، این درست است. اگر ما در مورد کاندیداها تعدد داشته باشیم که این اول بدبختی ماست. اینکه نهایتا ما روی چه کسی به تفاهم می‌رسیم، هنوز معلوم نیست. هنوز هم زود است که معلوم شود.
محمدرضاخاتمی:از طریق شماره ناشناسی به من گفته شدبه دادگاه بروم ولی نرفتم
ایسنا نوشت:محمدرضا خاتمی گفت: روز چهارشنبه شماره ناشناسی با من تماس گرفت که محترمانه به من گفت شنبه در دادگاه حضور یابم. من نرفتم چرا که این شماره ناشناس ممکن است از سوی منافقین باشد. شماره هم نیفتاده بود که من بتوانم تماس بگیرم. البته این‌ گونه احضار اصلاً قانونی نیست. دادگاه معمولاً یک احضاریه رسمی می‌فرستد. خود در دادگاه حضور پیدا نکردم ولی وکیل بنده به شعبه ۲۶ دادگاه مراجعه کرده بود که به او گفته بودند بله یک پرونده‌ای است که باید بیایند و محاکمه برگزار شود. حتی به وکیل بنده هم کیفرخواست را ندادند که بخواند. به هر حال قرار است امروز در شعبه ۲۶ دادگاه حضور پیدا کنم.
حق‌شناس: روحانی برای ادامه کار تردید ندارد
جماران نوشت:عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: در این‌که گروه رقیب دوست ندارد آقای روحانی در این جایگاه باشد و این فضا و فرصت مجدداً برای ایشان فراهم شود، شکی نیست. به همین دلیل است که بحث یک‌دوره‌ای شدن دولت را با تمام امکاناتشان در دستور کارش قرار داده‌اند. محمدجواد حق‌شناس درباره برخی زمزمه ها مبنی بر تردید روحانی برای شرکت در انتخابات 96 و احتمال یک دوره‌ای شدن دولت اظهار داشت: روحانی هیچ تردیدی در ریاست‌جمهوری آینده و ادامه کارش ندارد. روحانی جایگاه خود و قدرت را به‌خوبی می‌شناسد و رسیدن به این جایگاه برایش شانسی به‌دست نیامده است.
رایزنی جدی قالیباف و جلیلی برای ورود به انتخابات
انتخاب نوشت: حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا معتقد است که اختلاف افرادی چون محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی بایکدیگر مانع وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده می شود. این فعال سیاسی با اشاره به اختلاف جلیلی و قالیباف در انتخابات 92، اضافه کرد: این آقایان بایکدیگر خیلی اختلاف دارند و به مرحله تضاد منافع رسیده اند. اکنون، اتهاماتی متوجه اقای شهردار است ولی همزمان ایشان به صورت فوق العاده فعالیت تبلیغاتی می کند و خود را برای انتخابات اماده می کند. اقای جلیلی هم یک به شیوه ی خود در حال رایزنی است. ایشان دائما در حال رفت و امد به قم و شهرهای دیگر هستند و سخنرانی می کنند. چون برای اینها، مسئله شخص خودشان است، توافق بین این دو بعید است.
مشاور شهردار تهران: به کارمندان 50 درصد قیمت زمین تخفیف داده ایم
انتخاب نوشت: محمود صلاحی مشاور شهردار تهران در گفت وگوی ویژه خبری به لیستی که در مورد واگذاری املاک به افراد خاص مطرح شده بود، اشاره کرد و افزود: اساسی ۳۳ نفر از آنها کذب محض بوده و الباقی از طریق تعاونی خانه دریافت کرده‌اند. بی‌تردید برای واگذاری‌ها افراد باید عضو تعاونی باشند و این واگذاری‌ها بر اساس مرّ قانون بوده است. وی در خصوص تعداد مدیرانی که مسکن به آنها واگذار شده است، گفت: ۱۵۰ نفر از مدیران شهرداری تهران در قالب این تعاونی‌ها مسکن دریافت کرده‌اند و در شهرداری تهران تنها مسکن به پرسنل واگذار شده و هیچ‌گونه واحد تجاری یا ملکی به فرد حقیقی یا حقوقی واگذار نشده است. وی ادامه داد: مسکن‌های واگذار شده به پرسنل شهرداری تهران در منطقه ۱، ۲۲۷ نفر، در منطقه ۲، ۱۵۵۳ نفر، در منطقه ۵، ۳۳۹۷ نفر، در منطقه ۸، ۱۳۵۸ نفر و در منطقه ۲۲، ۹۴۱۶ نفر از تسهیلات مسکن استفاده کرده‌اند. وی مبنای واگذاری‌ مسکن در تعاونی‌های شهرداری را سنوات و آورده فرد خواند و افزود: تنها افرادی می‌توانند در تعاونی‌های مسکن عضو شوند که ۵ سال از سابقه فعالیت آنها در شهرداری تهران گذشته باشد و قبلاً از تسهیلات مسکن استفاده نکرده باشند. مشاور شهردار تهران تأکید کرد: شورای شهر در سال ۱۳۸۵ به شهردار تهران اجازه داده بود تا تسهیلات و مسکن برای کارکنان این نهاد ایجاد کند. همچنین تا سال گذشته شورا اجازه داده بود به هر فرد در تعاونی ۲۰ میلیون تومان در عوارض پروانه معافیت داده شود که این رقم برای سال ۱۳۹۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین زمین برای ساخت مسکن تا سقف ۵۰ درصد تخفیف تنها به تعاونی‌ها واگذار می‌شود. البته این زمین‌ها پس از قیمت‌گذاری کارشناس رسمی دادگستری به تعاونی‌ها واگذار می‌شود که شهرداری برای ارائه تسهیلات جهت خانه‌دار کردن پرسنل، تا سقف ۵۰ درصد تخفیف در نظر می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

توانمندسازی بدون تعیین هدف

طرح‌های مختلفی برای زنان شهر برگزار می‌شود که چندان تأثیرگذار نیستند

توانمندسازی بدون تعیین هدف

طبیعت را به کودکان پس دهید

«عبدالحسین وهاب‌زاده» یک دهه پس از طرح‌ ایدهٔ «مدرسهٔ طبیعت» از حق کودکی می‌گوید

طبیعت را به کودکان پس دهید

پسماندهای تولید کفش به آثار هنری تبدیل شدند

در خانه پدری «جلال آل‌احمد»

پسماندهای تولید کفش به آثار هنری تبدیل شدند

«برایا»، بازتاب صدای زنان بومی

«پیام ما» از کارآفرینی اجتماعی زنان بومی جزیرهٔ کیش گزارش می‌دهد

«برایا»، بازتاب صدای زنان بومی

ما در اشتباهات «کارشناسان» زندگی می‌کنیم

گفت‌وگو با نفیسه آزاد، جامعه‌شناس دربارهٔ خطاهای سیاستگذاری اجتماعی

ما در اشتباهات «کارشناسان» زندگی می‌کنیم

کمبود اقلام بهداشتی در مناطق سیل‌زده

منابع محلی می‌گویند بسیاری از خانه‌های بهداشت روستایی در منطقه بلوچستان قابلیت ارائهٔ خدمات ندارند

کمبود اقلام بهداشتی در مناطق سیل‌زده

نهالکاری و قرق جنگل‌های آسیب‌دیده زاگرس

نهالکاری و قرق جنگل‌های آسیب‌دیده زاگرس

تقویت ابتکارهای جمعی در سازمان‌های مدنی

برگزیدگان «دومین دورهٔ جایزهٔ دکتر مجتبی معین» معرفی شدند

تقویت ابتکارهای جمعی در سازمان‌های مدنی

تعمیق نابرابری با اینترنت گران

بررسی‌ها نشان می‌دهد تا ۱۰ درصد هزینه‌های خانوارهای شهری و تا ۱۷ درصد هزینه‌های خانوارهای روستایی صرف اینترنت می‌شود

تعمیق نابرابری با اینترنت گران

فرار به‌سوی دروازه‌های روشنایی

فرار به‌سوی دروازه‌های روشنایی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *