پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۱۷

معاون اجتماعی ناجا درافتتاحیه نخستین جشواره اسناد و آثار نظم و امنیت کرمان:
مشارکت مردم، لازمه امنیت پایدار است
معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه امروز پلیس تک بعدی به پلیس چند وجهی و آگاه تبدیل شده است، اعلام کرد: مشارکت مردم لازمه امنیت پایدار است.
سردار سعید منتظرالمهدی صبح دیروز 14 شهریورماه در آیین افتتاحیه نخستین جشواره اسناد و آثار نظم و امنیت کرمان گفت: جرم لطافت و زیبایی جامعه را مکدر می کند. وی با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی و اعتماد، عواملی اثر گذار در رشد جامعه هستند، ادامه داد: جرم حتی در کمترین میزان، آسایش و آرامش شهروندان را دچار خدشه می کند. معاون اجتماعی ناجا با اشاره به تاریخچه پلیس اظهار کرد: 200 سال پیش شهریار، واسطه، در دوران هخامنش شهربان و نگهبان و در زمان سامانیان پلیس را نیزه دار و زمان ورود اسلام شرطه و محتسب، در دوره اشکانیان پاسبان و داروغه و کدخدا بود؛ اسم کلانتر از زمان زنگیان گرفته شده است که مسئول امنیت را برعهده داشتند. وی اضافه کرد: در زمان ناصرالدین شاه پلیس با شکل دیگر شکل گرفت شهرداری و کلانتری و اکنون پلیس مسئول نظم و امنیت را بر عهده داشته‌اند. منتظرالمهدی اظهار کرد: در دهه 70 و 80 وظیفه پلیس فقط مداخله و مبارزه بنا نهاده شده بود که با ورود هزاره سوم رویکرد پلیس تغییر پیدا کرد. وی با بیان اینکه امروز پلیس تک بعدی به پلیس چند وجهی و آگاه تبدیل شد، اعلام کرد: مشارکت مردم لازمه امنیت پایدار می است. معاون اجتماعی ناجا افزود: عدم گفتمان میان اعضای خانواده از جمله مشکلات اجتماعی است که گریبانگیر جامعه است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان خبرداد
راه‌اندازی موزه دائمی نظم و امنیت در کرمان
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان از رونمایی کتاب تاریخی نیروی انتظامی در جشنواره نظم و امنیت خبرداد و گفت: به دنبال ایجاد موزه نظم و امنیت دائمی در استان هستیم.
سردار رضا بنی‌اسدی صبح دیروز در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره اسناد و آثار نظم و امنیت استان کرمان اظهار داشت: نگاه به تاریخ و گذشته هر سرزمین از اهمیت بالایی برخوردار است و ما به این پیشینه تاریخی و این تاریخ سرافراز می‌بالیم. وی با بیان اینکه در بررسی تاریخ این سرزمین به نشان‌هایی از سرقت و مصادره تاریخ این دیار توسط دولت‌های بزرگ برمی‌خوریم که دلیل آن وجود آثار این سرزمین در این کشورها است افزود: کشوری مثل آمریکا 400 سال بیشتر قدمت ندارد. فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با تأکید براینکه شناخت قدمت و تاریخ یک سرزمین از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: برای برپایی این جشنواره کار گروه علمی تشکیل شد و ماه‌ها برای این جشنواره تلاش شده است. سردار بنی‌اسدی ساماندهی و کاربست دانش و تجربیات گذشتگان در توسعه و نظم و تعاملات علمی حوزه نظم وامنیت را از اهداف این جنشواره عنوان کرد و گفت: 20 هزار سند خطی جمع‌آوری شده در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارد. وی از رونمایی کتاب تاریخی نیروی انتظامی در جشنواره نظم و امنیت خبرداد و گفت: به دنبال ایجاد موزه نظم و امنیت دائمی در استان هستیم. فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: 64 قلعه و کاروانسرای تاریخی در استان با کاربری امنیتی وجود دارد که بعضی از این مکان‌ها همچنان فعال هستند. نمایشگاه اسناد نظم و امنیت با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان در سالن اندیشه نیروی انتظامی افتتاح شد. این نمایشگاه از 15 تا 21 شهریور ماه از ساعت 8 تا 20 برای بازدید عموم مردم کرمان دایر است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

قتل بی‌صدایان

بررسی‌های «پیام ما» از اخبار رسانه‌ها نشان می‌دهد زمستان امسال هر ماه یک کودک دارای معلولیت کشته شده است

قتل بی‌صدایان

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

وام ازدواج سال ۱۴۰۳؛ ۳۵۰ میلیون تومان برای زوج های زیر ۲۵ سال

وام ازدواج سال ۱۴۰۳؛ ۳۵۰ میلیون تومان برای زوج های زیر ۲۵ سال

حق انتخاب شدن را به افراد دارای معلولیت بازگردانید

حق انتخاب شدن را به افراد دارای معلولیت بازگردانید

تجمع ناتمام معلولان

سازمان برنامه‌وبودجه جلوی معترضان به اجرا نشدن قانون را گرفت

تجمع ناتمام معلولان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

متفاوت، اما یکی مثل همه

به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت، آغوشمان را برای پذیرش تفاوت‌ها باز کنیم

متفاوت، اما یکی مثل همه

چهار شهر نامزد میزبانی گردشگری معلولان

به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت و کم‌توان اعلام شد

چهار شهر نامزد میزبانی گردشگری معلولان

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *