سایت خبری پیام ما آنلاین | میزخبر

میزخبر





۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۱۰

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران شد
ایلنا: انتخابات اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و پس از شمارش آرا غلامحسین شافعی با رای اکثریت اعضای هیئت نمایندگان به ریاست اتاق ایران برگزیده شد. از 397 رای ماخوذه، غلامحسین شافعی با کسب 198 رای بر کرسی ریاست اتاق ایران تکیه زد. مسعود خوانساری در رقابتی فشرده با شافعی موفق به کسب 194 رای شد. 5 رای نیز مخدوش اعلام شد.
رهبر حزب کارگر انگلیس: بابت حضور در تلویزیون ایران ۲۰ هزار پوند گرفتم
ایلنا به نقل از روزنامه دیلی میل: جرمی کوربین چهار بار در شبکه ایرانی انگلیسی زبان پرس تی‌وی حضور پیدا کرده و برای این حضور بیست هزار پوند دریافت کرده، اما خود او گفته مبلغ بیست هزار پوند ناچیز بوده است. سیاستمدار اهل کشور بریتانیا و رهبر حزب کارگر مدعی شده که از این شبکه برای انتقال پیام‌های حقوق بشری استفاده کرده است، اما هیچ مدرکی دال بر تایید چنین ادعاهایی وجود ندارد و در عوض او در این شبکه تنها به بیان نظرات ضدغرب و ضداسراییلی‌اش پرداخته است. سال ۲۰۱۱ جرمی کوربین در یک میزگرد در شبکه پرس تی‌وی شرکت کرد که برای مرگ اسامه بن لادن تاسف خورد و به عدم برگزاری دادگاه برای یازده سپتامبر حمله کرد. او همچنین گفته است بارک اوباما یک رییس‌جمهور دیگر پنتاگون، مثل بقیه است. او در این برنامه گفته بود این اقدام، یک تلاش برای ترور بوده و تراژدی پشت تراژدی است. یکی از نمایندگان حزب کارگر از رهبر حزب برای حضور در این شبکه تلویزیونی ایران انتقاد کرده و گفته او باید این پول را برای خیریه‌های یهودی هزینه کند.
وزیر ارشاد: اگر می توانستیم، در بحث عدم اجرای کنسرت در مشهد تغییری ایجاد می کردیم
انتخاب: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود ۱۱ سال است که در مشهد اجازه نداده اند هیچ کنسرتی اجرا شود و این چیزی نبوده که تا چند روز قبل اجرا می شده و حالا می گوییم ما پذیرفته ایم که اجرا نکنند. اگر می توانستیم تغییری ایجاد می کردیم بنابراین ما گفتیم به احترام مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد، فعلا با توجه به شرایطی که وجود دارد برنامه ای اجرا نخواهیم کرد. در مصاحبه ها اعلام کردم که حتما در تمام شهرهای استان خراسان و سایر نقاط کشور، برنامه ها طبق روال معمول کنسرت های موسیقی اجرا خواهد شد. وظیفه ما این است که بر محتوا نظارت داشته باشیم و این کار را هم می کنیم چون جزو وظایف ذاتی ماست، حال اگر برخی از مشکلات گاهی با مسئولان قضایی به وجود می آید باید در سایه همکاری، همفکری و همدلی حل و فصل شود تا مشکلی پیش نیاید.
محسن غرویان خبر داد: رایزنی جمعی از علما و روحانیون با محمدجواد ظریف برای کاندیداتوری
انتخاب: آیت الله محسن غرویان از رایزنی جمعی از علما و روحانیون قم با محمدجواد ظریف برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، در صورت «افزایش فشارها بر روحانی» خبر داد. غرویان اظهار کرد: برای اولین بار است که این موضوع را می گویم؛ نظر جمعی از علما، مدرسین و روحانیون اعتدالی در قم این است که آقای ظریف در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند، البته کاندیدای اول ما اقای دکتر روحانی است و انچه گفتم تنها در صورتی است که فشارها بر روی دکتر روحانی افزایش یابد. وی افزود: دکتر ظریف چهره ی برجسته بین المللی هستند و دیدگاهای بسیار بلندی دارند و می توانند گزینه بسیار جدی در انتخابات 96 باشند. استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: هم اکنون، ما در حال رایزنی با شخص آقای دکتر ظریف هستیم تا ببینیم نظر ایشان چیست. البته ایشان تا الان این موضوع را نپذیرفتند و گفته اند نمی ایند، ولی اصرار بسیاری هست که ایشان ورود کنند.
یک اصلاح طلب: قالیباف کنار نکشد، آینده سیاسی اش به خطر می افتد
انتخاب: محمدجواد حق شناس تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که جنجال اخیر در شهرداری، آینده سیاسی محمدباقر قالیباف را به خطر انداخته است. این عضو حزب اعتماد ملی گفت: آقای قالیباف باید جوابگو باشد و روشن کند که این واگذاری ها با اطلاع ایشان بوده یا نه. اگر در بستر بی اطلاعی اقای قالیباف صورت گرفته، ایشان برای جبران و برگرداندن وجوهی که از اموال مردم تهران پرداخته شده باید تلاش کند. وی در ادامه گفت: شهردار و اعضای شورای شهر باید هر چه سریعتر از مردم عذرخواهی کنند و استعفا بدهند. حق شناس اضافه کرد: با توجه به این موضوعی که صورت گرفت، قطعا آینده سیاسی شهردار به خطر افتاده و در صورت عدم استعفا آینده ای نباید در انتظارش باشد.
چرا عده‌ای از «تحقیق و تفحص» املاک
شهرداری تهران می‌ترسند؟
ایسنا: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه کیان شورا زیر سوال رفته است اما عده‌ای از عنوان تحقیق و تفحص می‌ترسند، گفت: تحقیق و تفحص از املاک واگذار شده در شهرداری تهران بایستی انجام شود. رحمت اله حافظی در جلسه شورای شهر تهران در خصوص بررسی یک فوریت « تحقیق و تفحص از واگذاری املاک و اراضی در شهرداری تهران»، ضمن موافقت جدی با این یک فوریت، اظهار کرد: تعدادی از اعضای شورای شهر تهران با عنوان «تحقیق و تفحص» مشکل دارند. نام این بررسی «تحقیق و تفحص» باشد یا «بررسی و نظارت» چه تفاوتی ایجاد می‌کند؟
دبیرکل موتلفه: عذرخواهی دولت در ماجرای حقوق‌های نامتعارف عملی مثبت بود
ایسنا: محمدنبی حبیبی در مورد حقوق‌های غیرمتعارف ضمن اینکه عذرخواهی سخنگوی دولت را عمل مثبتی تلقی کرد گفت: بعد از این عذرخواهی لازم است دولت برخورد قاطع با مرتکبین این تخلفات را به مردم توضیح دهد و گرنه این موضوع به عنوان یک نقطه ضعف دولت در ذهن مردم باقی خواهد ماند.
روزنامه اطلاعات: چرا در دولت احمدی‌نژاد، فساد اقتصادی، رایج و فراگیر شد؟
روزنامه اطلاعات در سرمقاله خود با اشاره به موضوع فساد اقتصادی نوشت:چرا در آن سالها که نزدیک به یک دهه آن در جنگ گذشت، «فساد» واژگان استقراریافته و مستمر در کشور نبود؟ و «اختلاس» را کسی نمی‌شناخت و اعداد و ارقام هزار میلیاردی حتی یکبار در چرخه اخبار روز دیده نشد!؟
بعد از پایان جنگ نیز، ۱۶ سال دولت‌هایی بنام «سازندگی» و «اصلاحات» را تجربه کردیم، اکنون اگر به مطبوعات آن دوره نگاه کنیم، چند خبر از فساد مالی و اقتصادی را می‌توان دید؟ آن هم در ابعاد میلیاردی! اما در هشت سال دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و دولتی که «پاک‌دست» تبلیغ و خوانده می‌شد، پرونده‌های فساد نفتی هزار میلیاردی آشکار شد و انگار ایران وارد برشی از تاریخ شد که در آن واژگان اختلاس و غارت ثروت ملی رایج و فراگیر گردید.
محمدحسین مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور شد
ایسنا: با حکم وزیر کشور محمدحسین مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور شد. با حکم عبدالرضا رحمانی‌فضلی، محمدحسین مقیمی به سمت قائم مقامی وزیر کشور و وجه‌الله خدمتگزار به سمت رییس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور منصوب شدند. مقیمی همچنان در سمت معاونت سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور قرار دارد.
کنایه تلویحی دعایی به علم‌الهدی: اولین روحانی که موسیقی زنده مقابلش اجرا شد، حضرت امام بود
جماران: حجت الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات گفت: امام خمینی در حسینیه جماران دستور دادند برنامه زنده موسیقی اجرا شود و هنرمندان نیز با اجازه امام سازهای مختلف را در آنجا نواختند و ایشان با این رفتار؛ نظر خود را به همه اعلام کردند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *