سایت خبری پیام ما آنلاین | در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر کرمان صورت گرفت مشرفی آرام رئیس شد مؤیدی نایب‌رئیس

در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر کرمان صورت گرفت مشرفی آرام رئیس شد مؤیدی نایب‌رئیس





۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۰۲

در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر کرمان صورت گرفت
مشرفی آرام رئیس شد
مؤیدی نایب‌رئیس

لی‌اکبر مشرفی با کسب 8 رأی در مقابل 7 رأی مؤیدی، توانست برای دومین سال پیاپی رئیس شورای شهر کرمان شود.
شب گذشته چهارمین انتخابات هیات رئیسه شورای شهر کرمان در حالی آرام و بدون تنش برگزار شد که در دو سال گذشته، شب‌های انتخابات شورا جنجالی می‌شد. این بار اما برخلاف گذشته، نه‌تنها از بحث و جنجال خبری نبود که بازار تعارف داغ بود و نامزدهای هر سمت، به یکدیگر تعارف می‌کردند که به نفع دیگری کنار روند. درنهایت هم انتخابات به‌آرامی برگزار شد و مشرفی توانست رئیس شود.
مشرفی روی حرفش نماند
قبل از برگزاری جلسه شورا، علی‌اکبر مشرفی به «پیام ما» گفت که اگر ربانی زاده نامزد ریاست شود، پا به عرصه نمی‌گذارد. ربانی که سخنگوی شورا هم بود در پاسخ به پرسش ما در خصوص نامزدی‌اش اعلام کرد که «حتماً نامزد می‌شوم.» شروع جلسه اما نشان داد این حرف مشرفی فقط تعارف بود. بعدازاینکه فتح‌الله مؤیدی اعلام نامزدی کرد، ربانی هم گفت که نامزد ریاست است. سپس مؤیدی از مشرفی پرسید که «کاندیدا نمی‌شوی؟» و مشرفی گفت «اگر حاج‌آقا ربانی اجازه دهند، نامزد می‌شوم.» ربانی پس‌ازاین اتفاق گفت که پنج دقیقه فرصت حرف زدن می‌خواهد. معلوم بود که گلایه‌ای در کار است. قبل از سخنان ربانی، جوانمرد هم اعلام نامزدی کرد.
گلایه ربانی از مشرفی، لری، مؤیدی و دیگران
حجت ‌الاسلام ربانی صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد: «انتظار می‌رفت یک روحانی رئیس شورا باشد.» او سپس به سه سال پیش برگشت. به جلسه‌ای در خانه خودش با حضور مشرفی، مؤیدی و سیف الهی شهردار وقت. به گفته مؤیدی در آن جلسه قرار شده بود که یک سال مشرفی رئیس شود، یک سال مؤیدی و یک سال هم ربانی. ربانی گفت: «قرار شد سال اول مؤیدی رئیس شود. سال دوم هم آقای مؤیدی به مصلحت دیدند که باز رئیس شوند. سال سوم مشرفی پیش من آمد و گفت امسال بگذار من رئیس شوم، سال بعد شما رئیس باش.» سخنگوی شورا سپس از زهرا لری و دیوان‌بیگی گلایه کرد که «به او در جریان حضور در کمیسیون فرهنگی» کم‌لطفی کرده و از برخی اعضا ازجمله جوانمرد هم در خصوص کمیسیون ماده 100 گلایه کرد. وی سپس به سوابق انقلابی و جنگ خود اشاره کرد و با گفتن اینکه «اگر من رئیس شوم برای خیلی‌ها سخت می‌شود. آن روزی که من در قامت سخنگویی شورا، پاسخ استاندار را دادم، آن روی که به برخی اعضای شورا خرده گرفتم، قید ریاست را زدم» انصراف خود را از نامزدی ریاست شورا اعلام کرد. پس‌ازاین صحبت‌ها، مشرفی از ربانی خواست «اگر قصوری بوده» او را ببخشد. جوانمرد هم در پی این صحبت‌ها از نامزدی ریاست انصراف داد. درنتیجه مشرفی و مؤیدی به‌مانند انتخابات دو سال اول نامزدهای نهایی ریاست شدند.
پیشنهاد مشخص شدن رئیس با قرعه‌کشی
ربانی قبل از آغاز رأی‌گیری پیشنهاد داد که برای بیشتر بودن تعامل، رئیس با قرعه‌کشی انتخاب شود. این پیشنهاد او با مخالفت گیلانی روبرو شد. گیلانی گفت «این کار قانونی نیست.» پیشنهاد دوم ربانی هم حمایت همه اعضا از رئیس آینده بود.
مشرفی برد
رأی‌گیری برای تعیین رئیس آغاز شد. مؤیدی هنگام شمارش آرا سرش را پایین انداخته بود و مشرفی به تخته‌ای که روی آن تعداد رأی‌ها را می‌نوشتند خیره بود. درنهایت مشرفی با کسب یک رأی بیشتر از مؤیدی و با کسب هشت رأی توانست رئیس شود.
تعارف به مؤیدی برای نایب‌رئیسی
مشرفی پس از موفقیت از مؤیدی خواست که نامزد نایب‌رئیسی شود. برخی اعضا از این خواسته مشرفی حمایت کردند. منصوری، نایب‌رئیس سال سوم شورا، گفت «اگر مؤیدی بیاید من نمی‌آیم.» مؤیدی گفت نه. منصور ایران‌منش گفت پس من می‌آیم. اصرار مشرفی در این لحظه بیشتر شد. به نظر او نایب‌رئیسی مؤیدی را ترجیح می‌داد. مشرفی این بار گفت من از ریاست استعفا می‌دهم تا مؤیدی رئیس شود. این حرف باعث شد درنهایت مؤیدی نامزدی برای نایب‌رئیسی را قبول کند. حالا او تنها نامزد نایب‌رئیسی بود اما نتوانست 15 رأی را کسب کند. 2 رأی سفید و یک رأی به زهرا لری باعث شد مؤیدی با 12 رأی نایب‌رئیس شورا شود.
ربانی سخنگو ماند
برای سخنگویی ربانی و جوانمرد نامزد شدند. ربانی گفت «من به نفع جوانمرد کنار می‌روم. دیگر رأی نگیرید.» این بار هم مشرفی وارد میدان شد. او گفت بگذارید رأی‌گیری کنیم. درنتیجه ربانی با 8 رای سخنگو شد.
افتخار گیلانی
به نداشتن سمت در شورا
برای انتخاب منشی شورا، صدیقه زاهدی نامزد شد. مشرفی از گیلانی خواست نامزد شود. گیلانی اما در جواب به این تعارف گفت: «افتخار می‌کنم هیچ سمتی در شورای شهر چهارم ندارم.» برای خزانه‌داری شورا هم یوسف جعفری با کسب 11 رأی در مقابل 4 رأی منصوری، موفق شد خزانه‌دار شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *