پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نمایشگاه صلح و دوستی به کرمان رسید مردی با آرزوی صلح جهانی

نمایشگاه صلح و دوستی به کرمان رسید مردی با آرزوی صلح جهانی





۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۵۹

نمایشگاه صلح و دوستی به کرمان رسید
مردی با آرزوی صلح جهانی

از دیروز نمایشگاهی با 50 ازعکس یوسف جلال زاده، هنرمند جنوبی در محل نگارخانه شهید آتشی کرمان برپا شده است. یوسف جلال زاده که به مرد هزار چهره هرمزگانی نیز مشهور است، در دی ماه سال 1360 در روستای چاهستان از توابع بخش مرکزی بندر عباس دیده به جهان گشود. وی عکاس، تصویر بردار، تدوینگر، مستند ساز و مردی از جنس هنر و آفرینندگی است. جلال زاده از سال 87 کار هنری را با عکاسی و از 8 سال پیش کار کارکترش را با شخصیت پزشک آغاز کرد. این هنرمند شاخص و توانمند حدود 600 شخصیت را کار کرده و امیدوار است این رقم را به 1000 اثربرساند و در نهایت با ثبت در رکورد های گینس افتخاری برای ایران رقم بزند.در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، که پنجمین دوره برگزاری در سطح ملی او محسوب می شود، مصاحبه کوتاهی با جلال زاده داشتیم تا بیشتر با اهداف و ایده هایش از آفرینش این اثرها، آشنا شویم.
جلال زاده که به صورت مستقل کار می کند، معتقد است: در کارهایش به هیچ کس وابسته نبوده و نیست و هیچ کس را پشتوانه مالی ندارد و فقط سه حامی را همواره پشت و پناه خود می داند، خدا، مردم و رسانه های کشوری که همواره او را حمایت کرده و امیدوار نگه داشته اند.
وی هدفش را از برگزاری این قبیل نمایشگاهها که با عنوان صلح و دوستی است، می گوید: قصد من یادآوری آدم ها و انسانیت آنها فارغ از هر گونه نژاد، جنسیت و قومیت است.در حقیقت این آثار کارکترهایی هستند که در ذهن و تفکر آدم ها وجود دارند و نشان دهنده این است که انسان بهترین مخلوقات است و این بهترین بودن هیچ ربطی به موقعیت اجتماعی و جغرافیایی و سیاسی و فرهنگی ندارد و همه با هم برابر و برادرند واز یک نقطه می آیند. خلاصه اینکه، نیت من از این عکس ها، یادآوری صلح و دوستی است برای تمام مردم.
این عکاس جنوبی اضافه کرد: کرمان پنجمین میزبان آثار من است و قبل از این در شهرهای قشم، بندرعباس، مشهد و اصفهان نمایشگاه را برگزار کرده و امیدوارم بتوانم در سایر شهرهای ایران نیز پیام رسان صلح و دوستی باشم.
لازم به ذکر است در مراسم افتتاحییه این نمایشگاه که در نهایت غریبی و سکوت و در محل نامناسبی برگزارشد، نه تنها هیچ کدام از مقامات شهری و استانی حضور نداشتند، بلکه هیچ اطلاع رسانی خوبی از سوی رسانه ها و حتی خود شهرداری کرمان که این نگارخانه را در اختیار این هنرمند میهمان شهر ما، قرار داده بود، انجام نشده بود و برای ما کرمانی ها که مشهور به میهمان نوازی هستیم و مدعی ارج نهادن به فرهنگ وهنر، این چنین برخوردی با این هنرمند، شایسته و درخور کرمان و کرمانی نیست و ای کاش حداقل کمی به فکرآبروداری و ارج نهادن به هنر ایرانی بودیم.
این نمایشگاه از دیروز تا پنج شنبه هفته جاری ازساعت 17 تا 20 درنگارخانه شهید آتشی واقع در پارک مطهری، پذیرای علاقه مندان و هنردوستان است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *