سایت خبری پیام ما آنلاین | درآمد ماهانه پزشکان دو میلیون تا یک میلیارد

درآمد ماهانه پزشکان دو میلیون تا یک میلیارد





۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۴:۳۵

درآمد ماهانه پزشکان
دو میلیون تا یک میلیارد
مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر هزینه کرد منابع برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و روستاها، تصریح کرد: طبیعی است با توجه به رشد جمعیت کشور پزشکانی که طرح پزشکی دارند طبق تعهدی که دارند باید به شهرستان‌ها بروند بنابراین نیازی به صرف منابع مالی برای ماندگار کردن پزشکان در مناطق محروم نبود. وی با انتقاد از تفاوت پرداختی به پزشکان، تصریح کرد: چرا باید در یک سیستم برخی از اعضای هیات علمی یا درمانی در رشته‌های مشخص حقوق صد میلیونی دریافت کنند.
وی با بیان اینکه برخی پزشکان در کشور درآمد دو میلیون تومانی در ماه دارند، گفت: حال این سوال مطرح است که چرا تفاوت درآمد پزشکان از دو تا صد و حتی 150 میلیون در ماه است، البته همین پزشکان با حقوق میلیونی اگر در بخش خصوصی کار کنند حقوق‌های یک میلیاردی هم دریافت خواهند کرد در حالیکه در هیج جای دنیا وضعیت پرداخت بدین شکل نیست.
پزشکیان با بیان اینکه برای پرداخت حقوق چهل میلیونی به چند مدیر در کشور داد و فریاد به راه انداختند، گفت: این در حالی است که سال‌هاست در خصوص دریافت‌های میلیونی برخی پزشکان تذکر داده می‌شود اما هیچ کس توجه نمی‌کند، در واقع به نظر می‌رسد هم قوه قضاییه، مجلس و دولت از این پزشکان منتفع شده و به وسیله آنها ویزیت می‌شوند، متاسفانه این مسئولان با این دسته از پزشکان قراردادهای خلاف قانون دارند که در این خصوص پیگیری لازم صورت نمی گیرد. نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مکانیسم‌های پرداخت به پزشکان منصفانه نیست، تصریح کرد: نمی‌توان به افراد با سواد یکسان حقوق‌های متفات اعم از دو، بیست و صد میلیون پرداخت کرد.
وی با تاکید بر اینکه مکانیسم پرداخت باید یکسان باشد، گفت: تفاوت حقوق به میزان دو یا سه برابر شاید پذیرفتنی باشد اما تفاوت به میزان ده تا بیست برابر بین حقوق‌های دریافتی پزشکان پذیرفتنی نیست، در این زمینه مسئولان به جای سیاه نمایی باید جسارت داشته و به مردم حقیقت را بگویند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *