سایت خبری پیام ما آنلاین | دیبا کلانتری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان: برای آوردن سرمایه بنگاه های اقتصادی به ورزش استان برنامه داریم

دیبا کلانتری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان: برای آوردن سرمایه بنگاه های اقتصادی به ورزش استان برنامه داریم





۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۴:۳۱

دیبا کلانتری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان:
برای آوردن سرمایه بنگاه های اقتصادی به ورزش استان برنامه داریم

پس از کش و قوس ها و گمانه زنی های بسیار، سرانجام یکشنبه 31 مرداد سال جاری، طی حکمی از سوی سید مناف هاشمی معاون توسعه و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان، دیبا کلانتری با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان منصوب و مشغول فعالیت شد. روز گذشته فرصتی دست داد تا از نزدیک با وی که حدود 25 سال سابقه فعالیت در بدنه ورزش استان را دارد و از نیروهای فعال و شناخته شده ورزشی و در عین حال مهمترین شخص برای سکانداری مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان محسوب می شود، دیدارو گپ وگفتی صمیمی داشته باشیم. خلاصه این گفت و گو را با هم مرور می کنیم.

به نظر من ادغام ورزش و جوانان اشتباه بود، شما چه نظری دارید؟
در هر حال این موضوعی است که توسط مسئولان نظام جمهوری اسلامی مطرح و تصویب شده و نظرات کارشناسان در آن دخیل گشته که منجر به ادغام سازمان تربیت بدنی وسازمان ملی جوانان سابق گردیده است.مطیع این تصمیم گیری ها هستیم با این حال به نظرم اولا همه جوانب آن در نظر گرفته نشده، ثانیا حمایت کافی و درست و قاطعی از آن نشد که اگر این کارها کارشناسانه انجام می شد مسلما به نتیجه بهتری می رسید.
ادغام این دو با یکدیگر ظلم در حق امورجوانان نبود ؟
به عقیده بنده نه چنین نیست و امور جوانان در حاشیه قرار نگرفته، ستاد ساماندهی امور جوانان در سال 94 انجام شد و موفق به اخذ 40 مجوز شدیم که تقریبا تمامی آنها در حال فعالیت است اما متاسفانه به علت اینکه عده ای با ادغام این دو سازمان با هم مشکل دارند، سعی می کنند ارزش کار را پایین بیاورند.
شما یکی از مدیران و کارکنان باسابقه اداره ورزش و جوانان هستید، دلیل این ماندگاری و موفقیت چیست؟
من همواره سعی کرده ام تا طبق سه اصل صداقت، تعهد و همگام بودن با اهداف وزارتخانه ، گام بردارم. این عوامل در کنار توکل به خدا، باعث شده در هرجایی که بودم، به آنچه که خیر و صلاح است تکیه کنم و اطمینان دارم که پس از این نیز در هر پستی که لیاقت خدمت را داشته باشم ، کلیه امور مدیریتی و اجرایی را به بهترین نحوانجام دهم.
در ماه های اخیر شاهد موفقیت های خوبی در بخش بانوان بودیم، آیا حضور شما را می توان به منزله ادامه پیشرفت بانوان دانست؟
صد درصد ، یک مدیر براساس زمان بندی های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برنامه های خود را اجرا خواهد کرد. مسلما این موفقیت ها حاصل کار ورزشکاران همکاران ما در جهت حمایت از این قشر و در راس آنها حمایت های استاندار محترم وفهیم و معاونانشان بوده است. سعی می کنیم ادامه این روند خوب و در حال پیشرفت را شاهد باشیم.امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات خوب و شیرینی در این زمینه باشیم و بتوانیم بعد از بازگشت قهرمانانه این عزیزان از مسابقات برزیل، زمینه را برای استقبال خوب و در شان آنها و استفاده از تجربه این عزیزان فراهم سازیم.
در بخش توسعه همگانی و قهرمانی و طرح سنجش استعدادیابی، دربعضی نقاط استان کوتاهی هایی انجام شده و متاسفانه برخورد نشده، چرا؟
یک سری مشکلات اجرایی در این طرح پیش آمد که باعث گلایه استاندار هم شد. در اولین دیدار با مهندس رزم حسینی، وی خواست تا آسییب شناسی، کارشناسی و پیگیری فوری در این باره انجام شود. ما هم برای رسیدن به این هدف کارگروهی را تشکیل و با توجه به اهمیت موضوع آن را در اولویت رسیدگی قرار دادیم تا بتوانیم نقاط ضعف این پروژه را برطرف کنیم. اجازه دهید موضوع را بررسی و نتیجه نهایی را بعدا اعلام کنم.
تعداد زیادی پروژه های نیمه تمام در سطح استان داریم، برای پایان دادن وبهره برداری از آنها چه باید کرد؟
با توجه به اینکه تخصص بنده سال ها در این زمینه بوده، خوشحالم اعلام کنم با توجه به پایلوت شدن استان کرمان در اقتصاد مقاومتی و حمایت استاندارمحترم، انشالله با استفاده از ظرفیت های مندرج در قانون الحاق 2 شاهد تکمیل و بهره برداری تعدادی از این پروژه ها، مانند زورخانه کرمان و استخر زرند و رفسنجان خواهیم بود.
یکی از معضلات و مشکلات مهم ورزش استان کمبود نقدینگی و مشکلات مالی است، برای رفع آن چه برنامه ای در دستور کاردارید؟
کارگروهی را تشکیل دادیم تا بیشتر از گذشته جذب منابع مالی داشته باشیم. استان کرمان با توجه به شرایط جغرافیایی وبنگاههای اقتصادی و وجود منابع و معادن، موقعیت خاصی در این زمینه را داراست و امیدواریم با همراهی آنها، بتوانیم سرمایه هایشان را به ورزش استان آورده و گوشه ای از هزینه های بالای ورزش را جبران کنیم.
دلیل اینکه هفته گذشته نشست خبری شما با اصحاب رسانه لغو شد، چه بود؟
همزمانی دو جلسه با هم که مجبور شدیم آن را لغو کنیم. انشاالله بعد از جلسه و مصوب شدن برنامه ها با هیات های ورزشی و انجمن ها در جهت بهتر و پربارتر شدن، جلسه ای با حضور اصحاب رسانه خواهیم داشت.
صحبت پایانی شما..
امیدوارم از این فرصتی که برای خدمت به ورزش استان نصیب من شده، بتوانم بهترین و بیشترین استفاده از منابع و ظرفیت های موجود را در جهت ارتقا زیرساخت های ورزش و موفقیت ورزشکاران کرمانی داشته باشم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *