پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شانس های کسب مدال ایران در پارالمپیک ریو زهرا نعمتی به دنبال جبران مافات

شانس های کسب مدال ایران در پارالمپیک ریو زهرا نعمتی به دنبال جبران مافات





۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۴:۳۰

شانس های کسب مدال ایران در پارالمپیک ریو
زهرا نعمتی
به دنبال جبران مافات

کاروان ایران در حالی قدم به رقابت های پارالمپیک می گذارد که نسبت به ادوار گذشته بیشترین تعداد سهمیه را کسب کرده است و در 13 رشته ورزشی شانس زیادی برای کسب مدال های رنگارنگ دارد و به دنبال ارتقا جایگاه یازدهمی خود در جدول توزیع مدال ها است.
این موضوع بهانه ای شد تا به بررسی شانس های مدال آوری تیم های ملی حاضر در پارالمپیک ریو بپردازیم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند:
تکاپوی مردان والیبال نشسته برای تکرار قهرمانی در ریو
رشته والیبال نشسته مردان در حالی برای هشتمین بار در مسابقات پارالمپیک حاضر می شود که تاکنون پنج دوره قهرمان و دو دوره نایب قهرمان شده است و از شانس های کسب عنوان قهرمانی و مدال طلا کاروان ایران در ریو است.
تدوام موفقیت دو و میدانی کاران در ریو
پیمان نصیری، جلیل باقری، جواد حردانی، محسن کائیدی ، محسن خالوندی، سجاد نیک پرست و علی محمدیاری از ملی پوشان دو ومیدانی اعزامی به ریو هستند که در پارالمپیک لندن موفق به کسب مدال طلا،نقره و برنز شدند و در این دوره نیز همراه با 18 ملی پوش دیگر از شانس های کسب مدال به شمار می روند.
گینس در انتظار
رکورد رحمان
تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی با ترکیب 6 ملی پوش عازم ریو است که سیامند رحمان قویترین مرد دارای معلولیت جهان و دارنده طلا پارالمپیک و مسابقات جهانی در تیم ملی حضور دارد و قرار است رکورد پارالمپیک و جهان را شکسته و در کتاب گینس ثبت کند.مجید فرزین و علی صادق زاده دو ملی پوش دیگر تیم که در لندن موفق به کسب مدال نقره و برنز شدند در کنار حمزه محمدی،حامد صلحی پور و سامان رضی از امیدهای دیگر تیم ملی برای کسب مدال در ریوهستند.
نشانه گیری تیراندازان به سوی مدال ها
تیم ملی تیراندازی متشکل از پنج ملی پوش که در مسابقات جهانی اخیر موفق به کسب مدال های رنگارنگ شده است و ساره جوانمردی نیز در پارالمپیک لندن به نشان برنز دست یافت براین اساس تمام ملی پوشان تیراندازی به یک اندازه شانس کسب مدال در ریو را دارند.
نعمتی در پی جبران
المپیک ریو
تیروکمان کاروان ایران یکی از رشته های پارالمپیکی است که برای نخستین بار موفق به کسب هفت سهمیه در این مسابقات شدند و کمانداران تیم ملی در کنار زهرا نعمتی دارنده مدال طلا و برنز لندن از شانس های کسب مدال ریو در دو بخش میکس و انفرادی هستند.
تیم ملی فوتبال پنج نفره در حالی به ریو سفر می کند که در تورنمنت پیش پارالمپیکی برزیل موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی شد و اکنون به صعود به مرحله فینال امیدوار است و از مدعیان کسب مدال پارالمپیک ریو است.
تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در لحظات آخر و پس از حذف روسیه از گردونه رقابت‌های پارالمپیک ریو و جایگزینی ورزشکاران دیگر به جای نمایندگان این کشور، برای رشته فوتبال هفت نفره نیز دو پارامتر در نظر گرفته شد که بر اساس آن ایران جایگزین تیم روسیه شد.
شهلا بهروزی راد تنها بانوی قایقرانی کاروان ایران نیز از شانس های صعود به مرحله فینال است و سرمربی وی امیدوار است که نخستین حضور تیم قایقرانی در پارالمپیک با حضور در فینال همراه باشد.
بانوان والیبال نشسته ایران که در مسابقات جام بین قاره ای چین در جایگاه پنجم قرار گرفتند و برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه ریو شدند به زعم کارشناسان می توانند جزو چهار تیم نهایی رقابت های ریو باشند.
مردان بسکتبال با ویلچر نیز پس از یک دوره محرومیت برای ارتقا جایگاه جهانی خود همراه کاروان به ریو سفر می کنند.
شاهین ایزدیار تنها نماینده ایران در مسابقات شنا ریو است که در لندن برای نخستین بار در تاریخ ورزش شنا ایران موفق به صعود به مرحله فینال شد و اکنون کارشناسان امیدوارند این موضوع در ریو نیز تکرار شود.
تیم ملی جودو نابینایان که تنها در لند توانسته بود به مقام پنجم دست پیدا کند این بار با سه جودوکار راهی ریو می شود و امیدوار است جایگاه بهتری را در این دوره رقم بزند.
بهمن گلبار نژادر تنها رکابزن ایران در پارالمپیک ریو است که در لندن رتبه 18 را کسب کرد و این بار برای ارتقا این جایگاه عازم ریو می شود.
به هر حال باید دید کاروان ایران می تواند در پارالمپیک ریو مدال های رنگارنگ این رقابت ها را بدست آورد و جایگاه خود را در جدول توزیع مدال ها تک رقمی کند؟

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *