سایت خبری پیام ما آنلاین | انتقاد محمدرضا عارف از دولت: چرا مدیرانی که به بهانه مجلس نهم سرکار بودند، تغییر نکردند؟

انتقاد محمدرضا عارف از دولت: چرا مدیرانی که به بهانه مجلس نهم سرکار بودند، تغییر نکردند؟





۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۱۱

انتقاد محمدرضا عارف از دولت:
چرا مدیرانی که به بهانه مجلس نهم سرکار بودند، تغییر نکردند؟

محمدرضا عارف گفت: «احساس می‌شود در خیلی از دستگاه‌ها شعار تغییر که مردم به آن در اسفند 94 رأی دادند درک نشده است. برخی دستگاه‌های اجرایی در هفته‌های اول مجلس بسیار فعال بودند و گله ما این است چرا آن‌ها در راستای مطالبات مردم فعالیت خود را مدیریت نمی‌کنند. مردم خواهان تغییر در نگرش‌ها هستند. 50 یا 60 درصد مدیران دستگاه‌ها متعلق به دوران گذشته هستند که با دولت همراهی نمی‌کنند.» رئیس فراکسیون امید در نشست سراسری شورای نمایندگان انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بابیان اینکه بحث استیضاح برخی وزرا توسط دوستان ما به‌حق مطرح است، گفت: «چرا برخی مدیران که به بهانه وجود مجلس نهم در ابتدای دولت سرکار آمدند، تغییر نکردند؟ چه تلاشی برای تغییر فضای امنیتی دانشگاه‌ها انجام‌شده است؟ موضع ما این است که هر گروه دانشجویی باید برای فعالیت میدان داشته باشد. نباید فضا برای یک‌طرف بسته‌شده و طرف دیگر کاملاً آزاد باشد. وزارت علوم پاسخ دهد چرا به درخواست برای تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی پاسخ نمی‌دهند. البته اصلاحاتی در درون دانشگاه‌ها انجام‌شده اما این اصلاحات کافی نیست. من معتقدم دانشجو باید در دانشگاه آزاد باشد تا حرف و نظر خود را بیان کند.» به گزارش ایسنا نماینده مردم تهران همچنین خاطرنشان کرد: «ببینید درزمینه کنسرت‌ها چه جریانی را به راه انداختند. مبنا باید مر قانون باشد و همه دستگاه‌ها مر قانون را اجرا کنند.
با چه اختیاری اجازه نمی‌دهند کنسرت در یک شهر برگزار شود.» عارف تأکید کرد: «البته مهم‌ترین مسئله مردم را معیشت و اشتغال جوانان می‌دانیم و آن را در مجلس به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم. البته تحقیق و تفحص را هم جدی می‌دانیم زیرا متأسفانه فساد اقتصادی در اغلب دستگاه‌های ما ریشه دوانده است. ما هر جا احساس نیاز کنیم تحقیق و تفحص را دنبال کرده و آن را هم سیاسی نمی‌کنیم.» وی با اشاره به اینکه دولت پیام تغییر در اسفند 94 را درک کرده و به آن عمل کند، گفت: «اگر دولت عمل کند بهتر از این است که مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده کند. ما همواره نقطه نظرات خود را دوستانه به وزرا منتقل می‌کنیم، صبر هم داریم اما انتظار عمل از سوی دولت هم داریم.» این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به انتخابات اردیبهشت 96 تأکید کرد:‌ «انتخابات شوراها به‌اندازه انتخابات ریاست جمهوری برای ما اهمیت دارد. ما باید همان مسیری که در اسفند 94 طی کردیم را ادامه دهیم. در سال 92 یک فضای ناامیدی وجود داشت اما ما موفق شدیم و اتفاق خوبی افتاد و در سال 94 ما در شرایط بهتری موفق شدیم و توانستیم به خیال خام بستن پرونده اصلاحات پایان دهیم.»
عارف با تأکید بر اینکه ما باید انسجام خود را حفظ کنیم، گفت: «خواهش من از درون جبهه اصلاحات این است که قدر انسجام را بدانند. ما اگر دچار غرور و خودبزرگ‌بینی شویم، گرفتار خواهیم شد. من انتقادات احزاب اصلاح‌طلب را می‌پذیرم و معتقدم عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری باید نقد شده و اشکالات آن برطرف شود. اما باید بپذیریم که فقط یک شورا و یک مرکز فرماندهی داشته باشیم. یادمان نرود سال 90 در انتخابات مجلس چه جایگاهی داشتیم. یادمان نرود سال 84 چه اتفاقی افتاد. برای حفظ انسجام هم باید آستانه تحمل خود را افزایش دهیم. در مقطع فعلی حرکت جبهه‌ای لازم است و همه باید در این مسیر گام برداریم. ما اگر خوب عمل کنیم مردم هم با ما خواهند بود زیرا معتقدم اکثر مردم گفتمان اصلاحات را پذیرفته‌اند.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *