پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲:۱۲

جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره تاراتسا یونان به «هستی» رسید
فیلم کوتاه هستی به کارگردانی کمال پرناک جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره تاراتسا یونان را دریافت کرد.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌ کوتاه هستی به کارگردانی کمال پرناک که در بخش مسابقه سومین جشنواره تاراتسا یونان در کنار ۶۷ اثر دیگر از کشورهای مختلف دنیا حضور داشت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه شد.
این فیلم کوتاه داستان کودکی را روایت می‌کند که مفهوم مرگ را پس از مرگ مادرش و در آغوش او درک می‌کند.
جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «تاراتسا» جشنواره مستقلی است که از آگوست ۲۰۱۴ در تسالونیکی، یونان با هدف خلق چارچوبی برای ارتقای جایگاه فیلم‌های کوتاه مستقل یونان و جهان، نزدیک‌تر کردن مخاطب و فیلم، فراهم آوردن مکان و زمان برای برقراری اثر متقابل و بیان هنری میان خالقان فیلم‌های کوتاه و همچنین معرفی فیلم‌های کوتاه مطرح و برجسته در تاریخ سینما، برگزار می‌شود.
این جشنواره از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ آگوست برابر با ۳ تا ۷ شهریور در تسالونیکی کشور یونان برگزار شد.

تقدیر ویرونا از «ویتسک»
ششم شهریور ماه هزار و سیصد و نود و پنج طی مراسمی که اداره فرهنگ و هنر شهر گیرونا با میزبانی ریاست این سازمان در حضور شهردار گیرونا برگزار کرد از تک تک گروه های شرکت کننده در این جشنواره تقدیر به عمل آمد. در این مراسم که با معرفی گروه های شرکت کننده توسط دبیر جشنواره آقای پرافرر همراه بود از گروه تئاتر بوتیا آل تقدیر به عمل آمد و به پاس حضور این گروه در جشنواره بین المللی تئاتر گیرونا هدایایی از طرف شهردار و رئیس اداره فرهنگ و هنر شهر گیرونا به گروه اجرایی تئاتر «ویتسک» اهدا شد.

برای «فروشنده» بیشتر از فیلم‌های قبلی‌ام حاشیه‌سازی می‌شود
آی سینما: فرهادی در روز اول اکران فیلم «فروشنده» به پردیس سینمایی کوروش رفت تا از تماشاگران اولین سانس فیلم‌اش تشکر و قدردانی کند. او در ادامه چند دقیقه‌ای جلوی دوربین آی سینما قرار گرفت و از دلایل اقبال عمومی مردم به فیلم‌هایش گفت و از این‌که از همان ابتدای ساخت «فروشنده» می دانسته این فیلم بیشتر از همه فیلم‌هایش حاشیه خواهد داشت. گزارش ویدیویی آی سینما از روز اول اکران «فروشنده» و گفت‌وگو با کارگردان فیلم را ببینید.
در سانس ساعت 6:45 دقیقه ابتدا حدود 60 درصد از ظرفیت سالن پر شده بود اما چند دقیقه بعد از آغاز فیلم مخاطبانی که بنا به هر دلیلی نرسیده بودند خود را به سالن رساندند و در پایاین نمایش اولین سانس فیلم فروشنده سالن پر از جمعیت شده بود. از آن طرف در غرب تهران پردیس سینمایی کوروش هم علاوه بر اینکه میزبان فیلم فرهادی بود در اولین سانس نمایش فیلم در ساعت 10:30 دقیقه فرهادی هم به این پردیس سینمایی آمد و پس از خوش و بشی نسبتا طولانی با مردم بیرون از سالن به داخل سالن رفت و در صحبت‌هایی از تماشاگرانی که این ساعت صبح به تماشای هفتمین فیلم او رفته بودند تشکر کرد.
فرهادی در صحبت‌های خود آرزو کرد فیلم تازه‌اش بتواند کاری کند که تماشاگران پس از پایان فیلم با هم در مورد آن به گفت‌و‌گو بنشینند. فرهادی از اینکه حتی این ساعت صبح مردم برای دیدن فیلمش به سینما آمده‌اند را اتفاقی نادر در دنیا دانست و از این موضوع ابراز خوشحالی کرد که لطف مردم و سینما دوستان ایرانی شامل حالش شده است.
برنده جایزه بهترین فیلم نامه کن 2016 پس از دیدار با مردم دقایقی مقابل دوربین آی سینما قرار گرفت و درباره استقبال از کارهایش و حاشیه‌های ایجاد شده قبل از اکران فروشنده صحبت کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *