پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بانوان کرمانی تیم والیبال نشسته ایران از پارالمپیک می‌گویند

بانوان کرمانی تیم والیبال نشسته ایران از پارالمپیک می‌گویند





۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲:۰۳

بانوان کرمانی تیم والیبال نشسته ایران
از پارالمپیک می‌گویند

از کاروان ۹۱ نفره بازیکنان پارالمپیکی ایران 9 نفر کرمانی هستند. به عبارتی استان کرمان سهم بیشتری از سایر استان‌ها در پارالمپیک دارد.سرمربی و دو بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران از کرمان هستند. پایگاه خبری «کرمان نو» در گفتگویی با این افراد به معرفی تیم ملی والیبال نشسته و این سه نفر پرداخته است.
«مریم ایران‌منش» سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان جمهوری اسلامی از سال ۸۴ مربی‌گری را آغاز کرده است. وی با تیم والیبال نشسته بانوان کرمان در سال ۹۰ قهرمان کشور و از سال ۹۲ به‌عنوان سرمربی وارد تیم ملی شده است. ایران‌منش وضعیت تیم ملی را رضایت‌بخش اعلام کرد و می‌گوید که سال ۹۴ دربازی‌های بین‌قاره‌ای با کشورهای اروپایی و سایر کشورها بازی کردیم این برای ما شانس بزرگی بود که توانستیم با رقبای خودمان در ریو در این بازی‌ها روبرو شویم و از این تیم‌ها شناخت به دست آوریم. ایران‌منش دو بازیکن کرمانی را از افراد مؤثر تیم می‌داند. کردستانی اشاره دارد که از باتجربه‌های تیم ملی و خلیل زاده را بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی می‌داند.
«عشرت کردستانی» پرچم‌دار کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ یازده سال است که والیبال نشسته بازی می‌کند وی که سابقه کاپیتانی تیم ملی والیبال نشسته ایران را دارد می‌گوید که والیبال نشسته بانوان ایران تا قبل ۲۰۱۰ حضور چشمگیری درصحنه‌های بین‌المللی نداشته است . اما در سال ۲۰۱۰ دربازی‌های گوانجو مقام سوم آسیا،دربازی‌های پکن سال ۲۰۱۱ مقام نایب‌قهرمانی آسیا و در مسابقات پار آسیایی اینچوان کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ مقام نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه المپیک را در کارنامه دارد به گفته کردستانی هیچ رشته تیمی بانوان از ایران چه سالم و چه معلول تاکنون موفق به دریافت سهمیه المپیک یا پارالمپیک نشده بود و تیم ملی والیبال نشسته بانوان نخستین تیم بانوان ایرانی است که درصحنه پارالمپیک حاضرشده است.
«بتول خلیل زاده» دیگر کرمانی تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران متولد ۱۳۷۱ سال ۹۲ وارد تیم کرمان و سال ۹۳ وارد تیم ملی شده است. خلیل زاده چین و آمریکا و رواندا را هم‌گروه ایران در ریو معرفی کرد و همچنین به این نکته اشاره دارد که ایران در گروه سختی با چین قهرمان و آمریکای نایب‌قهرمان جهان قرارگرفته است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *