پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مواد خوراکی ضد التهاب برای کاهش علائم «ام .اس»

مواد خوراکی ضد التهاب برای کاهش علائم «ام .اس»





۹ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۱۵

مواد خوراکی ضد التهاب برای کاهش علائم «ام .اس»

مواد غذایی منتخب شما اگر مبتلا به ام اس باشید می تواند به طور مستقیم ، روی علائم این بیماری اثر بگذارد.
به گزارش آوای سلامت، «ام اس» یک بیماری ضد التهابی است که می توان با مصرف برخی اقلام غذایی سیر شدت علائم کاهش داد
. اگرچه هیچ رژیم غذایی خاصی به طور قطعی درمان کننده علائم ام اس نیست، اما برخی انتخاب های غذایی می تواند به شما احساس بهتری دهد و آنهم به خاطر خاصیت ضد التهابی این غذاها است:
اسیدهای چرب: اسیدهای چرب ضروری چربی‌هایی هستند که بدن به تنهایی قادر به تولید آن‌ ها نیست اما برای سالم ماندن به آن‌ ها نیاز دارد. این اسیدهای چرب جزو چربی ‌های اشباع نشده و برای بدن مفید هستند. یکی از پر مصرف‌ ترین اسیدهای چرب موجود، اسیدهای چرب امگا 6 است. یک گروه دیگر از این اسیدهای چرب ضروری متعلق به امگا 3 است که در روغن ماهی و روغن دانه‌ کتان وجود دارد. نتایج پژوهش ‌ها نشان می ‌دهد که این اسیدهای چرب خواص ضدالتهابی دارند و به بهبود وضعیت بیماران مبتلا به ام اس کمک می ‌کنند.
میوه ها و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات، غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی ضد التهاب بوده و باید به رژیم غذایی مبتلایان به ام اس افزوده شوند. رادیکال های آزاد، مولکول ‌های مضری هستند که به بافت‌ های سلولی آسیب می ‌رسانند و در این میان، آنتی اکسیدان ها نقش خنثی کننده تاثیرات رادیکال های آزاد را دارند. ویتامین ای، یکی از آنتی اکسیدان های قوی محسوب می ‌شود که در مارگارین، کره و میوه های خشک وجود دارد. ویتامین ث، یکی از ویتامین ‌های محلول در آب بوده و در میوه های تازه و سبزیجات به میزان قابل توجهی یافت می‌ شود. ویتامین آ در جگر، میوه های تازه و سبزیجات به خصوص سبزیجات نارنجی رنگ وجود دارد.
زردچوبه: این ادویه معطر گیاهی است که به مبارزه با تورم و التهاب بسیار کمک می کند. مصرف حداقل سه گرم زردچوبه در روز معادل یک قاشق چای خوری، نقش موثری در کنترل علائم ام اس دارد.
آووکادو: یک منبع غنی از چربی های غیر اشباع و آنتی اکسیدان های سالم است. خواص ضد التهابی آووکادو بسیار قوی است. مصرف موادغذایی حاوی چربی ‌های غیراشباع مانع از آسیب به غشای میلین و بافت ‌های عصبی می ‌شود. اما فراموش نکنید این خوراکی‌ها کالری بالایی دارند. بنابراین باید کمتر از 30 درصد از کالری دریافتی روزانه شما از این منابع تامین شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *