پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۹ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۰۷

پیام احمدی‌نژاد به اصول‌گرایان: از من حمایت کنید، دقیقه ۹۰ به نفع نامزدتان کنار می‌روم
24آنلاین نوشت: در محافل سیاسی شنیده می‌شود، رئیس دولت‌های نهم و دهم تلاش خود را برای تایید صلاحیت آغاز کرده‌ است. بر اساس این شنیده ها احمدی نژاد از طریق یک رابط، این پیام را برای اصولگرایان فرستاده که چون می تواند در بخشهایی از کشور رای مردم را به سود خود جمع کند،اصولگرایان از تخریب وی دست برداشته و به جای آن از او حمایت کنند تا بازار انتخابات به سود این جناح گرم شود. احمدی نژاد در پیغام خود به اصولگرایان این نکته را هم افزوده است که در روزهای پایانی نزدیک به انتخابات به نفع نامزدی که اصولگرایان به او خواهند رسید،کنار خواهد رفت.
توضیح قاضی‌پور درباره ضرب و شتم یک خبرنگار:
شوخی بود
نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی مجلس درباره ضرب و شتم یک خبرنگار در لابی مجلس،‌ توضیح کوتاهی ارائه کرد. به گزارش خبرآنلاین، نادر قاضی‌پور روز یکشنبه خبرنگار روزنامه ایران را در لابی مجلس مورد ضرب و شتم قرار داده بود. او درباره اتفاق روز یکشنبه بیان کرد: من روز یکشنبه با سرعت به دیدار مردمی راهی بودم. چند نفر از خبرنگاران عزیز به سمت من آمدند و به سوالات چند نفر از آنها پاسخ دادم اما یکی از آنها با سماجت سوال بد می کرد. واکنشی به شوخی از سوی بنده نسبت به این خبرنگار صورت گرفت، اما باز با این حال بنده با سرعت و مثل تراکتور از هرچه سر راهم بود، رد شدم تا به کارهای دفترم برسم. او سخنش را همچون همه سخنانش با عبارت:‌«به عشق امام حسین،‌ یا حسین» به پایان برد. مسعود پزشکیان که ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به قاضی پور اظهار کرد: اتفاقی که افتاده خوشایند نبود و باید هم شأن نماینده حفظ شود و هم حرمت خبرنگار.
آیت الله لاریجانی:
بسیاری از افرادی که در دوره اصلاحات از سکولاریسم دفاع می کردند، قانون اساسی را قبول نداشتند
انتخاب نوشت: رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه اختصاص حاکمیت در این نظام بر تشریع خداوند است، گفت: بسیاری از افرادی که در دوره اصلاحات آمدند و از سکولاریسم دفاع کردند، قانون اساسی را قبول نداشتند. آنها می‌گویند دین یک امر فردی است و در ساحت اجتماعی باید شیوه‌های عقلانی و قانونگذاری حاکم باشد. آیت الله لاریجانی افزود: همین یک بند کوچک از قانون اساسی (اصل دوم) در متن خود مضمون بسیار بالایی دارد و حد فاصل است بین کسانی که قانون اساسی را به تمامه قبول دارند و یا ندارند.
عضو جبهه پایداری:
روحانی و احمدی نژاد حتما گزینه نهایی ما نیستند
سید حسن نقوی حسنی در گفت و گو با انتخاب درباره لیست اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصولگرایان در مرحله مقدماتی گفتگو پیرامون نامزدهای انتخاباتی خود را اغاز کردند. همه گروه ها و افراد نیز کاندیداهای مورد نظر خود را در این جلسه معرفی کردند. در این مرحله هیچ تصمیم گیری نهایی نشده فقط افراد یا گروه ها و احزاب پیشنهادات های خود را برای ریاست جمهوری می دهند و نزدیک به انتخابات فرد نهایی را معرفی می کنند. وی با اشاره به وجود نام احمدی نژاد و روحانی در این لیست گفت: در این لیست 30 نفره که تهیه شده، هر فردی می تواند حضور داشته باشد، حتی اقای روحانی و اقای احمدی نژاد. این اشکالی ندارد ولی این به منزله این نیست که این دو نفر جزو افراد نهایی ما هستند.
آیت الله مصباح یزدی: گرایش به سکولاریسم در اظهارات برخی مسؤولان دیده می شود
انتخاب نوشت: رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که گرایش به سکولاریسم در اظهارات برخی مسؤولان دیده می شود، گفت: اگر کسی سکولاریسم را بپذیرد، فرقی بین نظام شاهنشاهی با نظام اسلامی نمی بیند. آیت الله مصباح یزدی ضمن اشاره به وجود گرایش سکولاریستی در وجود برخی از مسؤولان گفت: سکولارها می گویند که دین نباید در امور دنیا دخالت کند؛ امروزه این گرایش در بسیاری از مردم با شدت و ضعف وجود دارد و گاهی اوقات در سخنان برخی از مسؤولان هم دیده می شود و در صورت اشکال کردن به سخن شان، شرایط زمانی را مطرح می کنند که این گرایش، گرایش سکولاریستی است.
کنایه سردار نقدی به مطهری:
برخی فرزندان آدم‌های بزرگ، نظر اشتباهی می‌دهند
سردار محمد رضا نقدی در حاشیه هفدهمین اجلاس سالیانه سازمان بسیج اساتید کشور در مشهد گفت: فتواهایی که امام(ره) صادر کرده است دارای مبانی محکم فقهی و حقوقی است. به گزارش انتخاب وی اظهار کرد: برخی از اشخاصی که فرزند آدم بزرگ و مشهوری هستند، اظهار نظری می کنند که کار اشتباهی است.
قالیباف و چمران شاکی پرونده افشای تخلفات
شهرداری تهران
ایلنا نوشت: سردبیر وبسایت خبری معماری نیوز که به دادگاه رسانه تهران احضار شده بود، گفت: شاکی افشای تخلفات شهرداری قالیباف و چمران هستند. یاشار سلطانی با اشاره به احضارش به دادگاه به‌خاطر انتشار خبر لیست واگذاری‌های شهردار تهران به برخی اعضای شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: وکیل من به شعبه دو بازپرسی رسانه تهران مراجعه داشته که به او اعلام کرده‌اند که شاکی بنده آقایان محمد باقر قالیباف و مهدی چمران بوده‌اند. به گفته سلطانی دادسرای رسانه با ارسال پیامکی او را به شعبه دوم بازپرسی احضار کرده‌ است و این موضوع از این جهت که در پرونده‌های قبلی معماری‌نیوز همواره او به شعبه چهارم فراخوانده می‌شده باعث تعحب بوده و اینکه بر همین اساس روز گذشته برای او محرز شد که این احضاریه ربطی به شکایت‌های قبلی نداشته است. او در مورد خود پرونده افشای واگذرای‌های شهرداری گفت: در این گزارش چیزی به صورت احتمال مطرح نشده و محمدجواد شوشتری مشاور و مدیر کل دفتر شهردار بر اساس حکم سازمان بازرسی کل کشور در تاریخ ۱۸ مرداد ۹۵ به ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری (از مصادیق جرم اختلاس) متهم شده است. سلطانی ادامه داد: خاقانی مسئول و رییس سرپرست کارگروه تحقیق و تفحص از شهرداری در بازرسی کل کشور در تماس تلفنی به بنده گفتند آیا این مطالب محرمانه بوده است یا خیر، که بنده گفتم در هیچ جای این نامه‌ها مهر محرمانه نخورده است، از این رو این مطالب به هیچ وجه محرمانه نبوده است.
امید کوکبی آزاد شد
سعید خلیلی وکیل امید کوکبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اعلام خبر موافقت دادگاه با آزادی مشروط موکلش گفت: با نظر موافق رییس قوه قضاییه و با رای شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، باقی‌مانده محکومیت حبس آقای امید کوکبی مشمول آزادی مشروط قرار گرفته است و با این وصف دیگر ایشان به زندان بازنخواهد گشت. وکیل امید کوکبی ابراز داشت: موکلم از سه ماه پیش و پس از ترخیص از بیمارستان در مرخصی استعلاجی به سر می‌برد. کوکبی برگزیده المپیاد و دانشجوی دکترای فیزیک با گرایش لیزر در دانشگاه تگزاس آمریکا است که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به ایران سفر کرده و هنگام خروج از ایران در فرودگاه بازداشت و زندانی شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *