پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | روایت سخنگوی دولت از بازداشت عضو تیم هسته‌ای و لغو کنسرت‌ها

روایت سخنگوی دولت از بازداشت عضو تیم هسته‌ای و لغو کنسرت‌ها





۹ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۰۶

روایت سخنگوی دولت از بازداشت عضو تیم هسته‌ای و لغو کنسرت‌ها

روز گذشته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود شرکت کرد. او درباره مسائل مختلفی از جمله حواشی کنسرت ها و بازداشت عضو تیم هسته ای صحبت کرد. گزیده صحبت های وی را در ادامه به نقل از خبرآنلاین بخوانید:
{ در توضیح این سوال که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد دولت حتی اسم یک نفر را در مورد فیش‌های حقوقی اعلام نکرده است} در این زمینه جامعه اشباع شده، اما برخی این موضوع را تا انتخابات تمام نخواهند کرد و اشباع نمی‌شوند. رهبری هم تاکید کردند به أین مسایل نپردازیم. ما هم خود را درگیر این مسایل نمی‌کنیم و جواب آنها که می‌گویند فلانی حرام‌خوری کرده را نمی‌دهیم.
{ در مورد لغو کنسرت‌ها} راهش این هست همه به قوانین ایران احترام بگذاریم. وقتی قانون همه چیز را در مورد کنسرت مشخص کرده، در این مورد یک تشخیص ارایه نشود. قوانین ما بر مبنای شرع است پس دیگران هم به قانون احترام بگذارند. دولت با قدرت به قانون عمل کرده است، اگر نقدی هست قانون را اصلاح کنیم و خودمان قانون وضع نکنیم.
{درباره موضوع ضرب و شتم یک خبرنگار توسط یک نماینده و خلاء وجود انجمن صنفی } اگر در مجلس هم، نماینده‌ای کاری می‌کند، تشکر می کنم که باز هم دولت باید پاسخگو باشد! وزیر کار خود را از جامعه رسانه‌ای می‌داند، در مجلس این اتفاق در مورد دیگران هم می‌افتد، البته وزرا بیشتر لفظی مورد عنایت قرار می‌گیرند.
{ در باره افزایش صادرات ایران به آمریکا به ویژه فرش } اگر یک رخداد صادراتی قرار است اتفاق بیفتد حتما نیاز به حمایت دولت دارد، اما فعالیت اصلی با خود صادر کنندگان است.
{در پاسخ به سئوالی اینکه چرا بانک‌ها نرخ‌های تعیین شده را رعایت نمی‌کنند}ممکن است بگویند امتناعی از نظام بانکی برای کاهش سود بانکی وجود دارد. نظام بانکی سرمایه‌ای دارد که بخش قابل توجه آن، سپرده‌های مردم است. نظام بانکی الان قادر نشده همه سودها را پرداخت کند. الان دست نظام بانکی، سپرد‌ه‌های کمی است، اگر می‌خواهیم نرخ سود بانکی را کاهش دهیم، باید هزینه تمام شده پول برای بانک‌ها را کاهش دهیم.
یکی از بدهکاران بزرگ به بانک‌ها، خود دولت است. به همین جهت دولت باید ضمن دادن مطالبات خود، سرمایه بانک‌ها را افزایش دهد. دولت این کار را انجام داد، لایحه اصلاح قانون بودجه را به مجلس بردیم و در مجلس و شورای نگهبان تایید کردند.
{در پاسخ به سوالی در مورد حواشی تیم مذاکرات و بازداشت یک نفر در این رابطه} اطلاعات دقیقی در این مورد ندارم. از رسانه‌ها شنیدم که این فرد به قید وثیقه آزاد شده است. این موضوع امیدوارم کرد که اگر موضوع جدی بود، با قرار وثیقه آزاد نمی‌شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *