پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کلنگ زنی و افتتاح 12 طرح عمرانی در بم

کلنگ زنی و افتتاح 12 طرح عمرانی در بم





۹ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۰۳

کلنگ زنی و افتتاح 12 طرح عمرانی در بم

سکینه خدیش
به مناسبت هفته دولت با حضور فتوت معاون اقتصادی استاندار، حجت‌الاسلام دانشی امام‌جمعه، اشک فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان بم بیش از ۱۲ طرح عمرانی و رفاهی کلنگ زنی و افتتاح شد. ازجمله طرح‌های افتتاح‌شده می‌توان به پروژه‌های شهرداری، شرکت توزیع نیروی برق و همچنین افتتاح ۷ کیلومتر از اتوبان بم- کرمان، آب‌رسانی مرغک، مجتمع شرکت صنعتی روغنی جنوب که پیش‌ازاین تعطیل‌شده بود و احیای مجدد توسط بخش خصوصی کارخانه فراورده‌های خرما اشاره کرد.
ازجمله طرح‌های افتتاح‌شده و کلنگ زنی شده توسط شهرداری می‌توان به تعدادی پارک و افتتاح مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و ایجاد اشتغال توسط ایجاد تعمیرگاه‌ها و کارواش جنب این مرکز اشاره کرد. شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان نیز طرح‌های جامع بم فاز هشتم بااعتبار ۱۳۴۱۶میلیون ریال باهدف توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع و کاهش تلفات، برق‌رسانی به روستای فاقد برق دره دراز بااعتبار ۳۰۰ میلیون ریال، پروژه‌های توسعه ، احداث و بهینه‌سازی روستایی به ارزش ۲۱۴۵ میلیون ریال را با مجموع یک میلیارد و پانصد و هشتادوشش میلیون به افتتاح رساند. هفت پروژه اصلاح و بهینه‌سازی به میزان اعتبار 4826 میلیون ریال، 52 پروژه اصلاح توسعه جهت رفع افت ولتاژ به میزان اعتبار 31017 میلیون ریال، 42 پروژه توسعه و احداث و اعتبار بالغ‌بر 8238 میلیون ریال آماده کلنگ زنی است.
عباس صیادی زاده از سرمایه‌گذاران باسابقه بخش خصوصی در جمع مسئولین گفت: «قریب ۵۰ سال برای این شهرستان با نهایت توان و عشق به انجام فعالیت‌های کارآفرینی ازجمله تولیدی، بازرگانی و عمرانی پرداخته‌ام و به لطف خداوند توانسته‌ام بزرگ‌ترین کارخانه چای خاورمیانه را در شهرستان بم ایجاد کنم که مورد بازدید اکثر مسئولین قرارگرفته است همچنین کارخانه‌های تولید روغن ‌موتور، بسته‌بندی خرما، مجتمع تجاری فرشته ازجمله فعالیت‌هایم است که به‌صورت مستقیم ۱۵۰ شغل ایجادشده است.» وی افزود: «شرکت روغن صنعتی جنوب حاصل یکی از این تلاش‌ها است که به‌عنوان اولین تولیدکننده خصوصی روانکاوهای موتوری و صنعتی در سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد اما به دلیل آسیب‌های ناشی از زلزله و همچنین شرایط اقتصادی سال‌های گذشته، طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای در این شهر کم‌رنگ نموده است.» این سرمایه‌گذار اضافه کرد: «انواع روغن‌پایه سبک، حلال‌های سبک و هیدروکربن‌های سبک و هیدروکربن‌های سبک و سنگین، گریس، روغن‌پایه سنگین و قیر نرم از تولیدات ماست. خوراک این واحد از پالایشگاه نفت بندرعباس برای روغن‌های سبک و سنگین و پتروشیمی آبادان برای حلال‌ها و هیدروکربن‌ها تأمین خواهد شد.»
ریاضی شهردار بم در خصوص افتتاح طرح‌های شهرداری گفت: «بنا به جمع‌بندی ابتدای سال و بودجه‌ای که شورای شهر در اختیار شهرداری قرار داده است تعدادی از پروژه‌ها را در قالب هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می‌کنیم. یکی از این پروژه‌ها مرکز معاینه فنی شهرستان بم است. همچنین با توجه به نیاز شهرستان و به‌نوعی شرق استان برنامه‌ریزی کردیم که سال قبل کشتارگاه صنعتی شرق استان را داشتیم.» وی افزود: «پارک مرصاد، پارک کوچه صاحب‌الزمان 7، پارک شهرک رزمندگان شماره 2، پارک سید طاهرالدین محمد شماره 2 ، بازارچه میادین میوه تره‌بار دست‌فروشان در مرکز شهر، تسطیح و نظافت پیاده‌روها در سطح شهر،خرید و نصب تابلوهای تبلیغاتی به تعداد 4 مورد، بازسازی پارک فرهنگیان، پیاده‌روسازی خیابان مقابل دانشگاه‌ها در اتوبان بم- کرمان، جدول‌گذاری بلوار کارگر، جدول‌گذاری خیابان دهشتر و اجرای فونداسیون روشنایی ورودی شهر تا ورودی خواجه عسکر و خرید و نصب تله گاوی در کشتارگاه که کار بسیار جدیدی در استان است، ازجمله این طرح‌ها بودند. این موارد به مبلغ 7میلیارد و هشت‌صد و هشتاد میلیون تومان است. همچنین پروژه‌های کلنگ زنی شهرداری ازجمله پارک نارنجستان، پارک بسطامی و کلنگ زنی ساختمان شماره 3 آتش‌نشانی در بلوار صاحب‌الزمان به مبلغ 3 میلیارد و چهارصد و شصت میلیون تومان است.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *