پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نیاز جامعه کارآفرینی به «توریسم آپ»

نیاز جامعه کارآفرینی به «توریسم آپ»





۹ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۰۰

نیاز جامعه کارآفرینی به «توریسم آپ»

طبق برنامه‌ریزی اعلام‌شده قبلی، دومین توریسم آپ کرمان، دومین دوشنبه شهریورماه با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان و ارائه دو استارت آپ موفق کرمانی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری «کرمان نو» در این رویداد که پس از پخش سرود ملی با توضیحات ابتدایی جاوید مؤمنی در مورد لزوم شکل‌گیری ماهیانه توریسم آپ و نیاز جامعه کارآفرینی کرمان به آن آغاز شد، سید مهدی طبیب زاده، ریاست اتاق بازرگانی کرمان و دو استارت آپ کرمانی مطالبی را به فعالان گردشگری و فناوری اطلاعات حاضر در جلسه ارائه دادند.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان، در صحبت‌های خود به نقش مهم گردشگری در اقتصاد ایران اشاره کرد و آن را اولویت اول رشد و توسعه کشور و استان کرمان اعلام کرد،‌ وی در ادامه با اشاره به اینکه مقاصد گردشگری جدیدی در کرمان ثبت ملی و جهانی شده‌اند و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال پیشرفت هستند، جوانان فعال و علاقه‌مند در این زمینه را دعوت به فعالیت بیشتر و کارآفرینی در این حوزه کرد. وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی کرمان همیشه از ایده‌های جوانان کرمان و خلاقیت و پشتکار آن‌ها حمایت می‌کند اعلام کرد که با تمام توان از کارآفرینی در این حوزه و افرادی که باپشتکار در حال خلق ارزش‌های جدید و کارآفرینی هستند حمایت می‌کند. در ادامه طباطبایی که به نمایندگی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این رویداد حضور داشت در موردحمایت این سازمان از کسب‌وکارهای نوپا در کرمان اعلام آمادگی کرد. پس از بحث و گفتگو پیرامون کارآفرینی در کرمان که با مشارکت اعضای شرکت‌کننده ادامه داشت، علیرضا وزیری، از استارت آپ «تله فریم» که در طی یک سال گذشته پس از طی مراحل تولید و توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار در حال سرویس‌دهی به مشتریان هستند ارائه خود در زمینه فعالیت این استارت آپ و محصول تولیدشده را آغاز کرد. پس از ارائه دقیق و کامل علیرضا وزیری در مورد استارت اپ تله فریم، وی به درخواست شرکت‌کنندگان در مورد چالش‌ها، نیازها و کمبودهایی که یک تیم استارتاپی در یک سال گذشته در کرمان پیش رو بوده‌اند صحبت کرد. وی درباره کمبود ارتباط فعالان و کارآفرینان با صنعت و نبود امکان مشاوره در کرمان گفت و با توجه به برگزاری منظم رویداد توریسم آپ از گسترش این فضا ابراز امیدواری کرد. نیلوفر اصغری، سردبیر نشریه اینترنتی شبکه درخشش، در ارائه‌ای علاوه بر معرفی شبکه درخشش به توضیح روند تهیه و تولید محتوای دیجیتال باکیفیت پرداخت. با توجه به نیاز روزافزون گردشگری کشور و به‌خصوص کرمان در زمینه تولید محتوای دیجیتال، شبکه درخشش نمونه خوبی از یک استارت اپ موفق در این زمینه است که در کرمان مدیریت می‌شود. سردبیر شبکه درخشش در ادامه صحبت خود در مورد راه‌های ارتباط بهتر با مخاطب از طریق دقت بیشتر و صحت مطالب منتشرشده توضیحاتی دقیق ارائه کرد. فعالین گردشگری حاضر در توریسم آپ در ادامه ارائه مدیر استارت آپ شاینت در زمینه راه و روش گسترش محتوا در فضای مجازی به گفتگو در این مورد پرداختند و برای ارائه محتوای چندرسانه‌ای خود از امکانات و فضای گردشگری در کرمان اعلام آمادگی کردند. توریسم آپ رویدادی رایگان، غیر انحصاری و ملی در زمینه کارآفرینی در حوزه گردشگری است که نقطه شروع آن مردادماه امسال در کرمان بوده و در حال گسترش به دیگر شهرهای ایران است، پس از برگزاری دومین توریسم آپ در کرمان، شعبه دیگری از این رویداد در تهران نیز آغاز به کارکرده است.
تلاش مجریان این رویداد، برقراری ارتباط فعالان گردشگری و فناوری ارتباطات باهم برای رشد ایده‌ها، آشنایی بیشتر با توانایی‌های یکدیگر و درنهایت کارآفرینی و بهبود فضای این حوزه تخصصی است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *