پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در دیدار کارکنان موسسه مطبوعاتی «پیام‌آوران» با محمد صنعتی عنوان شد پایه گذاری «جایزه محمد صنعتی»

در دیدار کارکنان موسسه مطبوعاتی «پیام‌آوران» با محمد صنعتی عنوان شد پایه گذاری «جایزه محمد صنعتی»





۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۲۹

در دیدار کارکنان موسسه مطبوعاتی «پیام‌آوران» با محمد صنعتی عنوان شد
پایه گذاری «جایزه محمد صنعتی»

روز گذشته جمعی از تحریریه نشریات زیرمجموعه موسسه مطبوعاتی «پیام‌آوران» (روزنامه پیام ما، هفته‌نامه پزشک مردم، هفته‌نامه تجارت شرقی، دوماهنامه پیام داستان و پایگاه خبری کرمان نو» و به زودی ماهنامه سراسری «کاغذ سیاست» و دوهفته نامه استانی «کاغذ ورزش» به همراه جمعی از کارکنان این موسسه به دفتر محمد صنعتی، خیر فرهنگ یار کرمانی، رفتند تا به‌پاس سال‌ها حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، از او تجلیل کنند.
پیام ما، پیام کرمان است
محمد صنعتی در این دیدار گفت: «شما با گروه جوانی که شروع به کارکرده‌اید، به معنای واقعی کلمه روزنامه‌نگاری، روزنامه‌نگاری می‌کنید.»
وی افزود: «هر صبح در روزنامه پیام ما، کرمانی‌ها می‌توانند آخرین اخبار جهان، ایران و کرمان را بخوانند. به‌طوری‌که بعضاً شاهد بودم که تا نیمه‌های شب به کار مشغول بوده‌اید. با این کار به‌واقع روزنامه پیام ما، پیام کرمان است.»
این خیر فرهنگ یار بابیان اینکه با روزنامه پیام ما، فتح جدیدی را در روزنامه‌نگاری کرمان باب کردید، اظهار کرد: «مطمئناً درآمد شما از درآمد کارمندان دولت کمتر است پس فقط عشق و علاقه می‌تواند باعث چنین کارهای بزرگی باشد.»
او به حضور پررنگ بانوان در موسسه مطبوعاتی پیام‌آوران اشاره کرد و گفت: «شما نشان داده‌اید که خانم‌ها هم شانه مردان می‌توانند کار کنند و این برای همه بانوان یک روزنه امید است. اینکه می‌توانند حضوری فعال داشته باشند.»
صنعتی بابیان اینکه با عشق و علاقه و داشتن هدف می‌توان موفق شد، عنوان کرد: «من شرمنده محبت گردانندگان موسسه پیام‌آوران هستم و به رسانه‌های شما علاقه دارم. به‌طوری‌که هر شب منتظر دیدن صفحه یک روزنامه پیام ما در فضای مجازی می‌مانم.»
وی اضافه کرد: «علاقه من به روزنامه پیام ما به این دلیل است که شما حرفه روزنامه‌نگاری را محترم شمرده‌اید و حقیقت‌نویسی را یک افتخار می‌دانید. پیام ما با نداری می‌سازد اما آبروی خود را حفظ می‌کند.»
با اسم مخفف مطلب می‌نوشتم
محمد صنعتی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های رسانه‌ای خود در ایام جوانی اشاره و اظهار کرد: «در سال 1328 من با اسم مخفف «کاف-کخ» (کارگر کارخانه خورشید) در نشریه زحمتکشان مطلب می‌نوشتم.
در سال 1331 هم در نشریه شکیبا در اعتراض به رفتار تربیت‌بدنی تهران مطلب نوشتم. آن سال من به همراه یکی از دوستانم با دوچرخه مسیر کرمان تا تهران را رکاب زدیم. شـکیـبـا عـکس مــا را چــاپ کــرد و نـوشت کـه تـربـیت‌بدنـی تهـران اسـتقبال خـوبی از ایـن دوچرخه‌سواران نکرده و این گزارش موجب پاسخ تربیت‌بدنی شده بود و من هم مطلبی در جواب آن سازمان در شکیبا نوشتم. از سال 1343 به بعد هم رسماً به عنوان عضو شورای مشورتی با روزنامه اطلاعات همکاری داشتم.»
باید از حامیان رسانه‌ها
تجلیل شود
بردیا امیرتیموری، رئیس هیئت‌ مدیره موسسه مطبوعاتی پیام‌آوران و سردبیر روزنامه پیام ما با ارزشمند خواندن حمایت‌های محمد صنعتی از فعالیت‌های فرهنگی گفت: «حمایت‌های شما از رسانه‌ها می‌تواند در ایران الگو باشد که از رسانه‌ها حمایت معنوی شود.»
وی افزود: «به دلیل این حمایت‌ها، تصمیم داریم سالانه آیینی تحت عنوان «جایزه صنعتی» برگزار کنیم و هرسال به انتخاب هیئت‌امنا، از یک نفر که حامی رسانه و فعالیت‌های فرهنگی است (همچون شما) و از یک روزنامه‌نگار مستقل محلی، نه ‌فقط لزوما کرمانی، تجلیل کنیم.
برای هیئت داوری هم تصمیم داریم چهره‌های مقبولی را انتخاب کنیم.» وی افزود:«برای حفظ استقلال این جایزه هیئت داوری کاملا مستقل است و موسسه فقط نامزدها را معرفی می کند و نقشی در انتخاب چهره برگزیده ندارد، به همین منظور برای انتخاب نامزدها و شفاف بودن روندها سایت«sanatiprize.ir» را راه اندازی خواهیم کرد.»
امیرتیموری هدف از برگزاری این آیین را ترویج حمایت از رسانه‌های مستقل و مردمی عنوان کرد و گفت: «متأسفانه در ایران کسانی که از مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنند، به ‌ندرت یافت می‌شوند.»
در این دیدار تندیس منقش به لوگوی موسسه مطبوعاتی «پیام‌آوران» به محمد صنعتی اهدا و از وی به دلیل حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای تجلیل شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *