سایت خبری پیام ما آنلاین | مدیرعامل آبفای استان عنوان کرد نبود اعتبار دلیل کندی جمع‌آوری فاضلاب شهر کرمان

مدیرعامل آبفای استان عنوان کرد نبود اعتبار دلیل کندی جمع‌آوری فاضلاب شهر کرمان





۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۱۹

مدیرعامل آبفای استان عنوان کرد
نبود اعتبار دلیل کندی جمع‌آوری فاضلاب شهر کرمان

مدیرعامل شرکت آبفای کرمان شامگاه یکشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. به گزارش پایگاه خبری «کرمان نو» طاهری در پاسخ به سؤالی در مورد کندی سرعت جمع‌آوری فاضلاب گفت که این مسئله را قبول دارد و دلیلش را نبود منابع مالی بیان می‌کند و می‌گوید که پروژه فاضلاب شهر کرمان طبق برآورد سال ۹۴ نیازمند بودجه ۶۰۰میلیارد تومانی بوده است که فقط مبلغ یک میلیارد و هشت‌صد میلیون تومان در عمل به این پروژه بودجه اختصاص‌یافته است.
وی اضافه می‌کند که پروژه‌های فاضلاب کرمان در ۱۰ ماه گذشته نقدینگی از طریق دولت نداشته است اما باوجود همه این مشکلات سال گذشته ۲۵ کیلومتر در شهر فاضلاب کارشده است. طاهری می‌گوید که در سال‌های گذشته ازنظر عموم جمع‌آوری فاضلاب مسجد جامع و قدمگاه موضوعی قابل‌دسترس به نظر نمی‌رسید اما اکنون نزدیک دو سال است که فاضلاب مسجد جامع و قدمگاه و بازار مظفری جمع‌آوری و وارد شبکه اصلی شده است. وی می‌گوید فاضلاب ۲۷ تا ۲۸ درصد شهر کرمان جمع می‌شود. مدیرعامل آبفا می‌گوید که با توجه به شرایط فعلی دو گزینه چانه‌زنی برای افزایش اعتبارات از بودجه عمومی دولت و رفتن به سمت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را پیش رو داریم.اما متأسفانه با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش فاضلاب در مقایسه با سایر بخش‌ها برگشت سرمایه درازمدت دارد موفق به جذب سرمایه‌گذار نشدیم. به گفته طاهری سرمایه‌گذاران زیر بار ریسک سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیاردی و برگشت سرمایه ۲۰ ساله نمی‌روند. وی می‌افزاید که در حال حاضر فاضلاب سیرجان، کرمان، زرند و رفسنجان در دستور کار است اما سرمایه‌گذار نیست امیدواریم در سیرجان با گل گهر به توافق برسیم. وی در ادامه گزارشی از وضعیت پروژه‌های سازمانش داد و می‌گوید حضور آقای رزم حسینی همه مدیران را به تکاپو واداشته است.
شرکت آبفا در استان نزدیک به پنجاه پروژه یعنی در هر شهرستانی بیش از دو پروژه در حال اجرا دارد به‌طوری‌که ۳۶ هزار مترمکعب مخزن ذخیره در ۹شهر در حال ساخت است که عمده این‌ها تا پایان سال و تا ۶ماهه اول سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آبفای کرمان می‌گوید که در این سه سال ۵۵ حلقه چاه در سطح استان برای آب‌رسانی به شهرها حفر گردیده است که ۴۹ حلقه آن تجهیز شده و انتقال آب اجرا و وارد مدار بهره‌برداری شده است ازجمله شهر کرمان که تابستان امسال به‌مراتب بهتر از تابستان سال ۹۲ و تابستان‌های گذشته بود.
طاهری می‌گوید که ۶۳۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده استان را در این سه سال بازسازی و ۴۰۰ کیلومتر شبکه جدید برای مشترکین تازه و شهروندان جدیدی که در حاشیه شهر یا شهرک‌های سکونت دارند احداث گردیده است. وی می‌گوید که در بخش آب یک رسالت جاری داریم که مدام تأسیسات پای‌کار باشند و آب در لوله‌ها جریان داشته باشد. به گفته طاهری در بخش آب شرب شهری ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام‌شده است و از محدود سرمایه‌گذارهایی است که نتیجه‌اش برای مردم ملموس بوده به‌نحوی‌که الان دو سال است که تصفیه‌خانه بردسیر آب موردنیاز مردم را تأمین می‌کند . طاهری گفت که در بخش فاضلاب در چهار شهر کرمان، ماهان، سیرجان و کهنوج در این سه سال مجموعاً ۱۱۹ کیلومتر شبکه فاضلاب اجراشده است و سیزده و هزار و دویست واحد مسکونی و تجاری نصب سیفون شده و فاضلاب به شبکه شهر وصل شده و مردم‌دارند بهره‌برداری می‌کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *