سایت خبری پیام ما آنلاین | در جلسه عمومی شورای شهر کرمان عنوان شد تخریب خانه شهر بدون مصوبه شورا قانونی نیست

در جلسه عمومی شورای شهر کرمان عنوان شد تخریب خانه شهر بدون مصوبه شورا قانونی نیست





۸ شهریور ۱۳۹۵، ۲:۳۹

در جلسه عمومی شورای شهر کرمان عنوان شد
تخریب خانه شهر بدون مصوبه شورا قانونی نیست

جلسه عمومی شورای شهر کرمان در حالی شب گذشته برگزار شد که برخی اعضا به تخریب خانه شهر کرمان اعتراض کردند. سعید گیلانی عضو شورای شهر کرمان از مشرفی رئیس شورا پرسید که « موضوع تخریب خانه شهر آیا کارشناسی شده و شما می‌توانستید در این خصوص به‌تنهایی تصمیم‌گیری کنید؟»
مشرفی هم پاسخ داد که «مصوبه‌ای صورت نگرفته و فقط توافق‌نامه‌ای امضاشده که اگر نقطه‌نظر خاصی بود مورداحترام قرار می‌گیرد.» زهرا لری و صدیقه زاهدی دیگر اعضای شورا گفتند که «نباید سردر خانه شهر تخریب شود.» مشرفی هم با اشاره به جلسه‌ای که با حضور سیف الهی معاون استاندار، پنجعلی زاده، منصوری، مؤیدی و خودش برگزار شده، در خصوص خانه شهر گفت که «قرار است میدانی احداث شود که یک‌طرف استانداری و در طرف دیگر شورای شهر قرار گیرد و مقرر شد قسمتی از ساختمان شورای شهر تخریب شود. سردر خانه شهر تخریب نمی‌شود.»
به گفته مشرفی توافق اولیه‌ای با معاون عمرانی استانداری مبنی برساخت تالار شهر جدید و تخریب خانه شهر کنونی با مبلغی بالغ‌بر ۷،۵ میلیارد تومان صورت گرفته. اما مصوبه‌ای در این مورد صورت نگرفته است.
سعید گیلانی هم در این خصوص تأکید کرد که «اگر در شورای شهر تخریب خانه شهر مصوب نشود، این کار قابل انجام نخواهد بود.»
هفته آینده؛ انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر
یک هفته دیگر انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر کرمان برگزار می‌شود. مشرفی رئیس شورای شهر کرمان این موضوع را اعلام کرد. اگرچه برخی اعضا پیشنهاد دادند انتخابات شنبه برگزار شود اما درنهایت همه بر برگزاری در روز یکشنبه توافق کردند. در این میان شوخی مشرفی خطاب به گیلانی جالب بود.
وی خطاب به گیلانی گفت: «کل انتخابات هیئت ‌رئیسه 2 دقیقه است و درنهایت من انتخاب می‌شوم.» بدین ترتیب احتمالاً هفته آینده جلسه شورای شهر کرمان جالب خواهد بود. چراکه در سال‌های گذشته انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر کرمان حسابی جنجالی شده بود. در 2 سال اول شورای چهارم، فتح‌الله مؤیدی رئیس شده بود و سال گذشته مشرفی توانست در یک رقابت سخت رئیس شورا شود.
انتخابات سال گذشته چنان جنجالی بود که چندین بار آبستراکسیون در شورا رخ داد و مؤیدی به دلیل تنش‌های موجود دریکی از جلسات غش کرد و به بیمارستان منتقل شد. درنهایت هم چند ساعت پس از بستری شدن مؤیدی در بیمارستان، جلسه‌ای اضطراری تشکیل شد و بدون حضور شش نفر از اعضا و غیبت یکی از کاندیداها، علی‌اکبر مشرفی توانست رئیس شود.
حالا یک هفته دیگر هم قرار است رئیس شورا برای سال چهارم و پایانی انتخاب شود و پیش‌بینی می‌شود هفته آینده، هفته جنجالی برای شورای شهر کرمان باشد.
نام‌گذاری یک بلوار به نام سردار جهان اسلام
از دیگر مباحث مطرح‌شده در شورا، تصویب نام‌گذاری یک بلوار به نام سردار قاسم سلیمانی بود. رؤیا دیوان‌بیگی در این خصوص گفت که «سردار سلیمانی با این موضوع مخالف است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم به احترام ایشان، بلواری به نام «سردار جهان اسلام» نام‌گذاری شود.»
درنهایت مصوب شد بلوار ادامه بلوار کوثر که در حال ساخت است، به این نام شود.
آذر؛ افتتاح پل سیدی
همچنین مشرفی خبر داد که با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی شهردار کرمان، پل سیدی تا آذرماه سال جاری افتتاح می شود.
رئیس شورا شهر کرمان ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: « کارهای بسیار خوبی طی این هفته صورت پذیرفت و شروع بازسازی قلعه دختر و قلعه اردشیر کلید خورد که آغاز بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری استان است.»
ماه‌بانو معصوم زاده نیز در این جلسه گفت: «خواستار علت عدم پاسخ‌گویی شهرداری به نامه‌های شورا در خصوص مسیر دوچرخه‌سواری از میدان پرواز تا گنبد جبلیه از سوی شهرداری هستم.»
شهردار کرمان در پاسخ گفت: «در طول یک سال گذشته فقط یک نامه به شهرداری رسیده و شورای ترافیک گفته است مسیری مجزا باید در نظر گرفته شود و هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند و از خانم معصوم زاده می‌خواهیم که جلسه‌ای با حضورشان برگزار شود و در خصوص این موضوع اقدامات لازم انجام شود.»
گیلانی پیشنهاد اجرای فاز به فاز این طرح را داد. معصوم زاده در ادامه گفت: «انتظار ما هم این بود که فاز به فاز این طرح اجرا شود و زمان‌بندی مشخصی برای اجرای طرح در نظر گرفته شود.»
در پایان مصوب شد که شهرداری کرمان در خصوص گرفتن مشاوره در جهت امکان‌سنجی و اجرا طرح دوچرخه‌سواری اقدام کند.
دیوان‌بیگی، عضو شورای شهر نیز در این جلسه گفت: «در کمیسیون فرهنگی شورا مصوب شد که مانکن‌های فروشگاه‌هایی که در پیاده‌رو قرار می‌گیرند وبعضا ظاهر خوبی ندارد، توسط واحد سد معبر شهرداری جمع‌آوری شوند.»
حاشیه‌نگاری:
حجت‌الاسلام ربانی، سخنگوی شورا در ابتدای جلسه شورای شهر کرمان با خواندن روایتی در خصوص نصیحتی از شیطان به حضرت نوح (ع) در مورد تکبر، حرص و حسادت ورزیدن گفت: « آقای گیلانی شیطان به حضرت نوح گفت : نصیحت‌کنم که از تکبر بپرهیز ، که تکبر سر من چیزی آورد که تا قیامت از جایگاهی که داشتم سقوط کردم».
وی همچنین خطاب به مشرفی گفت:«از حرص بپرهیز که حرص سر بابات آدم آن چیزی آورد که او را از بهشت اخراج کردند و حجت‌الاسلام ربانی خطاب به خود گفت ربانی از حسادت بپرهیز که حسادت هم سر قابیل آنچه را آورد که آورد» و شیطان گفت سقوط من به خاطر تکبر، سقوط آدم به خاطر حرص و سقوط قابیل به خاطر حسادتی که نسبت به برادر خود داشت.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *