پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیر آپارات: اختلاف سلیقه عامل بی اعتمادی مردم به سرویس‌ های داخلی است

مدیر آپارات: اختلاف سلیقه عامل بی اعتمادی مردم به سرویس‌ های داخلی است





۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۰۷

مدیر آپارات:
اختلاف سلیقه
عامل بی اعتمادی مردم به سرویس‌ های داخلی است

مدیر آپارات و فیلیمو در گفت‌وگو با زومیت ضمن اشاره به اختلاف سلیقه بین سازمان‌های دولتی و حکومتی و بخشی از مردم که عامل نبود اعتماد مردم به سرویس‌دهنده‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌شود، اعلام کرد که تا اختلاف سلیقه سازمان‌های حاکمیتی و دولتی با مردم برطرف نشود، مشکل اعتماد‌سازی همچنان پا برجا است. محمد جواد شکوری مقدم در مورد نامه‌ی نمادین خود به پاول مدیر تلگرام در گفت‌وگو با خبرنگار زومیت گفت: «مشکل از سخت‌گیری‌هایی است که برای ما وجود دارد و برای سرویس‌دهنده‌های خارجی نیست و مردم خبر ندارد. کاربران نمی‌دانند برخی از کانال‌ها یا ویدیو‌ها باید از آپارات پاک شود؛ در حالی که همین کانال‌ها در اینستاگرام و تلگرام حضور دارند و این باعث سلب اعتماد مردم از سرویس‌های داخلی می‌شود.»
شکوری در ادامه تأکید کرد: «خودم شخصاً از حضور تلگرام و اینستاگرام در کشور استقبال می‌کنم؛ چرا که در مجموع سطح سلیقه مسئولان و محدودیت‌های ذهنی ایشان را تغییر می‌دهند اما خواسته‌ی من این است که باید با ما نیز مانند سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی برخورد شود و بتوانیم آزادی آنها را داشته باشیم. نظارت بیش از حد بر محتوا به ما فشار آورده است. سرویس‌های ایرانی مشکلات زیادی در انتشار محتوا دارند. همه‌ی سرویس‌دهنده‌های ایرانی از این برخورد دوگانه ناراضی هستند.»
مدیر آپارات اضافه کرد: «از هر طرف به مشکلات موجود بر سر راه سرویس‌دهنده‌های ایرانی نگاه کنیم، غلط است. به عنوان مثال در صداوسیما به راحتی نام اینستاگرام و تلگرام برده می‌شود اما برای نام‌بردن از سرویس‌های ایرانی محدودیت و ممنوعیت‌هایی موجود است. در همین بحث معرفی اپلیکیشن‌ یکی از برنامه‌های پر‌طرفدار ورزشی در برنامه‌ی تلویزیونی، نگذاشتند نام مارکت‌ ایرانی برده شود و مجبور شدند بگویند برای دانلود به گوگل پلی و مارکت‌های ایرانی مراجعه کنید و این موضوع یک فاجعه ملی است»
او در مورد دلیل این‌ اتفاق گفت: «به نظر من دلیل این مسائل اصلاً تجاری نیست. این مشکلات از اینجا نشأت می‌گیرد که ما دید ملی نداریم و بیشتر به فکر منافع شخصی خود هستیم. ریشه‌ی این موضوع در تنگ نظری است. چون برخی رسانه‌ها و سازمان‌ها، شرکت‌های خارجی را رقیب خود نمی‌بینند بردن نام‌شان را به ضرر خود نمی‌دانند اما سرویس‌ها و شرکت‌های داخلی را به عنوان رقیب خود می‌بینند. در حالی که در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات هیچ کسی جای دیگری را تنگ نمی‌کند. این موضوع محدود به فناوری اطلاعات و ارتباطات نمی‌شود و در برخی موارد لوگوی برندها‌ی اتومبیل معروف چون BMW را می‌پوشانند تا نام این برند مشخص نشود. این کار غیر حرفه‌ای است و در نهایت مخاطبان هم متوجه می‌شوند آن خودرو متعلق به کدام برند است، حقیقتا باید کمی در خصوص این قواعد و قوانین قدیمی و غیر موثر تجدید نظر و بازبینی شود.»
شکوری درباره‌ی دلیل اعتماد نداشتن مردم به سرویس‌های داخلی از جمله شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ توضیح داد: «دلیل اصلی اعتماد نداشتن مردم، تفاوت سلیقه‌ی سازمان‌های دولتی و حاکمیتی با بخشی از مردم است. این اختلاف سلیقه را از تفاوت دکوراسیون شرکت‌های دولتی و خصوصی هم می‌توان دریافت. این اختلاف سلیقه، سبب احساس نبود امنیت می‌شود. دقت کنید می‌گویم احساس. این احساس منطقی نیست ولی همین احساس غیر منطقی بر رفتار مردم تأثیر می‌گذارد. تا اختلاف سلیقه سازمان‌های حاکمیتی و دولتی با مردم برطرف نشود، مشکل اعتماد سازی همچنان پا برجاست.»
به گفته‌ی محمد جواد شکوری، نامه‌ی وی به مدیر تلگرام نمادین بوده و برای او ارسال نکرده است. البته پاول نامه‌ی شکوری را دیده و در توییتر جوابی به او با کنایه داده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *