سایت خبری پیام ما آنلاین | گزارش استاندار از تأثیر برجام بر استان فروش سه برابری مس، افزایش صادرات گل گهر و امضای قرارداد پتروشیمی

گزارش استاندار از تأثیر برجام بر استان فروش سه برابری مس، افزایش صادرات گل گهر و امضای قرارداد پتروشیمی





۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۵۴

گزارش استاندار از تأثیر برجام بر استان
فروش سه برابری مس، افزایش صادرات گل گهر و امضای قرارداد پتروشیمی

استاندار کرمان در دیدار با آیت‌الله جعفری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان به ارائه گزارشی از تأثیر برجام بر استان پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری «کرمان نو»، رزم حسینی با اشاره به برجام گفت که برجام در استان باعث رونق اقتصادی شده است. وی ادامه داد که برای ارزیابی تأثیر برجام بر اقتصاد استان از چند شرکت استانی خواستیم که اثرات برجام بر مجموعه‌شان را اعلام کنند.
وی افزود که در مورد شرکت مس ایران که قبل برجام در لیست تحریم بود و حتی برای پرداخت حقوق کارکنانش مجبور به دریافت وام شده و ۶۰ هزار تن تولیداتش در انبار مانده بود، بعد از برجام از این لیست خارج و فروش این شرکت سه برابر و مشکل بیمه هم حل‌شده و تولیداتشان اکنون در انبارها نمانده است.
رزم حسنی راجع به دیگر شرکت‌ها گفت که در مورد شرکت گل گهر افزایش صادرات و انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی ازجمله انعقاد قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی با یک شرکت ایتالیایی و فاینانس خارجی ۱۰۰ میلیون یورویی را داشته‌ایم . به گفته رزم حسینی گروه صنعتی کرمان خودرو هم بعد از برجام بدهی ۶۰۰میلیارد تومانی را پرداخته و شاهد افزایش تولید خودرو از ۳۰ تا ۳۵ هزار دستگاه به ۸۵ هزار دستگاه هستیم و تا ۱۱۰ هزار دستگاه هم افزایش خواهد داشت و اکنون شاهد اشتغال‌زایی توسط این شرکت هستیم.
رزم حسینی در مورد شرکت پتروشیمی فجر کرمان که در دولت یازدهم مجوز گرفته است گفت که این شرکت قبل برجام هیچ جوابی از شرکت‌های خارجی دریافت نکرده بود ولی اکنون با ۸ شرکت اروپایی و یک کمپانی آمریکایی قرارداد امضا کرده است. استاندار کرمان به فعالیت دولت در امر سلامت اشاره کرد و گفت که وقتی مسئولیت استان را تحویل گرفتیم بیمارستان‌ها کلی بدهی داشتند. اکنون بیمارستان باهنر و افضلی پور نوسازی شده‌اند.
۱۵ درصد تخت‌های بیمارستانی در استان کرمان افزایش‌یافته، همچنین امروز همه مردم استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و اخیراً با حضور وزیر بهداشت عملیات ساخت بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی در کرمان آغاز شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *