پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | واکنش مدیرکل ارشاد استان به حاشیه‌های یک کنسرت: خواننده «چارتار» بی‌اخلاقی کرد

واکنش مدیرکل ارشاد استان به حاشیه‌های یک کنسرت: خواننده «چارتار» بی‌اخلاقی کرد





۲ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۲۰

واکنش مدیرکل ارشاد استان به حاشیه‌های یک کنسرت:
خواننده «چارتار» بی‌اخلاقی کرد

پیام ما- مدیرکل ارشاد کرمان در ارتباط با حاشیه‌های پیش‌آمده کنسرت گروه «چارتار» واکنش نشان داد و رفتار خواننده این گروه را به‌دوراز اخلاق دانست.
حواشی کنسرت «چارتار» در کرمان هنوز ادامه دارد. دوشنبه هفته گذشته بود که این گروه پرطرفدار در سال ورزشی فجر کرمان به تهیه‌کنندگی خیریه زنجیره امید اجرا داشت. گروه «چارتار» که از چهار جوان خوش‌ذوق و بااستعداد (احسان حائری شاعر، آرش فتحی آهنگساز، آیین احمدی فر تنظیم‌کننده و آرمان گرشاسبی خواننده) تشکیل‌شده در سال 92 آلبوم فوق‌العاده موفق «باران تویی» را وارد بازار کرد. فوق‌العاده ازاین‌جهت که در نظرسنجی معتبر سایت موسیقی ما، ازنظر مردم آلبوم «باران تویی» و قطعه «باران تویی» از گروه چارتار موفق شدند در سبک موسیقی تلفیقی عنوان بهترین آلبوم و قطعه سال 92 را از آن خود کنند. این موفقیت ازآن‌جهت اهمیت دارد که در سال 92 حافظ ناظری هم آلبومی در این ژانر داشت. 2 سال بعدازاین موفقیت، «چارتار» آلبوم «جاده می‌رقصد» را منتشر کرد که با استقبال علاقه‌مندان موسیقی روبرو شد اگرچه همانند آلبوم قبلی قطعه هیت در آن وجود نداشت. بااین‌حال بلیت‌های کنسرت «چارتار» در شهرهای مختلف به‌سرعت فروش می‌رفت که این نشان از محبوبیت و مقبولیت این گروه داشت.
گلایه خواننده «چارتار»
چند روز پس‌ازاین اجرا اما انتشار یک پست توسط آرمان گرشاسبی با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. پنج‌شنبه گذشته خواننده این گروه در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت: «کرمان شهری بود که بین این‌همه اجرا و برنامه‌ای که توی شهرهای مختلف گذاشتیم، بدترین پذیرایی اَزمون شد اما ما فقط هدفمون دیدن کرمونیا و اجرا براشون بود که بهش رسیدیم..و چقدر هم خوب بود. دم همتون گرم کرمونیای عزیز.» اگرچه گرشاسبی سعی کرده بود در این پست کرمانی‌ها را از برگزارکنندگان کنسرت جدا کند اما این گلایه گرشاسبی با واکنش کرمانی‌ها روبرو شد. فردی با آیدی fine.art.bw نوشته: «امیدواریم خیریه بتونه جور دیگه ای هزینه‌های درمانیش رو تهیه کنه و دیگه سمت این‌جور گروها نیاد، به‌هرحال یروزی که چه عرض کنم ، به‌زودی دوره اینام تموم میشه.» الهه نوشته: «همه خواننده‌ها که میان کرمان از مهربونى و مهمان‌نوازی کرمانی‌ها میگن..هیچ خواننده‌ای چنین مشکلى در کرمان نداشته..قبل از ۴تار کنسرت آقای زند وکیلی بود.اگه به پیج ایشون برید متوجه میشید که کرمان و کرمانى بینظیره..حتماً مشکل از خود گروه بوده.» پیمان که کرمانی هم نیست نوشت که «آرمان جون فک نکنم گفتن این موضوع کار درستی,بود. نمیدونم کرمان چطور باهات رفتار کردن ولی به نظرم گفتنش زیاد صورت خوبی نداره.» فاطمه صدر هم نوشته: «یه هنرمند اگه هنرمند باشه مادیات و پذیرایی اونقد براش مهم نمیشه ک بخواد تو فضای مجازی حواشی راه بندازه.» امیر مهنی اما کمی تندتر برخورد کرده و نوشته که «پس دیگه به کرمان نیا.»
واکنش کرمانی ها به انتشار یک پست
تنها چند ساعت پس از انتشار این پست اما، عصر پنج‌شنبه صفحه «مردم کرمان» در اینستاگرام عکسی از استراحتگاه چارتار در کنسرت گرمان منتشر کرد. عکسی که بیش از همه زباله‌های روی زمین‌مانده توجهات را به خود جلب می‌کند. جدای از این زباله‌ها، نوشابه‌های انرژی‌زا، سیگار، میوه، پسته، آب‌معدنی و خوراکی‌های دیگر حداقل در این عکس نشان می‌دهد که اوضاع برای چارتار چندان هم بد نبوده است. انتشار این عکس هم با واکنش‌های مختلفی روبرو شد. مریم خلیلی در زیر پست آرمان گرشاسبی نوشت: «تعریف دوستان این‌جور نشون نمیده فک نکنم پیدا نکردن و نخریدن یه رِد بول نشانه پذیرایی بد باشه.» سارا در زیر پست مردم کرمان نوشته که «چطور یه هنرمند اینقدر می تونه قدرنشناس باشه.» در طرف مقابل اما طرفداران گروه چارتار از انتشار این عکس انتقاد کردند.
خواننده «چارتار»
بی‌اخلاقی کرد
حالا یک هفته پس‌ازاین اجرا، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داده است. وی دراین‌ارتباط به مهر گفت: «خواننده این گروه بداخلاقی کرده و حتماً پی گیر روشن شدن موضوع خواهیم بود؛ اگر ایشان برای دیدن مردم خوب کرمان به این دیار آمده‌اند که نباید این مطالب را در فضای مجازی مطرح کند. میزبانی یک موسسه نباید به‌کل مردم یک استان تعمیم داده شود؛ البته بنده من در جریان مسئله به‌صورت ریز نبودم.» علیزاده بابیان اینکه مجری کنسرت‌ها بخش غیردولتی است و ارشاد علاوه بر صدور مجوز برگزاری کنسرت نظارت در بحث‌های محتوایی و اجرا انجام می‌دهد، اینکه موسسه برگزارکننده احتمالاً در بحث پذیرایی و مسائل جانبی مشکل داشته است به موسسه برمی‌گردد، اظهار کرد: «انتقادات این گروه به روحیات آن‌ها نیز برمی‌گردد ممکن است فردی در امکاناتی که برایش پیش‌بینی می‌شود حساس باشد؛ اما مسئله این است که وقتی از این گروه در استان میزبانی‌شده است نباید این مسئله را به سمت‌وسوی فضای مجازی و تخریب یک شهر یا موسسه سوق می‌دادند. تعداد زیادی کنسرت در استان کرمان برگزارشده که عده‌ای نیز توسط همین موسسه برگزارشده است و تاکنون انتقاد به این شکل نداشته‌ایم؛ به موسسه تذکر داده‌شده و پی گیر مسئله هستیم. خوانندگان متعددی در کرمان حضور یافتند که گاهی از محل برگزاری کنسرت گلایه داشتند؛ ما اعتراف می‌کنیم که در حال حاضر سالنی مناسب‌تر از این سالن نداریم و فجر تنها سالنی است توانسته‌ایم مجوز برگزاری کنسرت در آن را از تهران بگیریم اما درعین‌حال به این نکته معترفیم که این سالن برای برگزاری کنسرت ایده ال و مناسب نیست.» مدیرکل ارشاد کرمان همچنین خبر داده که در سه‌ماهه اول امسال حدود ۱۲ و سال گذشته ۴۹ کنسرت در استان کرمان برگزارشده است

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *