سایت خبری پیام ما آنلاین | نکته

نکته





۲ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۱۰

از استرس سبقت بگیرید
هنگامی که صحبت از سلامتی و تندرستی می شود، بیشتر مردم تمایل به تمرکز روی ورزش و رژیم غذایی دارند. با این وجود، سوالات زیادی درباره استرس ذهن را مشغول می کند.
استرس مزمن می تواند تمام عادات سالم را تضعیف کند و سلامتی را غیر ممکن می سازد و مانع از تمرکزمی شود. اکثر مردم دارای اندکی استرس روزانه هستند. رویدادهای پیش بینی نشده کوچک، این پتانسیل را دارند که روی طرح و برنامه های ما تأثیر بگذارند و بر ما سایه افکنند. استرس موضوعی نیست که بتوان از آن اجتناب کرد. بسیاری از جنبه های استرس زا در زندگی وجود دارند که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید، اما پیروی از برخی استراتژی های اساسی برای مقابله با استرس کمک شایانی به شما خواهد کرد .
استرستان را بشناسید
شناخت عوامل استرس زا همیشه اولین گام است. بسیاری از مردم را می بینم که در استرس غرق هستند، اما نمی دانند چرا؟ درباره عوامل استرس زای زندگیتان فکر کنید. پول؟ کار؟ سلامتی ؟ از چیزهایی که در مواجه با آن ها عصبی می شوید دوری کنید. بعضی از افراد معتقدند که یادادشت کارهای روزانه به سازماندهی افکار کمک می کند و با دیدن الگوها درمی یابیم که چگونه در رخدادهای زندگی واکنش نشان دهیم. خواه آن ها را یادداشت کنید، خواه درباره آنچه مضطربتان می کند تفکر کنید، برای کنترل استرس ابتدا باید آنها را بشناسید.
عوامل کنترل کننده را ارزیابی کنید
نکته مهم بعدی برای انجام آن، تقسیم عوامل استرس زای خود در دو ستون است آنهایی که می توانید کنترل کنید و آن هایی که نمی توانید. به مواردی در فهرست تان که شما توان مقابله با آن ها را ندارید، نگاهی بیاندازید. این موارد ممکن است شامل یک استرس کاری باشد که شما نمی توانید کاملاً از آن به دور باشید یا مسائل شخصی خانوادگی. اجازه دهید آن ها به عنوان عوامل استرس زا باقی بمانند و با واقعیت روبرو شوید. ستون بعدی می تواند منبعی از توانایی ها باشد. هنگامی که به این ستون نگاه کنید، چیزهایی که می توانید تغییر دهید را می بینید. تحقیقی راجع به مشاوره ازدواج، قطع یک رابطه استرس زا را شروع کنید یا راه جدیدی بیابید تا در اوقات فراغتتان پول بیشتری بدست آورید. اقدامی کنید که بتواند از یک استرس بزرگ رها یتان کند، این امر کمک می کند تا کنترل زندگیتان را دوباره بدست بگیرید.
نفس بکشید
دم و بازدم، یک راه تدریجی و علمی است که می تواند فیزیولوژی قلب و عروقتان را تغییر دهد و سطح استرستان را کاهش دهد. چهار ثانیه نفس بکشید، چهار ثانیه نفستان را حبس کنید و شش ثانیه نفستان را خارج کنید.این نوعی از تنفس برای آرام سازی قلب است .می توانید این ورزش های تنفسی را روزانه انجام دهید و از استرس جلوگیری کنید.
ورزش را امتحان کنید
ورزش یک مسکن اثبات شده ضد استرس، تونیک ضد افسردگی و به طور کلی برای بدن مفید است. ورزش، قدرتمند ترین دارویی است که ما برای حفظ سلامت و شفا در دسترس داریم. ورزش قوای بدن را برای مواجه بهتر با استرس بازیابی می کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *