پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | 20 تن کالای قاچاق شامل بادکنک، پفک هندی، لباس، آب‌میوه، پودر بدن‌سازی، نوشابه و … در کرمان نابود شد آتش به جان قاچاق

20 تن کالای قاچاق شامل بادکنک، پفک هندی، لباس، آب‌میوه، پودر بدن‌سازی، نوشابه و … در کرمان نابود شد آتش به جان قاچاق





۲ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۵۴

20 تن کالای قاچاق شامل بادکنک، پفک هندی، لباس، آب‌میوه، پودر بدن‌سازی، نوشابه و … در کرمان نابود شد
آتش به جان قاچاق

پیام ما- روز گذشته برای نخستین بار در کرمان، در ملاء عام و با حضور جمعی از مسئولان محموله کالای قاچاق 20 تنی به ارزش 300 میلیون تومان سوزانده شد.
این محموله شامل لیمو امانی، آب‌میوه، نوشابه، نوشابه انرژی‌زا، پفک هندی، پودرهای بدن‌سازی، کفش، بادکنک، لباس و لوازم‌آرایشی و بهداشتی بود که صبح دیروز در محل کارخانه تفکیک پسماندهای شهرداری کرمان امحا شد.
آن‌طور که پایگاه خبری «کرمان نو» نوشته، یدالله موحد رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت که ۵۰ تن کالای قاچاق دیگر ازجمله کفش و البسه به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در سیرجان کشف و ضبط‌شده است و پس از تصمیم‌گیری‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.
او می‌گوید که حاصل تلاش همه دستگاه‌ها مخصوصاً پرسنل نیروی انتظامی استان کرمان بود که موفق به کشف محموله کالای قاچاق شدند. به گفته‌ موحد عزم جدی مسئولین بر این است تا در سال اقتصاد مقاومتی کالای قاچاق وارد چرخه اقتصاد نشود و بیشتر از چرخه اشتغال و تولیدات داخلی حمایت شود. رئیس‌کل دادگستری استان توضیح می‌دهد که یکی از راهکارهای اصولی اقتصاد مقاومتی مبارزه جدی و قاطع با کالای قاچاق است و به آتش کشیدن این کالاها نیز نمادی برای این موضوع و هم فرهنگ‌سازی برای مقابله با مصرف کالای قاچاق در کشور است. او ادامه داد که طی چند مرحله کالای متفاوتی کشف شد که از جمله البسه، لوازم‌آرایشی، مواد خوراکی و آشامیدنی که پس از تعیین و تکلیف امحا شدند. این مسئول بیان کرد که این کالاها پس از آزمایش و بررسی قابل‌مصرف بودن آن‌ها، تعیین تکلیف می‌شوند و کالاهای غیرقابل‌مصرف امحا می‌شوند.
کالاهای امحا شده تاریخ ‌مصرف گذشته بودند
در همین راستا خبرگزاری فارس به نقل از ابراهیم شهریاری دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان نوشت: «با عنایت به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه جدی و اساسی با قاچاق کالا و ارز و دستور صریح مبنی بر امحای اجناس کشف‌شده است.»
وی افزود: «در کشفیات اخیر بالغ‌بر 20 تن انواع کالاهای غیرمجاز شامل انواع البسه دسته دوم، انواع نوشیدنی‌های تاریخ‌ مصرف گذشته، انواع دخانیات تقلبی، نزدیک چهار تن مواد مخدر ناس، لیمو خشک، کفش، لوازم‌آرایشی، پودرهای بدن‌سازی، مواد آتش‌زا … کشف و ضبط شد که بر اساس قانون و حکم قضائی امحا شدند.» دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: «کالاهایی که امحا شد، همه آن‌ها تاریخ‌مصرف گذشته و ازلحاظ بهداشتی مشکل داشتند و برای سلامتی جامعه مضر بودند.»
افزایش 58 درصدی انهدام کالاهای قاچاق
در حالی روز گذشته 20 تن کالای قاچاق در کرمان به آتش کشیده شد که در هفته‌های اخیر برخورد با این کالاها در کشور شدیدتر شده است.
قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه قاچاق کالا و ارز اواخر مرداد گذشته در این خصوص به خبرگزاری صداوسیما گفت که با اجرای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کالای قاچاق راهی به بازار داخلی ندارد.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر امحای کالای قاچاق افزود: «ایشان قبلاً هم این دستور را مکرراً به مسئولان کشور اعلام کرده بودند و بر اساس این دستور بود که آیین‌نامه مواد (55) و (56) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که بر امحاء و انهدام کالاهای مکشوفه قاچاق دلالت دارد تنظیم‌شده و در حال اجراست.»
به گفته خورشیدی در چهارماهه نخست امسال به نسبت مدت‌زمان مشابه در سال 94، آمار معدوم‌سازی و انهدام کالاهای قاچاق 58 درصد رشد داشته است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *