سایت خبری پیام ما آنلاین | نمایندگان کرمانی زیر ذره‌بین «کرمان نو» از سوال از وزرا تا طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش در کمیسیون سؤال پورابراهیمی در یک روز از سه وزیر در سه کمیسیون

نمایندگان کرمانی زیر ذره‌بین «کرمان نو» از سوال از وزرا تا طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش در کمیسیون سؤال پورابراهیمی در یک روز از سه وزیر در سه کمیسیون





۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۳۶

نمایندگان کرمانی زیر ذره‌بین «کرمان نو»
از سوال از وزرا تا طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش در کمیسیون
سؤال پورابراهیمی در یک روز از سه وزیر در سه کمیسیون
دعوت از وزیر کشور به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که مطابق دستور کار پیشین کمیسیون‌های مجلس قرار بود سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۹۵ انجام شود به دستور کار جدید کمیسیون‌ها منتقل‌شده و محمدرضا پورابراهیمی قرار است سؤالات خود را از این وزیر با یک هفته تأخیر سه‌شنبه دوم شهریور ۹۵ بپرسد، پیش‌تر پورابراهیمی به «کرمان نو» گفته بود سؤالاتش از وزیر کشور در زمینه‌های مختلفی همچون اختیارات وزیر و بحث سرمایه‌گذاری است.
این نماینده به سؤال از وزیر کشور در این روز اکتفا نکرده و در کمیسیون عمران از وزیر راه و شهرسازی و همان روز در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از وزیر جهاد کشاورزی سؤال خواهد کرد تا از سه وزیر دولت در سه کمیسیون مختلف و در یک روز سؤال کرده باشد.
تذکر به کمیسیون اقتصادی در مجلس و عدم پاسخگویی پورابراهیمی
در جریان تذکر هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس در خصوص حذف افراد صاحب صلاحیت از عضویت در مجامع عمومی توسط کمیسیون اقتصادی علی لاریجانی که تذکر را وارد دانسته بود با مثال زدن حذف دو نفر که به گفته او تردیدی در خصوص صلاحیت آنها وجود ندارد در خصوص چرایی این ماجرا از پورابراهیمی سوال کرد. لاریجانی که جواب سوالش را دریافت نکرد با انتقاد از عدم پاسخگویی پورابراهیمی گفت «در حقیقت سوال از چرایی محرومیت کاندیدای با صلاحیت است.»
انتقاد بر برنامه ششم توسعه و خبر از فراکسیونی جدید
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که مطابق دستور کار باید یکشنبه ۳۱ مرداد در خصوص برنامه ششم توسعه جمع‌بندی کند و گزارش ارائه دهد معتقد است برنامه ششم فقط شامل آرزوها و آرمان‌های دولت است و نمی‌تواند نرخ رشد هشت درصدی را تحقق بخشد. وی خبری جدید در خصوص تشکیل فراکسیون بازار سرمایه که در دستور کار جمعی از نمایندگان مجلس در دوره دهم است داده است.
فجایع زیست‌محیطی
در شهربابک از زبان
نماینده مردم
علی اسدی کرم نماینده مردم شهربابک نیز همچون پورابراهیمی یکی از نمایندگان سؤال کننده از وزیر راه و شهرسازی در جلسه سه‌شنبه کمیسیون عمران است.
این نماینده چهارشنبه ۲۷ مرداد در نطق میان‌دستور خود با اشاره به ظرفیت‌های شهربابک ازجمله معادن مس و فیروزه از بی‌توجهی به این ظرفیت‌ها انتقاد کرد و گفت که اگر به ظرفیت‌های شهرستان شهربابک توجه می‌شد، امروز شاهد سه هزار بیکار نبودیم.
اسدی کرم معتقد است معادن مس نیلوک و ذوب مس خاتون‌آباد آلودگی‌هایی زیست ‌محیطی در دشت خاتون‌آباد ایجاد کردند. او از این دشت به‌عنوان نماد آلودگی شدید صنعتی در کشور یادکرده و می‌گوید تاکنون در حوزه شهربابک بیش از ۳۰ هزار رأس دام، تلف‌شده‌اند و تا ۲۰ سال دیگر در این دشت امکان رویش گیاه وجود ندارد، او در این نطق درخواست در نظر گرفتن بخشی از درآمدهای شهربابک جهت توسعه این حوزه را داشت.
زاهدی از استیضاح وزیر آموزش و پرورش تا تذکر کتبی به وزیری دیگر
محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس در خصوص مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش به خانه ملت گفته است در وجود ضعف‌های جدی در سیستم آموزش و پرورش شکی نیست اما اینکه این استیضاح به نفع کشور است یا نه باید در کمیسیون بررسی شود. وی در خصوص زمان انجام این بررسی گفته است به‌محض آنکه استیضاح از طرف هیئت‌رئیسه به کمیسیون ارسال شود، جلسه برگزار خواهد شد. این نماینده مردم کرمان و راور که اخیراً زیاد خبرساز نبوده در خصوص عدم امکانات در فرودگاه‌های کشور به وزیر راه و شهرسازی تذکر کتبی داد.
پلیسِ کودک از زبان کمالی‌پور
یحیی کمالی‌پور نایب‌رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس همچنین از تعریف چارچوبی برای عملکرد پلیس کودک و بررسی راه‌اندازی آن خبر داد. وی معتقد بود تا زمانی که زمینه و زیرساخت‌های راه‌اندازی پلیس کودک در کشور فراهم نشود ضرورتی برای راه‌اندازی آن نیست.
برخی برنامه‌های جنوبِ استان
این نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد که در جلسه علنی چهارشنبه ۲۷ مرداد مجلس شورای اسلامی با ۱۳۳ رأی به عنوان ناظر مجلس در شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی انتخاب شده به خانه ملت از توافق برای انجام مطالعات و نیازسنجی‌های اولیه جهت احداث مرکز تخصصی ناباروری در جنوب استان کرمان خبر داد. وی همچنین با تأکید بر لزوم احداث پارک علم و فناوری در جنوب کرمان از مطالعات اولیه روی این طرح می‌گوید.
حسن‌پور بیگلری حامی اهالی رسانه و شاکی از دانه‌درشت‌های بدهکار
یکشنبه ۲۴ مرداد ۹۵ اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اهالی رسانه سیرجان دیدار کردند. شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در این دیدار با اشاره به اینکه خبرنگاران امروزه امنیت شغلی ندارند می‌گفت امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت بیشتری از جامعه رسانه‌ای کند.
این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفته سیستم بانکی باید با شناسایی بدهکاران دانه‌درشت اقدام به بازپرداخت بدهی‌ها کند، وی معتقد است کاهش قدرت وام‌دهی بانک‌ها نتیجه ملموس وجود معوقات بانکی است که به تولید ملی ضربه می‌زند.
حمایت مجلس از سرمایه‌گذاران بخش مسکن
حسن‌پور بیگلری در خصوص بازدید از نمایشگاه مصالح ساختمانی که توسط اتاق تعاون برگزار شده بود با بیان اینکه مجلس از سرمایه‌گذاران در بخش مسکن حمایت می‌کند معتقد بود مسکن موتور توسعه اقتصادی کشور است و برای خروج اقتصاد کشور از رکود دولت باید به بخش مسکن توجه کند.
بیمارستان در بم یا کهنوج؟
احمد حمزه؛ نماینده مردم کهنوج، منوجان،رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس دهم
به نقل از ایسنا احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر بهداشت در کرمان اعلام کرد که اگر قرار است بیمارستانی ساخته شود، شهرستان کهنوج باید در اولویت باشد زیرا با ۴۵۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۲۰۰ تخت بیمارستانی دارد. این اظهار‌نظر در حالی بود که قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در یکی از برنامه‌های سفرش به کرمان که نشست با کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بود از ساخت دو بیمارستان در بم تا پایان سال خبر داده بود.
درخواست سهمیه ویژه کنکور تجربی برای رودبار جنوب
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضعف امکانات پزشکی در این منطقه درخواست سهمیه ویژه کنکور برای دانش‌آموزان رشته تجربی این منطقه شد و می‌گوید که شهرستان رودبار جنوب دارای ۱۲۰ هزار نفر جمعیت است و در تمام سال‌های بعد از انقلاب یک قبولی در رشته پزشکی نداشته.
پای مسائل صنایع مس به بهارستان کشیده می‌شود
مطابق آخرین دستور کار کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۳۱ مرداد گذر مسائل و مشکلات صنایع مس کرمان و آذربایجان با حضور مسئولین این حوزه به کارگروه معدن کمیسیون صنایع و معادن می‌افتد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *