پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کنسرت گروه «چارتار» در کرمان برگزار شد، حاشیه‌ها هنوز ادامه دارد دعوای اینستاگرامی چارتار

کنسرت گروه «چارتار» در کرمان برگزار شد، حاشیه‌ها هنوز ادامه دارد دعوای اینستاگرامی چارتار





۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰:۳۱

کنسرت گروه «چارتار» در کرمان برگزار شد، حاشیه‌ها هنوز ادامه دارد
دعوای اینستاگرامی چارتار

کنسرت گروه چارتار در حالی هفته گذشته در کرمان برگزار شد که گلایه خواننده این گروه از پذیرایی به‌زعم او نامناسب، واکنش کرمانی‌ها را در پی داشت.
«آشوبم آرامشم تویی…» «باران تویی! به خاکِ من بزن بازا ببین…». این‌ها قسمتی از 2 قطعه همه گیر «هیت» شده گروهی هستند که در سه سال گذشته توانسته‌اند موسیقی ایران را تحت تأثیر قرار دهند. گروه «چارتار» که از چهار جوان خوش‌ذوق و بااستعداد (احسان حائری شاعر، آرش فتحی آهنگساز، آیین احمدی فر تنظیم‌کننده و آرمان گرشاسبی خواننده) تشکیل‌شده در سال 92 آلبوم فوق‌العاده موفق «باران تویی» را وارد بازار کرد. فوق‌العاده ازاین‌جهت که در نظرسنجی معتبر سایت موسیقی ما، ازنظر مردم آلبوم «باران تویی» و قطعه «باران تویی» از گروه چارتار موفق شدند در سبک موسیقی تلفیقی عنوان بهترین آلبوم و قطعه سال 92 را از آن خود کنند. این موفقیت ازآن‌جهت اهمیت دارد که در سال 92 حافظ ناظری هم آلبومی در این ژانر داشت. 2 سال بعدازاین موفقیت، «چارتار» آلبوم «جاده می‌رقصد» را منتشر کرد که با استقبال علاقه‌مندان موسیقی روبرو شد اگرچه همانند آلبوم قبلی قطعه هیت در آن وجود نداشت. بااین‌حال بلیت‌های کنسرت «چارتار» در شهرهای مختلف به‌سرعت فروش می‌رفت که این نشان از محبوبیت و مقبولیت این گروه داشت. دوشنبه گذشته هم «چارتار» در سال ورزشی فجر کرمان به تهیه‌کنندگی خیریه زنجیره امید اجرا داشت. اجرایی که حواشی پس‌ازآن هنوز ادامه دارد.
صدا، صدا درآورد
اولین حاشیه این اجرا، کیفیت صدا بود. کیفیت پایین صدا در سالن فجر کرمان در کنسرت دوشنبه‌شب صدای همه را درآورد. خصوصاً افرادی که در صندلی‌های دور زمین سالن فجر نشسته بودند، می‌گفتند صدای خواننده را به‌درستی نمی‌شنیده‌اند. از طرف دیگر آرمان گرشاسبی، خواننده گروه «چارتار» هم در میانه اجرای خود به کیفیت بد صدا اشاره کرد و گفت که «به دلیل اینکه سالن مناسب دیگری در کرمان نبود، در سالن فجر تن به اجرا داده است.» یحیوی صدابردار کنسرت که توسط گروه «چارتار» به کرمان آمده بود به پایگاه خبری «کرمان نو» در رابطه با کیفیت بد صدای این کنسرت گفت که «قبل از اجرا از مسئولین برگزاری در مورد احتمال وجود مخاطب بر روی صندلی‌های حاشیه‌ای سؤال کردم اما آن‌ها گفتند که در این فضاها نیازی به صدا نداریم و من دیگر هیچ اقدامی برای تأمین صدا در فضاهای حاشیه‌ای انجام ندادم.» این در حالی است که به اعتقاد برگزارکنندگان کنسرت (خیریه زنجیره امید) از یک ماه قبل در سایت ایران کنسرت ترتیب چینش صندلی‌ها مشخص شده بود و صندلی‌های حاشیه سالن هم در این سایت مشخص بود. پس صدابردار موظف به تأمین صدا بر اساس چینش صندلی‌ها بود. در فضای مجازی هم به این ماجرا اشاره‌شده. زیر پستی که خواننده گروه چارتار درباره کنسرت کرمان در اینستاگرامش گذاشته، جاوید یکی از کاربران فضای مجازی در ارتباط با صدا نوشت: «کرمانیای عزیز، برید تو سایت کرمان نو مصاحبه‌ها رو بخونید، صدابردار گفته فقط برای همکف صدابرداری کردم و به فکر بالکن‌ها نبودم، درصورتی‌که از روز اول هم معلوم بوده بالکن هم مردم میان و میشینن، این هنرمندا دیگه خیلی دارن سو استفاده میکنن!»
گلایه خواننده «چارتار» از پذیرایی کرمانی‌ها
حاشیه بزرگ‌تر از کیفیت پایین صدا اما سه روز بعد از اجرای «چارتار» در کرمان ایجاد شد. آرمان گرشاسبی خواننده این گروه در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت: «کرمان شهری بود که بین این‌همه اجرا و برنامه‌ای که توی شهرهای مختلف گذاشتیم،بدترین پذیرایی اَزمون شد اما ما فقط هدفمون دیدن کرمونیا و اجرا براشون بود که بهش رسیدیم..و چقدر هم خوب بود. دم همتون گرم کرمونیای عزیز.» اگرچه گرشاسبی سعی کرده بود در این پست کرمانی‌ها را از برگزارکنندگان کنسرت جدا کند اما این گلایه گرشاسبی با واکنش کرمانی‌ها روبرو شد. زیر پست او تا لحظه تنظیم این گزارش 363 نظر داده‌شده که بخشی از نظرات به کرمانی‌ها تعلق دارد. فردی با آیدی fine.art.bw نوشته: «امیدواریم خیریه بتونه جور دیگه ای هزینه‌های درمانیش رو تهیه کنه و دیگه سمت این‌جور گروها نیاد، به‌هرحال یروزی که چه عرض کنم ، به‌زودی دوره اینام تموم میشه.» الهه نوشته: «همه خواننده‌ها که میان کرمان از مهربونى و مهمان‌نوازی کرمانی‌ها میگن..هیچ خواننده‌ای چنین مشکلى در کرمان نداشته..قبل از ۴تار کنسرت آقای زند وکیلی بود.اگه به پیج ایشون برید متوجه میشید که کرمان و کرمانى بینظیره..حتماً مشکل از خود گروه بوده.» پیمان که کرمانی هم نیست نوشت که «آرمان جون فک نکنم گفتن این موضوع کار درستی,بود. نمیدونم کرمان چطور باهات رفتار کردن ولی به نظرم گفتنش زیاد صورت خوبی نداره.» فاطمه صدر هم نوشته: «یه هنرمند اگه هنرمند باشه مادیات و پذیرایی اونقد براش مهم نمیشه ک بخواد تو فضای مجازی حواشی راه بندازه.» امیر مهنی اما کمی تندتر برخورد کرده و نوشته که «پس دیگه به کرمان نیا.» ازاین‌دست نظرات زیر پست آرمان گرشاسبی که بیش از چهار هزار و 500 بار پسندیده شده زیاد است. اما برخی صفحات کرمانی در اینستاگرام هم با انتشار عکسی پاسخ گرشاسبی را دادند.
استراحتگاه شلوغ چارتار
در کرمان
عصر پنج‌شنبه صفحه «مردم کرمان» در اینستاگرام عکسی از استراحتگاه چارتار در کنسرت گرمان منتشر کرد. عکسی که بیش از همه زباله‌های روی زمین‌مانده توجهات را به خود جلب می‌کند. جدای از این زباله‌ها، نوشابه‌های انرژی‌زا، سیگار، میوه، پسته، آب‌معدنی و خوراکی‌های دیگر حداقل در این عکس نشان می‌دهد که اوضاع برای چارتار چندان هم بد نبوده است. انتشار این عکس هم با واکنش‌های مختلفی روبرو شد. مریم خلیلی در زیر پست آرمان گرشاسبی نوشت: «تعریف دوستان این‌جور نشون نمیده فک نکنم پیدا نکردن و نخریدن یه رِد بول نشانه پذیرایی بد باشه.» سارا در زیر پست مردم کرمان نوشته که «چطور یه هنرمند اینقدر می تونه قدرنشناس باشه.» در طرف مقابل اما طرفداران گروه چارتار از انتشار این عکس انتقاد کردند.
پی نوشت: تلاش ما برای صحبت با آرمان گرشاسبی خواننده گروه «چارتار» به جایی نرسید.

2 ساعت قبل از اجرا هزینه
را بالا بردند
یکی از مسئولان برگزاری این کنسرت در رابطه با حاشیه‌های پیش‌آمده به «پیام ما» گفت: «ما سعی کردیم به بهترین نحو ممکن از این گروه پذیرایی کنیم اما آن‌ها برخورد مناسبی نداشتند و به دید شهرستانی به ما نگاه می‌کردند.» سعید زلفی افزود: «ما 2 وعده میزبان چارتار بودیم و آن‌ها را به بهترین رستوران‌های شهر بردیم و مشکلی نبود. حتی در یک وعده برای 15 نفر، به درخواست خودشتان 30 پرس غذا سفارش دادیم.» وی با اشاره به نحوه همکاری با این گروه عنوان کرد: «گفتند که کنسرت خیریه است و نیازی به قرارداد نیست. اما 2 ساعت قبل از سانس اول، رقمی بیشتر از حد معمول و توافق شده از ما درخواست کردند و گفتند تا این مبلغ را ندهیم، اجرا نمی‌کنند.» زلفی درباره کیفیت پایین صدا هم گفت: «صدابردار با خود گروه چارتار به کرمان آمد و موظف بود به‌گونه‌ای کار کند که صدا به همه‌جا برسد اما این کار را نکرد.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

تغییر اقلیم؛ بحران جدید بناهای تاریخی

در سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی مطرح شد

تغییر اقلیم؛ بحران جدید بناهای تاریخی

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

رئیس انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای مطرح کرد

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

روزگار سپری‌شدهٔ مخمل‌

هنر مخمل‌بافی در ایران بیش از هزار سال قدمت دارد

روزگار سپری‌شدهٔ مخمل‌

نگهبان باستان‌شناسی ایران

مراسم بزرگداشت «حکمت‌الله ملاصالحی»، باستان‌شناس پیشکسوت برگزار شد

نگهبان باستان‌شناسی ایران

آب کپرهای «زرآباد» را برد

امدادرسانی به مناطق سیل‌زده ادامه دارد، اما مردم می‌گویند کافی نیست

آب کپرهای «زرآباد» را برد

حق ساخت‌وساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد

مدیر سابق تماشاخانه «سنگلج»:

حق ساخت‌وساز، بدون تعیین حریم وجود ندارد

«گیتی آذرپی»، ایران‌شناس مقیم آمریکا درگذشت

«گیتی آذرپی»، ایران‌شناس مقیم آمریکا درگذشت

ریزش بخشی از دیوار مرمت‌شده شهر تاریخی «بلقیس»

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین خبر داد

ریزش بخشی از دیوار مرمت‌شده شهر تاریخی «بلقیس»

برگزاری هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران»

برگزاری هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران»

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *