پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بررسی پیشنهادات یخش خصوصی شهرستان رفسنجان برای ارایه به رییس جمهور

بررسی پیشنهادات یخش خصوصی شهرستان رفسنجان برای ارایه به رییس جمهور





۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۶

بررسی پیشنهادات یخش خصوصی شهرستان رفسنجان برای ارایه به رییس جمهور
در نخستین نشست هیات مشورتی دفتر اتاق رفسنجان در دوره هشتم ، پیشنهادات یخش خصوصی شهرستان رفسنجان برای ارایه به رییس جمهور در سفر آینده وی به استان کرمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت . به گزارش دفتر اتاق کرمان در رفسنجان ، رییس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان در این جلسه با اشاره به سفر آینده ی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کرمان گفت : ما در دو بخش شهرستان رفسنجان و کمیسیون بازرگانی اتاق ، پیشنهادات مناسب و قابل اجرایی برای ارایه به هیات دولت آماده خواهیم کرد. محمد علی محمد میرزاییان افزود : با توجه به شرایط جدید بازرگانی کشور در پسا تحریم باید برنامه مناسبی برای بازرگانی استان کرمان به عنوان یک استان صادراتی در کنار سایر مناطق کشور باشیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان تاکید کرد : دفتر اتاق کرمان در شهرستان رفسنجان نیز در دوره جدید ، برنامه های مناسبی برای تحقق اهداف توسعه اقتصادی شهرستان به صورت همزمان پیش بینی و عملیاتی خواهد کرد.
تعرفه های صادرات به کشور روسیه
مورد توجه باشد
سید محمود ابطحی ، عضو هیات مشورتی دفتر اتاق رفسنجان در این جلسه گفت : با توجه به شرایط فعلی منطقه ای ، درخواست کاهش تعرفه های واردات کالاهای ایرانی به ویژه پسته به کشور روسیه می تواند تا حدودی مسایل صادرات به این کشور را حل کند. ابطحی افزود : هر چند با کاهش ارزش واحد پول کشور روسیه قیمت تمام شده پسته در این کشور برای مصرف کننده نهایی به حدود دو برابر افزایش یافته است اما تلاش برای پایین آوردن میزان تعرفه ورودی می تواند کارگشا باشد. عضو هیات مدیره انجمن پسته ایران میزان تعرفه فعلی پسته برای صادرات به روسیه را 14 درصد اعلام کرد.
تسهیلات زماندار راه نجات تولید و بازرگانی است
غلامرضا رضامند ، دیگر عضو هیات مشورتی دفتر اتاق رفسنجان هم در این نشست گفت : چنانچه دولت بتواند تسهیلات ارزان قیمت با زمان بازپرداخت سه ساله به تولید کنندگان و بازرگانان ارایه کند ، مشکلات این دو بخش تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد. وی افزود : افزایش مناسبات بانکی بین ایران و روسیه از طریق ایجاد بانک های موجود و بانکهای جدید با قابلیت گشایش اعتبار برای بازرگانان دو کشور راه حل مناسبی برای توسعه بازرگانی بین دو کشور خواهد بود.
پسته را به عنوان یک کالای کشاورزی بشناسند
اکبر حیدری پور هم در این نشست تصریح کرد : متاسفانه در کشور ما پسته به عنوان یک کالای کشاورزی شناخته نمی شود. وی افزود : در مواجهه تولید کنندگان و بازرگانان با سیستم های بانکی ، قوانینی که شامل محصولات کشاورزی می گردد ، شامل محصول پسته نمی شود و این مساله باعث عدم توسعه در تولید و صادرات این محصول می شود.
به صادرات مجدد توجه شود
علی بساوند هم در این جلسه گفت : با توجه به شرایط به وجود آمده در منطقه ایران می تواند به عنوان یک مرکز تقسیم کالا ، فرآیند صادرات مجدد را در دستور کار خود قرار دهد. وی شرط اصلی این کار را کاهش تعرفه واردات برخی کالاها از کشورهای همسایه عنوان کرد. اعضای هیات مشورتی دفتر اتاق رفسنجان در ادامه این نشست در خصوص مسایل و برنامه های این دفتر در دوره هشتم بحث و تبادل نظر کردند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *