پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مهم ترین اتفاقات فوتبالی سال 2015

مهم ترین اتفاقات فوتبالی سال 2015





۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۰

مهم ترین اتفاقات فوتبالی سال 2015

از نظر کارشناسان سایت اسکای اسپورت 5 اتفاق مهم فوتبال در سال 2015 میلادی که آخرین روزهای آن را سپری می کنیم به شرح زیر است:
رسوایی فساد فیفا
در ماه مه ۲۰۱۵، وزارت دادگستری آمریکا در پی سه سال تحقیقات پلیس فدرال ،اف بی آی، حکم جلب 14 نفر، از جمله تعدادی از مقامات عالی رتبه فیفا را به اتهام اخاذی، کلاهبرداری و پولشویی صادر کرد. به دنبال این اتفاق سپ بلاتر که به تازگی برای پنجمین بار به ریاست فیفا انتخاب شده بود از سمت خود استعفاء داد.
دادستانی کل سوئیس هم این تحقیقات را ادامه داد و مشخص شد میشل پلاتینی هم در سال 2011 میلادی 2 میلیون دلار وجه به طور غیر قانونی از فیفا دریافت کرده است.
به این ترتیب اواخر ماه دسامبر کمیته اخلاق فیفا بلاتر و پلاتینی را 8 سال از کلیه فعالیت های فوتبالی محروم کرد.
قبل از آن هم 16 مقام فیفا به جرم دریافت 123 میلیون یورو رشوه بازداشت شده بودند.
چهار گانه بارسلونا
بارسلونا در سال 2015 موفق شد با مثلث هجومی خود متشکل از مسی، نیمار و سوارزچهار جام قهرمانی را فتح کند.
این تیم ابتدا فاتح لیگ قهرمانان شد، سپس کوپا دل ری را فتح کرد و مهم تر از همه پیروزی بر یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی در این رقابت ها بود.البته بارسا در اواخر سال گذشته میلادی موفق شد قهرمانی جام باشگاههای جهان را هم به ویترین افتخارات خود اضافه کند..
ورود یورگن کلوپ به لیورپول
قرمز پوشان بندر لیورپول پس از کسب نتایج ضعیف با برندان راجرز او را اخراج کردند و یورگن کلوپ را جایگزین او کردند.
سرمربی سابق دورتموند از وقتی به لیورپول آمده این تیم را احیا کرده و فقط سه شکست در کارنامه او ثبت شده است.
رویش لسترسیتی و ریزش چلسی
در سال 2015 لیگ برتر انگلیس شاهد اتفاق عجیبی بود.
قهرمان فصل گذشته این رقابت ها با خوزه مورینیو دچار بحران شد و سران این تیم مجبور شدند در حالی که تیمشان فقط یک امتیاز بالاتر از منطقه خطر قرار داشت مورینیو را اخراج و گاس هیدینک را موقتا جایگزین او کنند.
اما از طرف دیگر لسترسیتی که کریسمس سال گذشته در انتهای جدول لیگ برتر دست و پا می زد و برای بقا 7 مسابقه از 9 مسابقه خود را برد، با تداوم این روند در سال 2015 با هنرنمایی جمی واردی مهاجم گمنام خود جزء تیم های بالا نشین این رقابت ها شده است.
واردی در اواخر نوامبر با گلزنی در برابر من یونایتد رکورددار گلزنی در بیشترین بازی متوالی شد. او در 11 بازی پیاپی برای لستر گل زده بود.
اتفاقات در آخرین ساعات نقل و انتقال بازیکنان
در آخرین ساعات نقل و انتقال بازیکنان در فصل تابستان اتفاقات عجیبی رخ داد. داوید دخیا دروازه بان شیاطین سرخ که با انتقال از من یونایتد به رئال مادرید چند ساعاتی بیشتر فاصله نداشت به دلیل آماده نبودن مدارک از حضور در برنابئو باز ماند.
رحیم استرلینگ بازیکن ملی پوش لیورپول نیز در آخرین ساعات راهی منچسترسیتی شد و تبدیل به چهره ای منفور در نزد هواداران لیورپول شد. پدرو مهاجم بارسا نیز در آخرین ساعت چلسی را به منچستر یونایتد ترجیح داد.
من یونایتد نیز با 36 میلیون پوند آنتونی مارسیال فرانسوی را به خدمت گرفت و به این ترتیب این بازیکن گرانترین بازیکن جوان تاریخ فوتبال شد

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *