پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۹

محکومیت اعدام شیخ النمر توسط وزارت خارجه ایران
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه اعدام آیت الله شیخ باقر النمر روحانی سرشناس سعودی را شدیدا محکوم کرد و گفت: عربستان از تروریست ها حمایت و منتقدانش را اعدام می کند. به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین جابرانصاری افزود: در حالی که تروریست های افراطی و تکفیری، امنیت و آسایش ملت های منطقه و جهان را سلب و ثبات و موجودیت برخی دولت های منطقه را تهدید می کنند؛ اعدام شخصیتی مانند شیخ النمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پی گیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت، تنها عمق بی تدبیری و بی مسئولیتی را نشان می دهد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دولت عربستان در حالی که از جریان های تروریستی و افراط گرایان تکفیری حمایت می کند با منتقدان داخلی خود با زبان اعدام و سرکوب سخن می گوید. وی تصریح کرد: روشن است که نتایج این سیاست عقیم و غیر مسئولانه متوجه عاملان آن شده و دولت عربستان تاوان سختی بابت پی گیری این سیاست ها خواهد پرداخت.

«یارانه‌» در سال 95 هم ادامه دارد
معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر در دولت هیچ بحثی در مورد انحلال وزارت نیرو نداشته‌ایم لذا وزارت نیرو با قوت و قدرت به کار خود ادامه می‌دهد چون در حال حاضر جمع‌بندی دولت نخواهد بود که راجع به تشکیلات، کار مهمی انجام دهد. به گزارش ایسنا اسحاق جهانگیری در حاشیه نشست مدیران ارشد وزارت نیرو در رابطه با احتمال انحلال وزارت نیرو، گفت: طرح این موضوع نه شیطنت است و نه پیشنهاد جدی. وی توضیح داد: طرح انحلال وزارت نیرو شیطنت نیست چون سازمان‌هایی که کار تدوین برنامه را دارند پیشنهاداتی در مورد تشکیلات تهیه می‌کنند و احتمالاً در برخی شوراها این بحث انجام شده است، اما وقتی به دولت رسیده به دلایلی مهم‌تر از مواضع کارشناسی، در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است. جهانگیری در پاسخ به سوالی در مورد زمان دقیق لغو تحریم‌ها گفت: زمان دقیق آن فقط از یک طرف مشخص نمی‌شود، البته رئیس جمهور گفته‌اند ان‌شاءالله دی‌ماه شاهد لغو تحریم‌ها خواهیم بود. وی همچنین در پاسخ به این سوال که هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده چه خواهد شد، گفت: هدفمندی یارانه‌ها در سال ‌آینده نیز ادامه خواهد داشت.

پیام سید حسن خمینی در پی شهادت شیخ النمر توسط رژیم سعودی
در پی به شهادت رساندن حاج شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان توسط رژیم آل سعود، یادگار گرامی امام پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به این شرح است:
بسمه تعالى
شهادت مظلومانه مرحوم مغفور حاج شیخ نمر باقر النمر رحمه الله علیه بى شک نقطه ننگ دیگرى در کارنامه دولت عربستان است. خون آن مرحوم که عمر خویش را در راه احقاق حقوق مردم آن سرزمین سپرى کرد، باعث احیاى تفکر اسلام ناب خواهد شد و به امید خدا به نتایج مطلوب خواهد رسید. خداوند او را با اولیائش محشور گرداند و به بازماندگان وى توفیق پیمودن راه او را عنایت فرماید.
سید حسن خمینى

توافق هسته‌ای ایران بزرگترین چالش تاریخی آژانس بود
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگویی توافق هسته ای با ایران را بزرگترین چالش تاریخی این سازمان قلمداد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، «یوکیا آمانو» در گفتگو با خبرگزاری آلمان اظهار داشت: بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران قوی‌ترین ابزار راستی‌آزمایی است که تاکنون این نهاد بین المللی در کل جهان در دست داشته است. وی در ادامه با بیان اینکه مسئله هسته‌ای ایران تاریخچه بسیار پیچیده‌ای دارد، مدعی شد: پیش از سال ۲۰۰۳ میلادی ایران تلاش‌هایی را برای توسعه فناوری‌های هسته ای در خصوص سلاح انجام داد. «آمانو» با بیان اینکه آژانس تحقیقات خود را درباره موضوع مربوط به تسلیحات هسته ای تکمیل کرده، اعلام کرد که در حال حاضر ایران تلاشی برای دستیابی به سلاح هسته ای ندارد. وی افزود: اکنون آژانس باید بررسی کند آیا این قدرت منطقه‌ای به تعهدات خود در این توافق پایبند بوده است و آیا از زیرساخت اتمی غیرنظامی برای ساخت سلاح هسته‌ای استفاده کرده است یا خیر. مدیرکل آژانس با اشاره به اینکه توافق هسته ای ایران بزرگترین چالش تاریخی این سازمان بود، اظهار داشت: بازرسان آژانس این توانایی را دارند که متوجه شوند ایران برای ساخت سلاح هسته ای در تلاش هست یا خیر.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *