سایت خبری پیام ما آنلاین | بلیت هواپیما سرانجام با «مُهر آزادسازی» قیمت خورد

بلیت هواپیما سرانجام با «مُهر آزادسازی» قیمت خورد





۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۱

بلیت هواپیما سرانجام با «مُهر آزادسازی» قیمت خورد
با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در ۱۷۰ مسیر داخلی که در روزهای اخیر بر روی سایت ایرلاین‌ها درج شده است، هم اکنون نرخ‌های متفاوتی بر روی این سایت‌ها برای یک مسیر مشخص وجود دارد. به گزارش مهر، اوایل آذرماه امسال بود که نرخ بلیت در ۱۷۰ مسیر داخلی آزاد شد تا مانند پروازهای خارجی، نرخ بلیت کف و سقف نداشته باشد و بنابر وضعیت بازار، تقاضا و شرایط ایرلاین‌ها قیمت‌ها تعیین شود، موضوعی که از سال‌های گذشته در دستور کار دولت قرار داشت اما به مرحله اجرا نرسیده بود.
براین اساس، سازمان هواپیمایی کشوری دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را به ایرلاین‌ها ابلاغ کرد و فهرستی از مسیرهای داخلی که آزادسازی شده بودند، اعلام شد. در این دستور العمل آمده است که شرکت‌های هواپیمایی ملزم به ایجاد بسترها و شرایط ذیل به منظور اجرای آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی هستند. همچنین آزادسازی پروازهای داخلی فقط مشمول پروازهای برنامه‌ای خواهد بود که الزاماً از طریق کانال‌های توزیع شرکت‌های هواپیمایی عرضه شود. رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه به ویژه دستورالعمل حقوق مسافر ابلاغی توسط سازمان الزامی است. بر مبنای این دستورالعمل سازمان بر جریان آزادسازی پروازهای داخلی در قالب اعمال حاکمیتی خود تحت تدابیر و ساز و کارهای خاص امکان نظارت دارد و می‌تواند بر عملکرد شرکت‌ها و آژانس‌های فروش بلیت نظارت داشته باشد تا در این خصوص، تخلفی انجام نگیرد.
برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما برخی مسیرها مورد حمایت سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفتند و همچنان پرواز به این مسیرها به شیوه قبلی انجام می‌شود که در مجموع ۸۷ مسیر که ۳۴ درصد کل مسیرها را شامل می‌شد مشمول طرح حمایتی قرار گرفت و در ۱۷۰ مسیر که ۶۶ درصد کل مسیرها هستند طرح آزادسازی نرخ بلیت به اجرا رسید. اما همزمانی این طرح با اربعین حسینی و زمان پیک تقاضا موجب شد که ایرلاین‌ها اجرای این طرح را به تعویق بیندازند، ضمن آنکه برای پروازهای اربعین هم سازمان هواپیمای سقف تعیین کرد تا در این زمان خاص، قیمت‌ها با افزایش چندبرابر مواجه نشود اما سرانجام از چند روز پیش آزاسازی نرخ بلیت هواپیما به طور رسمی از سوی ایرلاین‌ها آغاز شد و هم اکنون نرخ‌های جدید در سایت‌های فروش شرکت‌ها درج شده است.
براین اساس، از این پس نرخ بلیت هواپیما مطابق با زمان خرید بلیت، کیفیت ناوگان، خدمات ارائه شده، زمان های پیک خرید و دیگر موارد تعیین می‌شود به همین دلیل ممکن است در یک مسیر چند ایرلاین، قیمت های متفاوتی را اعلام کنند بنابراین مسافران می توانند با قیمت های دلخواه، بلیت را خریداری کنند. در حال حاضر نرخ بلیت اکونومی در مسیر تهران – مشهد برای دو ایرلاین ماهان و ایران ایر تفاوت زیادی دارد به طوری که برای تاریخ امروز شنبه ۱۲ دی ماه، ایران ایر برای این مسیر رقم بلیت ۱۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان را تعیین کرده در حالی که قیمت بلیت ماهان ۱۸۷ هزار و ۲۰۰ تومان است، همچنین قیمت بلیت هواپیما برای پرواز تهران – قشم از سوی ایران ایر ۱۸۷ هزار و ۲۰۰ تومان و پرواز ماهان در این مسیر ۱۹۶ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *