پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آمادگی شورای سیاستگذاری صنعت بسته بندی کشور برای همکاری با کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان

آمادگی شورای سیاستگذاری صنعت بسته بندی کشور برای همکاری با کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان





۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۰۱

آمادگی شورای سیاستگذاری صنعت بسته بندی کشور برای همکاری با کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان
دبیر شورای سیاستگذاری صنعت بسته بندی کشور در نشست مشترک با رییس کارگروه برند و بسته بندی کمیسیون بازرگانی و مدیر اجرایی دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان ، ار آمادگی آن شورا برای همکاری با اتاق کرمان در زمینه های مختلف خبر داد. به گزارش دفتر اتاق کرمان در رفسنجان، افشین فخر در جلسه مشترک با رییس کارگروه برند و بسته بندی کمیسیون بازرگانی و مدیر اجرایی دفتر اتاق بازرگانی کرمان در رفسنجان گفت:شورای سیاستگذاری بسته بندی کشور آمادگی دارد در زمینه های مورد علاقه اتاق بازرگانی کرمان با این اتاق همکاری نماید . افشین فخر با اشاره به اقدامات موثر آن شورا برای عضویت در سازمان جهانی بسته بندی افزود : با پیگیری های انجام شده در سال گذشته موفق شدیم در اجلاس سازمان جهانی بسته بندی ، نظر آن سازمان را برای عضویت ایران جلب نماییم و به یاری خدا در خرداد ماه سال آینده همایش صنعت بسته بندی با حضور مدیرکل آن سازمان در ایران برگزار خواهد شد. فخر تصریح کرد : برای ورود به مبحث بسته بندی لازم است دستگاه های مختلفی حضور داشته باشند و این شورا نیز با تشکیل کمیته های تخصصی تعاملات مناسبی را آغاز نموده است.
مدرسه بسته بندی پیشنهاد می شود
رییس کارگروه برند و بسته بندی کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان نیز در ابتدای این نشست در خصوص توانمندی استان کرمان در تولید محصولات مختلف از جمله کشاورزی گزارشی ارایه کرد . مسلم میرزایی گفت : با توجه به توانمندی های استان کرمان در زمینه تولیدات مختلف از جمله کشاورزی و به خصوص در جنوب استان کرمان ، این استان نیازمند دارا بودن برنامه ای خاص برای بسته بندی در سطح مطلوب و استاندارد است. عضو هیات مشورتی دفتر اتاق کرمان در رفسنجان افزود : حضور ایران در سازمان جهانی بسته بندی فرصت بسیار مناسبی برای تقویت این صنعت است و اتاق بازرگانی کرمان علاقمند است در این حوزه همکاری های موثر و مستمری با شورای سیاستگذاری صنعت بسته بندی کشور داشته باشد. میرزایی گفت : کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان آمادگی دارد در صورت امکان و ایجاد زیرساخت های مناسب ، مدرسه بسته بندی را در استان کرمان سامان دهی و راه اندازی کند تا این مهم به صورت ساختاری و ریشه ای مورد توجه قرار گیرد.
بسته بندی باید ارزش افزوده ایجاد کند
مدیر اجرایی دفتر اتاق بازرگانی کرمان در رفسنجان نیز ضمن ابلاغ تحیت و تبریک رییس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی کرمان به دبیر شورای سیاستگذاری صنعت بسته بندی کشور برای تلاش های آن شورا در جهت پیوستن به سازمان جهانی بسته بندی ، مطلوب نبودن بسته بندی محصولات تولیدی ایران را یک نقطه ضعف قابل توجه در بازارهای بین المللی دانست و بر لزوم توجه به این مهم تاکید کرد. عباس عسجدی گفت : با وجود تولید محصولات مرغوب در کشور و استان کرمان شاهد آن هستیم که بخش زیادی از این محصولات به دلیل عدم وجود بسته بندی مناسب توان رقابت در بازار مصرف نهایی را با نمونه های خارجی ندارند. مدیر اجرایی دفتر اتاق رفسنجان تصریح کرد : بسته بندی باید باعث ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور شود و البته باید ملاحظات تعرفه ای برای صادرات محصولات را نیز مد نظر داشت. وی در ادامه با اشاره به رابطه مستقیم و نزدیک نشان تجاری و بسته بندی افزود : در کنار بسته بندی مناسب باید به نشان تجاری نیز توجه خاصی صورت پذیرد چرا که کپی برداری های غیر مجاز در کنار ثبت نشان تجاری نیز امروزه مشکلاتی را برای تولیدکنندگانی که به بسته بندی خود توجه داشته اند ، ایجاد کرده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *