پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رییس اتاق اصناف استان کرمان: در استان کرمان ۱۵ الی ۲۵ درصد کالای قاچاق وجود دارد

رییس اتاق اصناف استان کرمان: در استان کرمان ۱۵ الی ۲۵ درصد کالای قاچاق وجود دارد





۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۴:۲۲

رییس اتاق اصناف استان کرمان:
در استان کرمان ۱۵ الی ۲۵ درصد کالای قاچاق وجود دارد

قاچاق کالا عبارت است از کالاهایی که ورود آن به کشور یا معامله آن از طرف دولت ممنوع شده است و با ورود به بازار باعث بالا رفتن نرخ تورم و بیکاری در جامعه می شوند. طبق آخرین آمارها سالانه نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که استان کرمان هم به دلیل این که شاهرگ اصلی عبور کالای قاچاق به سایر نقاط کشور است، مقدار کالای قاچاق در آن چشمگیر می باشد.
بر طبق آخرین آمارها رییس پلیس آگاهی استان کرمان ۵۲ میلیارد کالای قاچاق در کرمان کشف شده است که شامل ۳۸ قلم کالا می باشد و مهم ترین این کالاها یک کانتینر پوشاک، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، سیگار، انبه و انواع قطعات یدکی و جانبی موبایل و کامپیوتر و .. است.
یوسف جعفری رییس اتاق اصناف استان کرمان در گفتگو با خبرنگار « پایگاه اطلاع رسانی کرمان۱۴۰۰» در رابطه با وجود کالاهای قاچاق در کرمان گفت : اکنون حدود ۱۵ الی ۲۵ درصد کالاهای استان کرمان را کالاهای قاچاق تشکیل می دهند .وی افزود : کالاهای قاچاق شامل همه کالاها هستند از جمله موبایل، تلویزیون، یخچال، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی میوه ها، لذا باید برای مردم شفاف سازی هایی صورت بگیرد تا از این کالاها استقبالی صورت نگیرد.
رییس اتاق اصناف استان کرمان خاطر نشان کرد : در گذشته کالاهای قاچاق بعد از مصادره دوباره وارد بازار می شدند اما هم اکنون بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با امحای کالاهای قاچاق و خارج شدن آن از چرخه بازار این اجناس قاچاق سریعا معدوم می شوند. جعفری در پایان اظهار داشت: ورود کالای قاچاق باعث به وجود آمدن اخلال در نظام اقتصادی کشور می شود و حذف کالاهای قاچاق باعث جلوگیری از تعطیلی کارخانجات، بیکاری و افزایش تولیدات داخلی در جامعه می شود .

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *