پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۴:۲۲

عفو رهبری برای 4 اعدامی
رییس‌کل دادگستری استان کرمان از عفو 10 نفر از محکومان استان به مناسبت فرارسیدن سالروز با سعادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) خبر داد و گفت: با عفو مقام معظم رهبری(مدظله العالی(، 4 زندانی کرمانی از اعدام رهایی یافتند.
«یدالله موحد» در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به مناسب فرارسیدن سالروز با سعادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو، تخفیف یا تبدیل مجازات 705 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند، که 10 مورد از آن‌ها مربوط به استان کرمان می‌باشد. نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اعلام کرد: از مجموع این افراد، 6 نفر مربوط به پرونده‌های غیراعدامی و 4 مورد مربوط به محکومان اعدام است که با این عفو، مجازات آن‌ها به حبس ابد کاهش یافته است. موحد با بیان اینکه تمام جرایم متهمین یاد شده در حوزه‌ موادمخدر می باشد،گفت: تعداد دو نفر از مشمولان این عفو، پایان محکومیت داشته و از زندان آزاد شدند.

توقیف پیکان وانت حامل آویشن قاچاق
به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان، سرهنگ علی کشاورزی سه شنبه هفته جاری اعلام کرد: ماموران کلانتری 119 شهرستان کرمان حین گشت زنی در حوزه انتظامی خود به یک دستگاه خودرو پیکان وانت مشکوک شدند. وی گفت: ماموران انتظامی پس از توقف خودرو و بازرسی آن، آویشن های قاچاق از نوع خشک شده را کشف کردند. جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: در ارتباط با این پرونده یک نفر دستگیر و به همراه کالای قاچاق برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. وی ارزش ریالی محموله کشف شده را 40 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: قاچاق این نوع کالا علاوه بر تخریب محیط زیست سبب وارد آمدن لطمات فراوانی به اقتصاد کشور می شود.

کشف 768 کیلوگرم انواع مواد مخدر
دادستان عمومی و انقلاب کرمان در گفت وگو با خبرگزاری میزان از کشف 768کیلوگرم از انواع مواد مخدر توسط اداره کل اطلاعات استان کرمان در شهر کرمان خبر داد.
دادخدا سالاری در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: با توجه به پیگیری های به عمل آمده توسط مامورین اداره کل اطلاعات در راستای شناسایی و ضربه به باندهای قاچاق موادمخدر در شهر کرمان یکی از محل های دپو در شهر کرمان شناسایی شد. وی افزود: چند روز قبل محل دپو یکی از باندهای کلان قاچاق مواد مخدر در شهر کرمان شناسایی و با اقدامات عملیاتی محموله مواد مخدر به وزن 768 کیلوگرم از انواع مختلف کشف شد. سالاری ادامه داد: در این عملیات میزان 290کیلو تریاک،400/276کیلوگرم هروئین،100/51 کیلوگرم مرفین،800/144کیلوگرم حشیش و400/5 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف و توقیف شد. این مقام قضایی با بیان اینکه یک نفر از اعضای اصلی باند دستگیر شده است،گفت:طی بررسی های بعمل امده محموله مذکور توسط یک باند مسلح به شهر کرمان منتقل و قرار بود در فرصت مناسب به استان های عمقی کشور منتقل شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *